Sfaturi pentru o viata de familie mai sanatoasa

Pe langa a lucra si a manca bine, va sfatuim si sa urmati cateva reguli pentru o viata de familie mai sanatoasa si mai naturala. In special, este important sa aveti activitate fizica si sa folositi ustensile de bucatarie, tesaturi si materiale pentru mobilier care sa fie naturale.


In trecut, oamenii traiau mai mult in contact cu natura si aveau o alimentatie mai sanatoasa si mai echilibrata; bolile degenerative erau mai putin raspandite decat sunt acum si familiile erau adesea nai stabile si unite.


Treptat, fiecare generatie s-a indepartat tot mai mult de propriile radacini naturale, ceea ce a determinat si cresterea frecventei bolilor cronice. In acelasi timp s-a inregistrat o inmultire a cazurilor de divort, separare, abuz de droguri, delicventa juvenila si alte probleme conflictuale de familie.


Sfaturile pe care vi le prezentam in continuare vin in completarea unui regim dietetic natural si echilibrat, si ajuta familia sa aiba o viata mai satisfacatoare si armonioasa.

 


1.    Traiti fiecare zi cu bucurie, fara sa va preocupe starea dvs. de sanatate, si mentineti-va activi atat la nivel mintal, cat si fizic. Cantati in fiecare zi si incurajati-va copiii sa fac ala fel.
2.    Tratati toate lucrurile cu spirit de recunostinta si multumiti in special inainte si dupa fiecare masa. Rugati-i pe copii sa-si exprime recunostinta pentru mancarea pe care o primesc si pentru ambientul lor natural.
3.    Incercati sa mergeti la culcare inainte de miezul noptii si sa va treziti de dimineata. Fixati si ore fixe de culcare si de trezire pentru copiii dvs.
4.    Evitati sa purtati imbracaminte sintetica sau de lana in contact direct cu pielea si optati pentru bumbac; pentru copii cumparati doar tesuturi naturale de calitate. Purtati doar bijuterii si ornamente care sa fie cat se poate de simple, gratioase si naturale.
5.    Daca puteti, iesiti din casa in fiecare zi imbracati simplu, si, cand vremea o permite, umblati in picioarele goale pe iarba, pe plaja sau pe pamant. Faceti astfel incat copiii sa se joace cat mai mult posibil in aer liber si faceti in mod regulat plimbari, mai ales in zone linistite, nepoluante si pline de frumuseti naturale..
6.    Faceti curatenie si ordine in casa. Pastrati bucataria, baia, dormitoarele si sufrageria curate luna si rugati-i pe copii sa va dea o mana de ajutor la curatenie si la celelalte treburi zilnice. Faceti astfel incat atmosfera din casa sa fie vesela si vioaie.
7.    Stabiliti o comunicare activa si manifestati-va dragostea si aprecierea in intalnirile cu parintii, copiii, fratii si surorile, rudele, profesorii si prietenii.
8.    Evitati sa stati prea mult timp in apa calda sau sa faceti dusuri cu apa fierbinte, doar daca nu ati consumat multa sare sau mancare animala.
9.    In fiecare dimineata sau seara masati-va corpul cu o carpa calda si umeda, astfel incat sa va reactivati circulatia sanguina. Cand nu puteti sa va ocupati de intregul corp, masati-va cel putin mainile, picioarele si degetele. Invatati-va copiii sa se maseze singuri.
10.     Folositi produse cosmetice, sapunuri, sampoane si alte produse de igiena corporala naturale. Spalati-va pe dinti cu produse naturale sau cu sare de mare.
11.     Mentineti-va cat mai activi cu putinta. Treburile zilnice, ca gatitul, spalarea podelelor, stergerea geamurilor, spalarea rufelor si altele sunt exercitii excelente. Sunt recomandate si exercitiile regulate de yoga, arte martiale, aerobic si diverse sporturi.
12.     Reduceti pe cat posibil timpul pe care il petreceti in fata televizorului sau computerului, caci pot emite radiatii nenaturale care pot dauna la nivel fizic. Inchideti aceste aparate cand este ora mesei sau a culcarii si incurajati pe copiii dvs. sa inlocuiasaca orele petrecute la televizor sau computer cu activitati fizice mai productive.
13.     Resourile, paturile electrice, radiourile portabile cu casti, telefoanele mobile si alte aparate electrice pot interfera cu fluxul energetic natural al corpului si nu sunt recomandate pentru o utilizare regulata si abuziva.
14.     Plantele verzi in birourile de la serviciu sau din locuinte (in sufragerie sau din dormitoare) purifica si imbogatesc aerul cu oxigen.


Pe langa alegerea mancarurilor de cea mai buna calitate si prepararea lor cu dragoste si grija, este important ca familia sa se reuneasca pentru a manca impreuna cel putin o data pe zi. Familia se poate reuni la gustarea de dimineata, la pranz sau la cina pentru a sta de vorba impreuna despre diversele evenimente care au loc sau se vor desfasura, a rezolva unele probleme, a lua cunostinta de schimbarile fiecarui membru al ei, a face planuri si a impartasi dragostea si afectiunea.


Cand gatiti mancarea pentru familia dvs. fiti flexibili si creativi si amintiti-va ca fiecare membru al familiei are exigente diferite. Fiti sensibili si intelegatori in timp ce va indrumati familia spre o alimentatie si o viata mai sanatoasa. Pe langa mancarea buna, dragostea, intelegerea, toleranta si rabdarea sunt ingredientele principale pentru o familie sanatoasa si fericita.


Adauga comentariu