Uncategorized

Se poate face branding la radio?

Dintre toate vehiculele media folosite in masa de companii, parca radio-ul este cel mai putin creativ folosit. E, intr-adevar, un canal care te obliga la clisee din sfera: ea o suna pe prietena ei, dialog sot-sotie, melodii cu rime fortate sau bine facute.

Legat de intrebarea din titlu, raspunsul este `Da`. De fapt, orice tip de promovare trebuie imbracata in branding, indiferent ca imparti fluturasi la colt de strada sau ca iti faci spot TV si il difuzezi seara la Stiri. Actiunile tale de branding trebuie sa fie prezente peste tot, asemenea unei stari sufletesti. Nu conteaza cat de sarac iti este bugetul de marketing. Nu conteaza cat de mare sau mica e compania ta. Nu ai nicio scuza sa nu faci branding. Si aici ma refer inclusiv la scuza cu care ma intalnesc cel mai des: `Nu stiu ce e aia branding.`

E drept ca e un cuvant fitos, englezism importat din alte lumi. Si, totusi, e ceva ce cu totii stim ce este. Pentru unii, inseamna sa faci afaceri cu bun simt, pentru altii inseamna responsabilitate sau seriozitate sau incredere. Tii minte ultima data cand ai spus despre o persoana ca `E de incredere!`? La ce te-ai referit? De ce ai spus asta? Pentru ca asta este parerea ta despre omul acela ca rezultat al unei sume de interactiuni pe care le-ai avut cu el.

E simplu, nu-i asa?

Sa faci branding incipient e usor si, de cele mai multe ori, e gratis. La un moment dat, poate ca va fi nevoie sa iti angajezi o agentie sa faca asta pentru tine, sa se ocupe de tine tocmai pentru ca tu sa castigi mai mult timp. Daca pentru o persoana e usor sa aiba `branding bun`, pentru o companie mare e mai complicat.  Asadar, nici scuza cu `Nu am bani de branding` nu e valabila.

Cand e nevoie sa incepi sa dai bani pentru branding mai bun?

Atunci cand iti dai seama ca nu te pricepi mai mult.
Radio-ul e cel mai bun exemplu de canal de promovare accesibil ca si cost si care este prost folosit. De ce? Pentru ca foarte putini inteleg ca nu e important doar sa se auda numele tau in eter, ci e esential sa se auda un mesaj care sa iti faca numele memorabil. Pentru asta, trebuie sa investesti inca putin, in crearea textului. Majoritatea celor care `consuma` radio nu o face. Aici radiourile au cea mai mare vina, pentru ca in discutia de vanzare a serviciilor lor unui idiot i-a venit, la un moment dat, ideea sa ofere gratuit si realizarea spotului si compunerea textului. E ca si cum doar pentru ca am carnet de conducere, m-as crede competent sa fiu un bun taximetrist in Timisoara.

Nu sunt multe exemple bune in Cluj-Napoca pe acest subiect. Totusi, uite un exemplu bun (nu perfect) de mesaj `cu branding` la radio:

Foto: www.thenextweb.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *