Din oras

Sensul giratoriu de la Aeroport sugruma zilnic traficul. Solutia aleasa este ieftina, dar ineficienta

Tot orasul e plin de sensuri giratorii, insa acestea sunt combatute de toata lumea. De exemplu, sensul de la Aeroport este combatut de directorul operational al Aeroportului, precum si de reprezentantii UTCN. Proiectantul sensului giratoriu nu a tinut cont nici de solicitarile reprezentantilor aeroportului si nici de studiile facute in zona.

Sensul giratoriu de la Aeroportul International „Avram Iancu” produce aproape zilnic ambuteiaje la iesirea din oras catre Apahida. In ciuda faptului ca traficul in zona s-ar putea desfasura fara mari probleme, din cauza ca soferii trebuie sa reduca viteza la intrare in sens, coloanele de masini sunt la ordinea zilei. Iuliu Pop, directorul operational al Aeroportului, a declarat ca proiectantul nu a tinut cont de solicitarile Aeroportului.

„Sensul giratoriu nu este bine conceput. Noi i-am spus proiectantului, care este sotul doamnei Oltean, arhitectul sef de la judet, ca nu este in regula asa. Orice sens giratoriu dintr-o zona care trebuie sa asigure acces la o institutie trebuie sa aiba benzi pe preselectare pe ambele sensuri pe o distanta de minim 50 de metri ca accesul in si afara din institutie sa se faca rapid si eficient. Nu s-a tinut cont de obiectiile noastre si la noi vin direct plangerile pasagerilor nemultumiti”, a spus Iuliu Pop, citat de Monitorul de Cluj.

Problema in zona este insa mult mai grava. Studiile facute de reprezentantii UTCN aratau clar faptul ca sensul giratoriu nu este o solutie viabila.

„La Aeroport studiul facut de profesorul Filip indica montarea unui semafor, dar ei si-au montat sensul giratoriu. Sensul giratoriu este absolut necesar pentru linistire, dar acolo e deja in exteriorul orasului, e altceva. Acolo e o intersectie creata anapoda, nu era cazul de asa ceva, se sugruma traficul degeaba”, a mentionat Nicolae Burnete, profesor la Facultatea de Mecanica din cadrul UTCN.

„Sensul giratoriu e mai ieftin, nu avem decat sa ne descurcam fiecare cum putem”

Mai exact, studiul coordonat de profesorul Nicolae Filip, seful Laboratorului de Trafic din cadrul UTCN, dovedea ca solutia optima este montarea unui semafor la cerere. Potrivit lui, sensul giratoriu e excelent in intersectii care nu pot fi monitorizate, insa nu este cazul la Aeroport.

„Virajul la stanga in aeroport, precum si iesirea din aeroport tot spre stanga, pentru ca astea erau problematice, le-am gandit si ne-am dus cu diagrame si tot ce trebuie, ca fazele semaforului sa se succeada la cerere. In functie de numarul de vehicule incadrate pe banda pentru viraj se porneste semaforul. Asta nu ar fi adus penalizari traficului de intrare si iesire din oras spre Apahida, Gherla. Sensul giratoriu, fie ca esti pe firul principal de trafic sau nu, tot trebuie sa cedezi trecerea si tot trebuie sa reduci viteza de deplasare. Sensul giratoriu, insa, e mult mai ieftin, asa ca acum nu avem decat sa ne descurcam fiecare cum putem”, explica Filip.

Sensul giratoriu de la Aeroport s-a dat in folosinta la inceputul acestui an, iar investitia s-a ridicat la 450.000 de euro. De atunci, in ciuda faptului ca nu s-a tinut cont de studii si ca s-a facut o investitie combatuta acum de specialisti, soferii sunt cei care au cel mai mult de suferit, iar varianta in care sensul giratoriu va fi regandit este putin probabila.

Sursa foto: transilvaniareporter.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *