Școlile clujene nu uită niciodată să se laude cu olimpicii lor, însă au uitat să îi anunțe de Tabăra Olimpicilor, dreptul lor binemeritat de relaxare, după foarte multă muncă

Comentarii

anonimus

26.07.2016 22:29

Nu trebuie sa generalizati : "secretarele școlilor clujene, probabil, între o partidă de Solitaire și o alergătură prin curtea școlii după Pokemoni" - si eu sunt seceretara si nu ma joc si nici  nu alerg dupa Pokemoni. Ar trebuie sa scrieti punctual, daca aveti sa reprosati ceva cuiva. Sunteti in necunostiinta de cauza privind activitatea din secretariat in aceasta perioada la fel ca mama elevei olimpice, care cred ca nu stie ce activitati sau probleme sunt in secretariatele scolilor, cind dinsa si fiica dinsei sunt in vacanta.Poate dna Roba si-a dorit sa fie secretara in pedagogic si nu a reusit , iar acum improasca cu noroi in secretara noua si colega ei, nestiind ce volum de munca si activitati sunt acolo.

Bianca Roba

27.07.2016 08:24

Draga anonimus, nu este despre Colegiul Pedagogic sau despre a improsca cu noroi cea ce nu afost in intentia mea, te rog mai citeste odata cu atentie ceea ce am declarat asumat fara sa ma ascund in spatele anonimatului, iar daca te simti lezata de articol in  cazul in care ti-ai facut foarte bine toata munca din secretariat intreba-te de ce esti  iritata de articol si raspundeti onest. Nici eu nu sunt de acord cu generalizarile, dar un fapt este evident la nivel de judet sunt186 de olimpici si doar 13 copii inscrisi.

anonimus

27.07.2016 13:22

ADMIN: draga @Anonimus, da-ti identitatea reala si abia apoi fa procese de intentie. Eu m-am saturat de mieroseniile astea perfide pe care le incerci pe aici ca anonim. Iar individele acelea sa-si faca datoria pentru ca sunt angajate sa si-o faca. E vorba despre cazuri punctuale, nu despre generalizari. Poate esti chiar una dintre jucatoarele de Solitaire in cauza de tot te miorlai pe aici.

Mircea Bertea

27.07.2016 17:32

 Două observații: 1. Asa-zisa anchetă, semnată de dl Florin Moldovan, n-ar fi trebuit publicată nici măcar într-o foaie volantă, pentru că nu e nevoie să fii jurnalist pentru a ști că o anchetă adevărată (a se vedea minimal măcar DEX-ul) presupune ”o cercetare amănunțită, cu scopul de a stabili împrejurările în care s-a produs un fapt, pentru a scoate la iveală adevărul și a stabili eventuale răspunderi și vinovății.” Cel puțin, n-ar fi trebuit publicată sub genericul de anchetă, nu pentru că problematica n-ar prezenta interes si nu ar fi de actualitate... însă nu așa, în forma unei reclamații nedocumentate, comentate de autorul articolului cu presupuneri și afirmatii hazardate de genul ”... timp de 4 zile, secretarele școlilor clujene, probabil, între o partidă de Solitaire și o alergătură prin curtea școlii după Pokemoni, nu au reușit să își găsescă timpul și interesul necesar (sic!, MB) pentru a-i anunța pe elevii olimpici de această tabără...” etc., etc. (am putea cita jumătate din text aici!). Nu vreau să apăr secretarele de liceu, dar și ziariștii ar trebui să știe (dacă vor să scrie despre secretare!) că, in perioada la care se face referire în articol, ele au avut program zi-lumină, pentru a finaliza situațiile și documentele privind bacalaureatul și înscrierea/admiterea elevilor în licee. De asemenea, nu vreau să comentez reclamația d-nei Roba, care scrie ce vrea și ce crede, pentru că responsabilitatea articolului revine celui care l-a semnat, adică dlui Florin Moldovan. Dacă s-ar fi documentat minimal, dl Moldovan ar fi constatat că Inspectoratul Școlar Județean Cluj a trimis în școli adresa nr. 6806/11.07.2016 în data de 12.07.2016, situație în care școlile au avut la dispoziție doar două zile pentru a lua legătura cu olimpicii și a completa tabelele cu opțiuni și nu patru zile, după cum se afirmă în așa-zisul articol de ziar. Deci, două zile, dle Moldovan! Două zile, fără să mai pomenim de situația des întâlnită în care unii olimpici au cerut timp de gândire, pentru a-și definitiva opțiunile sau pentru a-și pune în ordine prioritățile !2. A doua observație: Tot ce s-a scris la adresa Colegiului Național Pedagogic ”Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca cu referire la neanunțarea olimpicilor nu este adevărat. Domnule Moldovan, eu sunt directorul acestui Colegiu și am venit din concediu să verific cele scrise în articolul semnat de dumneavoastră. Nu am constatat nimic din fabulațiile scrise în ceea ce dvs. numiți anchetă și spuneți că s-a întâmplat la Pedagogic. Repet, ceea ce afimă d-na Roba, neadevăruri clare, după cum voi demonstra în continuare, este tot responsabilitatea dvs. ca autor de articol, pentru că nu ați verificat. Dvs. scrieți că nici fiica d-nei Roba și nici colegele sale ” nu au fost anunțate despre această tabără”, ceea ce este total neadevărat ! Am verificat azi, dle Moldovan, la secretariatul școlii documentele referitoare la taberele olimpicilor de la noi și am constatat (o puteți face și dvs., dacă vă deplasați la secretariat) că în perioada 12-13 iulie toți cei patru olimpici au fost anunțati despre organizarea taberelor și că, până în 13 iulie p.m., și-au exprimat opțiunile sau refuzul. Secretarele și directorul de serviciu din această perioadă, prof. Radu Vas, au probat acest lucru cu dovezi privind convorbirile telefonice și sms-urile trimise/primite de la elevele olimpice, precum și cu dovada că situația cu taberele a fost trimisă la inspectorat pe 14 iule, deci regulamentar. Am vorbit și eu cu elevele azi, inclusiv cu d-na Roba, care și-a exprimat regretul că nu a verificat și dânsa datele înainte de a vorbi minuni despre Pedagogic.Ați scris că Andrada Roba a declarat că ea le-a anunțat pe elevele Antonia Teglaș și Iulia Sucală și că ele nu știau nimic. Așa o fi, numai că, dacă dvs. ați fi verificat măcar pe site-ul Colegiului tabelul cu olimpicii noștri, ați fi observat că aceste eleve nici nu trebuiau anunțate, pentru că nu se încadrau în cerințele adresei trimise de inspectorat (în tabere participă doar elevii care au obținut premiile I, II și III la olimpiadele naționale și nu și cei care au obținut mențiuni sau premii speciale). Prin urmare, era normal ca aceste eleve să nu fie anunțate de către secretariat !!!Apoi nu ați verificat nici afirmația d-nei Roba, conform căreia nici Larisa Neag, absolventă a clasei a XII-a, nu a fost anunțată. Am sunat-o pe Larisa în urmă cu câteva minute și mi-a confirmat că a fost anunțată, dar că nu a putut participa, avand alte priorități (concursul de titularizare, admiterea la facultate).Cred că nu mai este nevoie și de alte exemple. Sper că este clar și pentru dvs. că ați scris un articol ”după ureche” și că ar fi bine să vă documentați pe viitor. Altfel, cu astfel de articole, veți continua să dezinformați și să jigniți, în loc să transmiteți informații verificate și idei de mai bine.Cu stimă,Prof. dr. Mircea Bertea, director al Colegiului Național Pedagogic ”Gheorghe Lazăr” Cluj-Napoca

