Și cu garajele dărâmate, și cu trotuarul transformat în spațiu de parcare

Un rezultat direct al politicilor de tip smart: după înființarea așa-numitei benzi dedicate pentru BUS, trotuarul de pe Bulevardul Nicolae Titulescu a fost transformat în parcare publică. Starea spațiului pietonal se degradează de la o lună la alta, timp în care reprezentanții autorităților ies în față pentru a comunica numărul garajelor desființate în cartierul Gheorgheni și numărul parcărilor înființate la sol, trasate cu creta pe asfalt, ori modul în care traficul blocat din oraș este deblocat de transportul public. 

De fapt, autoritățile închid ochii asupra consecințelor măsurilor adoptate.

Unul dintre cele mai generoase trotuare – destul de puține, de acest fel, la nivelul municipiului Cluj-Napoca – dintr-o zonă (încă) verde a Gheorgheniului, este ocupat în mod abuziv de autoturismele parcate pe spațiul destinat pietonilor. 

Este un rezultat direct al desființării parcării de pe banda doi, pentru înființarea benzii dedicate transportului public. În plus, zona bdului Titulescu din cartierul Gheorgheni a fost printre primele spații unde autoritățile au intervenit pentru desființarea garajelor. La schimb, autoritățile au trasat parcări la sol. 

Conducătorii auto au fost nevoiți să își parcheze autoturismele pe spațiul destinat pietonilor – tablou asupra căruia ezită să se aplece atât reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca, cât și polițienii locali.

 

Soluțiile-minune implementate de Primărie, precum benzile dedicate pentru autobus, nu au fost decât praf în ochi în contextul în care încercând să rezolve problema traficului, fie și partial, administrația locală a gonit pietonii pe carosabil.

Chiar și acolo unde spațiile pietonale erau ceva mai generoase, administrația Boc a făcut ca benzile de circulație pentru autoturisme să dispară, iar un întreg șir de mașini a fost urcat pe trotuar.

Din păcate, de la un an la altul, autoritățile ezită să repare această situație, chiar dacă trotuarul a fost „furat” pietonilor în urma politicilor defectuoase de mobilitate promovate și implementate de administrația locală. 

În consecință, starea spațiului pietonal este tot mai jalnică. 

CITEȘTE ȘI: Cum a transformat Primăria trotuarul de pe un întreg bulevard într-o parcare, iar în locul parkingurilor a desenat cu creta pe asfalt

Deși aceiași reprezentanți ai Primăriei clujene, edilul Emil Boc și viceprimarul Dan Tarcea, promiteau noi parkinguri modulare în cartierul Gheorgheni – precum parkingul de pe str Liviu Rebreanu, proiect aruncat în uitare – noile parcări se lasă așteptate. 

În lipsa unor investiții serioase, a noilor parkinguri, autoturismele ocupă spațiul pietonal de pe ambele sensuri de mers ale Bulevardului Nicolae Titulescu. 

Așa a fost înființată banda dedicată transportului în comun, cu care nu a ezitat să se laude edilul clujean: cum ar veni, problema traficului dintr-o zonă centrală a Clujului a fost soluționată.

Nimic mai fals.

Treptat, pietonii sunt lăsați pe margine. Mai exact, pe partea carosabilă, întrucât trotuarele sunt pline de autovehicule parcate.

Din păcate, localnicii din Gheorgheni se mulțumesc cu parcările la sol. Desigur, și în acest cartier vor fi ridicate noi parkinguri. 

Dar nu în acest an. Poate spre finalul mandatului actual al edilului Emil Boc, când va avea nevoie de voturi pentru un nou mandat. 

 

 

Adauga comentariu