În sfârșit și Antonia e bună la ceva: ANAF obligă primăriile să transmită informații printr-o singură platformă online

După ce primarul Emil Boc a descoperit scannerul în pragul alegerilor locale din septembrie 2020, funcționarul virtual al Primăriei Cluj-Napoca, multi-funcți „Antonia”, va fi pus la treabă în condițiile în care comunicarea informațiilor între ANAF, Ministerul Finanțelor, precum și restul autorităților publice, atât centrale cât și locale, se va realiza exclusiv prin intermediul sistemului informatic al Fiscului, numit PatrimVen, conform unei ordonanțe de urgență discutate luni de guvernul PNList.

Serviciul PatrimVen este destinat să ofere instituţiilor publice acces la datele disponibile cu privire la patrimoniul şi veniturile cetaţenilor.

Mai multe detalii aici.

Astfel, dacă proiectul de OUG va fi adoptat, atunci transferul de date/informații pe hârtie între Agenția Națională de Administrare Fiscală și restul instituțiilor publice, precum ministere, agenții și primării, va fi eliminat complet. 

Sistemul PatrimVen figurează din 2015, intrând treptat în uzul unor instituții, dar până în prezent nu a existat obligativitatea ca toate instituțiile publice să îl utilizeze, în detrimentul informațiilor transmise fizic, pe hârtie sau pe dispozitive electronice de stocare.

Pentru a transmite informațiile către ANAF prin PatrimVen, instituțiile publice trebuie să se înregistreze în platforma informatică.

Cu o singură excepție: informațiile vor putea fi transmise și în format fizic fie la solicitarea autorităţilor judiciare, fie în situația în care, din motive tehnice, informațiile sau documentele nu pot fi furnizate prin sistemul informatic.

Chiar într-una dintre cele mai smart primării de provincie, precum este Primăria municipiului Cluj-Napoca, edilul Emil Boc pare să fi descoperit scannerul abia în 2020, în prag de alegeri locale, prilej cu care nu a pregetat să se tragă în chip, mimând tehnologizarea instituției pe care o reprezintă. 

CITEȘTE ȘI: În anul 2020, Emil Boc, primarul Clujului smart, a descoperit scannerul

Mai mult, funcționarul virtual „Antonia”, care activează mai mult cu numele în Primăria orașului smart, va fi pusă efectiv la treabă abia acum, când reprezentanții ANAF au solicitat transmiterea datelor și informațiilor exclusiv în format electronic, eliminând astfel suportul fizic, hârtia plimbată cu atâta gravitate pe holurile instituției, printre cafele, de ceilalți peste 1000 de slujbași din cadrul administrației locale clujene. 

Acum, când singurul funcționar cu adevărat digital va face toată treaba, menirea și atribuțiile celorlalți angajați vor deveni tot mai incerte. 

Bănuind parcă o asemenea măsură, Primăria Cluj-Napoca achiziționa în martie 2020 servicii de cca 24.000 euro pentru „operațiile estetice” ale funcționarului electronic Antonia.

CITEȘTE ȘI: „Operații estetice” în valoare de 24 mii de euro pentru FUNCȚIONARUL electronic ANTONIA 

 

 

Adauga comentariu