Florin M.

27.07.2016 20:25

Domnule Bertea,1. Nu decideți dumneavoastră și nu ne spuneți dumneavoastră ce trebuie și ce nu trebuie publicat și nici în ce rubrici să ne încadrăm articolele. Indiferent cât de ocupate ar fi fost secretarele, să sune 4 elevi le-ar fi luat 4 minute. De câte zile considerați că ar fi avut nevoie pentru a-și duce la îndeplinire această sarcină pe care le-a transmis-o Inspectoratul?Pentru declarațiile doamnei Roba, indiferent că vreți dumneavoastră să le comentați și să le luați în considerare, sau nu, este responsabilă doamna Roba, care a și dorit să își asume responsabilitatea pentru declarațiile sale, fiindu-i publicat numele. Doamna Roba este o persoană responsabilă, a fost timp de doi ani membră în Consiliul de Administrație al liceului dumneavoastră, așa că afirmațiile sale pot și trebuie să fie luate în considerare.Adresa Inspectoratului este datată 11.07.2016, dacă ați primit-o în data de 12, încă mai aveați 3 zile la dispoziție, adică până în 14, când era termenul limită, să anunțați elevele. Ați fi avut nevoie oare de 3 luni?2. Doamna Roba este responsabilă pentru afirmațiile sale, vă repet, a fost membră timp de 2 ani în Consiliul de Administrație, până astăzi, când și-a dat demisia, nemaidorind să facă parte din Consiliu, datorită felului în care a fost abordată această problemă. Dacă dumneavoastră spuneți că doamna Roba minte este cuvântul dumneavoastră împotriva cuvântului ei, iar doamna Roba susține în continuare că fiica sa nu a fost anunțată. Deci, din toți cei 4 olimpici despre care susțineți dumneavoastră că ar fi fost anunțați, cel puțin părintele unuia susține că nu este adevărat ceea ce spuneți dumneavoastră, faptul că i-ați fi anunțat pe toți. Este cuvântul dumneavoastră împotriva cuvântului doamnei Roba, iar noi suntem ziariști, nu securiști, să facem genul acela de anchete securistice pe care ni le sugerați.Referitor la informațiile inexacte pe care le reclamați, da, ele ne-au fost furnizate de sursele noastre și le-am verificat în măsura în care am avut datele și mijloacele necesare. De exemplu, nu am reușit să facem rost, în timp util, de numărul de telefon al Larisei Neag. Oricum, aceste inexactități, pe care vă mulțumim că ni le-ați semnalat, nu schimbă cu nimic fondul problemei: o elevă olimpică și mama sa susțin că nu au fost anunțate, iar la nivel de județ, din 186 de olimpici, doar 13 s-au înscris, pe 33 de locuri, o situație care nu are cum să nu trezească suspiciuni.Vă mulțumesc pentru comentariu, dar, vă rog, pe viitor, să vă abțineți în a mai da sfaturi de procedură jurnalistică. Nu sunteți nici directorul acestui ziar, eu nu sunt nici elev la școala dumneavoastră, unde sunteți director, nici profesor, așa că nu sunteți în măsură a da astfel de sfaturi procedurale. Păstrați-le pentru dumneavoastră!Cu stimă,Florin Moldovan

Adauga comentariu