In vizor

Se face loc pentru CTP pe traseul Cluj-Napoca-Gilău. Va avea și Sosim Trans soarta celor de la Fany și rămâne fără licență?

Primarul Emil Boc a anunțat încă de anul trecut că și comuna Gilău va fi cooptată în Asociația de Transport Public Metropolitan, astfel încât să beneficieze de transportul asigurat cu autobuzele Companiei de Transport Public Cluj-Napoca. Însă a fost nevoie ca la Gilău să ajungă un primar din PNL pentru ca să fie luată această decizie.

“Pot să vă spun că Gilăul este prima entitate administrativă care se află în analiza noastră, cu solicitare depusă și care, probabil, are șanse ca într-un viitor rezonabil să poată intra în zona metropolitană, fără să scădem calitatea transportului public in Cluj”, declara Boc în august 2019.

Iată că în sfârșit unitățile administrativ teritoriale care fac parte din Asociația de Transport Metropolitan au început să voteze în Consiliul Local acceptarea în Asociație a comunei Gilău. 

Gilău cere ca CTP să introducă autobuze încă din 2016

Chiar dacă cei din Gilău au făcut o petiție încă din 2016 prin care solicitau să beneficieze și ei de transport oferit de CTP, iar o astfel de afiliere la Asociația de Transport Ăublic Metropolitan chiar a fost votată în Consiliul Local Gilău, a fost nevoie să se schimbe primarul pentru că solicitarea lor să fie ascultată. Gilăul a fost condusă de Sfârlea, un primar PSD-ist, dar cum acesta s-a retras din politică, alegerile din septembrie au fost câștigate de Gelu Topan din partea PNL. Astfel că Boc s-a grăbit să sară în ajutorul unui coleg de partid. 

Sosim Trans, pe urmele Fany

În acest moment traseul Gilău-Cluj-Napoca este asigurat de firma Sosim Trans, o societatea din Alis Grup, fimră care nu își dorește să își piardă clienții. De altfel o primă confruntare cu CTP a avut loc în primăvară când firma Sosim Trans a suspendat cursele pe ruta Gilău din cauza pandemiei, iar Boc a anunțat că va solicita CTP să trimită autobuze pentru personalul medical care venea la spitalele din Cluj-Napoca. Imediat firma Sosim Trans a revenit asupra deciziei și a reintrodus cursele pe ruta Cluj-Napoca-Gilău. 

Operatorului de transport Sosim Trans SRL care deservește traseul Cluj-Napoca Florești i-a fost atribuită licența de traseu în aprilie 2016 cu valabilitate până în data de 30 iunie 2019. Ulterior însă, printr-o Ordonanță de Urgență a Guvernului Dăncilă valabilitatea licențelor de traseu pentru transportul rutier contracost de persoane prin servicii regulate, la nivel județean au fost prelungite pânâ în 30 iunie 2023. 

Potrivit Legii serviciilor de transport public local, operatorul de transport care a câştigat licenţa pentru un anumit traseu beneficiază de dreptul de exclusivitate pe respectivul traseu, iar fapta operatorilor de transport care încalcă acest drept constituie contravenţie. Acest lucru nu l-a împiedicat însă pe Boc să trimită CTP în Florești, deși Fany câștigase licența pentru traseul Cluj-Napoca-Florești. Asta se întâmpla în 2014. Atunci problema a fost rezolvată de președintele Consiliului Județean Horia Uioreanu care a retras licența de transport pentru Fany, oferind traseul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca. Astfel că ne putem aștepta ca și Tișe să aibă aceeași atitudine și să faciliteze accesul CTP pe ruta Cluj-Napoca-Gilău.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *