Scrisorile lui Boc către Guvern. Fostul premier chiar crede că dacă cere bani cu celeritate îl bagă cineva în seamă? Uită cum e relația Putere – Opoziție?

De când nu mai e premier, Emil Boc ori e naiv ori cere bani de la Guvern doar ca să nu creadă lumea că nu face nimic? În loc să trimită scrisori într-o parte și în alta, primarul municipiului de cinci stele mai bine s-ar preocupa de propria ogradă și de proiecte cu termen de finalizare depășit de trei-patru ani.

În 2017, Emil Boc a lansat trendul scrisorilor către guvernanți. Într-o veselie, scrie scrisori către parlamentari, către Guvern, către diverse ministere. Și ca să fie sigur că toată lumea știe cât de mult dorește el, primarul Emil Boc, să susțină bunul mers al orașului și cu bani de la centru, are grijă ca toate scrisorile să ajungă și la presă. Cea mai recentă scrisoare a lui Boc a fost transmisă presei luni seara, în timpul dezbaterii pe tema bugetului local. Fostul premier, Emil Boc, a scris conducerii Ministerului Transporturilor cum că ar vrea bani pentru construirea centurii vest-est a municipiului Cluj-Napoca. Domnul primar chiar se îmbată cu apă rece și crede că îl ia cineva în seamă? Chiar are impresia că scrisorile sale vor avea efect și Guvernul PSD va sări cu bani gârlă pentru Cluj? A uitat cum e să deții puterea și să trimiți bani către județele preferate?

“Am luat la cunoștință de demersul CNAIR de a începe această investiție și de a demara studiile de fezabilitate doar pentru faza I, tronsonul Gilău-Cluj-Napoca Vest (sens giratoriu Cora). Fără a neglija importanța deosebită a realizării acestui tronson, pe baza studiilor care stau la baza PMUD pentru Zona Metropolitană Cluj-Napoca, putem afirma faptul că realizarea tronsonului Cluj-Napoca Vest / Cluj-Napoca Est este prioritară. În acest sens, vă rugăm să luați în considerare un scenariu în care cele două tronsoane să fie executate concomitent”, a scris Boc, în scrisoarea trimisă săptămâna trecută către conducerea Ministerului Transporturilor.

Din postările de pe Facebook și din scrisorile pe care le tot trimite de o vreme încoace, ne dăm seama că, mai nou, primarul are un cuvânt preferat în vocabular: “celeritate”. Poate consideră că este de impact și este luat în serios dacă îl folosește.
După ce a scris pe FB despre fapta bravilor polițiști locali care au prins o vulpe („Polițiștii locali s-au deplasat cu celeritate la fața locului, vulpea fiind depistată pe strada Brateș”), a folosit cuvântul “celeritate” și în scrisoarea către Minister. (“De asemenea, conform analizelor efectuate în PMUD, a rezultat că majoritatea intervențiilor privind mobilitatea durabilă din Cluj-Napoca sunt dependente de eliminarea traficului semnificativ de tranzit și de trecere din zona urbană, fiind astfel condiționate de realizarea cu celeritate a drumului Gilău-Cluj-Napoca est, care va juca astfel rolul de centură vest-est a municipiului. Având în vedere necesitatea tratării proiectului ca un tot unitar, vă rugăm să ne confirmați faptul că proiectul va fi pregătit unitar, realizându-se un singur studiu de fezabilitate și proiect tehnic pentru întregul tronson de 38 kilometri. În concluzie, subliniem necesitatea prioritizării investiției la nivel central, în sensul finanțării acesteia cu celeritate conform alocărilor din documentele strategice adoptate de către Guvernul României”).  

La sfârșitul lui ianuarie, Boc a mai trimis o scrisoare. Nu către Guvern ci către parlamentarii clujeni. În același limbaj de politician le-a cerut celor 14 parlamentari cam același lucru pe care l-a scris și săptămâna trecută către ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.  

„Municipiul Cluj-Napoca, pol de creștere conform HG 98/2008, primul oraș ca mărime din România, după capitala București, și cu cea mai dinamică creștere a populației, a realizat, în perioada septembrie 2014 — decembrie 2015, cu asistența Băncii Europene de Dezvoltare și a JASPERS, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru perioada 2016-2030. Acest studiu a scos în evidență problemele deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are privind traficul rutier de tranzit, precum și accesul la rețeaua națională de transport rutier pentru traficul originând în sau având destinația în zona metropolitană Cluj-Napoca”, se arată în scrisoarea către parlamentari.

 

Adauga comentariu