Serile de quiz, la mare căutare printre tinerii clujeni și sursă de profit pentru localuri

Localurile clujene au început să organizeze tot mai des seri de quiz (concursuri de cultură generală) pentru tineri. Numărul de clienți este mai mare cu o treime în serile care au acest gen de evenimente. 

Dacă vi se întâmplă să ajungeți seara într-un local din Cluj-Napoca și să fie plin ochi, iar la mese să vedeți că marea parte a consumatorilor au mai multe foi și pix-uri în fața lor, pe lângă berile reci, să știți că ați nimerit la o seară de concurs de cultură generală. Concurenții sunt grupați pe echipe formate între 4 și 6 persoane, fiecare cu câte un lider. De câțiva ani buni se menține moda quiz night-urilor, în cadrul cărora tinerii își pun la încercare cunoștințele de cultură generală, iar cei mai buni pleacă acasă cu un premiu. 

Am stat de vorbă cu unul dintre participanții fideli ai acestor concursuri să ne spună de ce merge la aceste evenimente. „De obicei venim aici, ca să mai diversificăm întâlnirile noastre cu gașca. Cu cât am început să vin mai des cu atât mi-am făcut mai mulți prieteni și am aflat mai multe informații de cultură generală, de care habar nu aveam. Toate acestea datorită întrebărilor bine gândite. E foarte important ca moderatorul să fie bine pregătit și să interacționeze cu echipele ca să nu să se ajungă la monotonie și plictiseală”, declară Marius, unul dintre participanții la serile de quiz. 

Mai mulți clienți cu 30%

Aceste seri de quiz sunt în continuare la mare căutare printre tinerii clujeni. Nu doar tinerii au de câștigat pentru că socializează și își îmbogățesc cultura generală. Și localurile obțin profit de pe urma creșterii numărului de clienți și consumației acestora. 
Am făcut și o selecție a localurilor care organizează seri de quiz pentru tinerii clujeni. Începând de la inaugurarea spațiului Londoner Pub, de mai bine de cinci ani, în fiecare duminică și luni, sunt organizate seri de quiz. Duminica este în limba română, iar cunoscătorii de limba engleză își pot testa cunoștințele de cultură generală lunea. Echipele pot fi formate din maximum cinci membri. 
 

„Pentru noi au devenit o tradiție serile de quiz, și nu neapărat pentru a aduce un profit mai mare pentru local. O facem din drag, pentru că în mare parte, vin oameni noi, interesanți, cu care ne împrietenim și ne întâlnim și în afara serilor organizate. Faptul că suntem activi de mai mulți ani, s-a format deja o comunitate, care la rândul ei aduce alți oameni. Unicul avantaj pe care îl avem este fluxul de oameni cu 30% în plus în serile de duminică și luni, care de obicei sunt mai light”, afirmă David Călugăr, event manager Londoner Pub.

Media de vârstă a participanților, 25-35 de ani

Un alt local care organizează quiz nights este Makeba, unde se țin în serile de luni și de marți.  Aici, o ediție are șase runde, fiecare cu câte 10 întrebări. Dacă ai o echipă mai mare de șase persoane, puteți juca în această formulă, doar că pentru fiecare persoană în plus, se scade 1 punct. Tot aici s-au format echipe care vin regulat și participă la concursuri. Media de vârstă a participanților este între 25 și 35 de ani. 

Sunt și localuri care fac quiz-uri doar pe o anumită tematică. Dacă ești pasionat de cinematografie, atunci localul Hitchcock s-ar putea să îți placă, deoarece se organizează o seri de quiz-uri din acest domeniu, dar mai sunt și alt fel de întrebări. „Avem o activitate a serilor de quiz din octombrie 2016. Localul în sine nu este foarte încăpător, așa că de cele mai multe ori este arhiplin. Numărul de persoane pentru quiz nights este între 25 și 40 de persoane. Avem desigur și întrebări din alte domenii în afara celor cinematrografice. Premiile de obicei sunt în funcție de câte persoane sunt în echipă”, precizează unul dintre organizatori.

Adauga comentariu