SCANDAL în educație. Andronescu vrea clase separate pentru copiii cu cerinte speciale. CE AU FĂCUT PĂRINȚII

Andronescu nu se mai oprește din modificări inutile și discriminatorii. După ideile de a schimba examenele pentru Evaluarea Națională și Baclaureat, după strălucita ideea de a modifica prevederile legale privind repetenţia în clasele primare şi să ofere posibilitatea învăţătorului de a lăsa repetent un copil chiar din clasa I, acum vrea să marginalizeze copiii cu dificultăți la învățare.

Ministerul Educației are în vedere separarea copiilor cu dificultăţi de învăţare, chiar dacă legislația interzice această măsură.

Cum s-a gândit Ecaterina Andronescu că separarea copiilor cu dificultăți la învățare va fi o soluție bine primită?

Propunerea de a împărți copiii după capacitățile de învățare este o propune discriminatorie, care poate să afecteze, ba chiar mai mult să marcheze elevul. Revenim la ideea că întotdeauna vor exista copiii care se dezvoltă mai repede la învățătură, cât și elevi care își intră mai greu în ritm. Există copii cu probleme de sănătate care au un ritm mai lent, asta înseamnă că acel copil trebui să fie marginalizat? Unde este principiul de egalitatea? Unde este ideea de colectiv? Cum ar fi să nu mai privim elevii ca pe niște roboți care trebui să se conformeze la fiecare schimbare?  

Ce a spus Ecaterina Andronescu la Digi24:

”Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, declară Ecaterina Andronescu.

În urma declarației, Ecaterina Andronescu a fost reclamată la Consiliul pentru Combaterea Discriminării.

“Declarațiile publice ale ministrului Educației referitoare la segregarea elevilor cu dizabilități întăresc stigma şi prejudecata la adresa întregii comunităţi a persoanelor cu dizabilităţi din ţara noastră, copii, tineri, adulţi şi părinţi ai acestora”, spune Mădălina Turza, președinta Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD). Aceasta a anunțat că a depus plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării împotriva ministrului Ecaterina Andronescu, scrie edupedu.

 

 

 

 

 

Adauga comentariu