Sapte angajati ai primariei au "ingropat" licitatia anului, dar institutia nu ii trage la raspundere

Curtea de Apel Cluj a decis reluarea procedurii de evaluare a ofertelor depuse pentru licitatia de salubrizare stradala si deszapezire a municipiului Cluj-Napoca, contract in valoare de circa 30 de milioane de euro. Instanta si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor arata ca membrii comisiei de licitatie, angajati de-ai primariei, au gresit, permitand companiei Supercom sa-si corecteze redeventa ofertata initial pe parcursul licitatiei. Cu toate acestea, reprezentantii Primariei Cluj-Napoca nu considera ca membrii comisiei au gresit si sustin ca intersul public nu are de suferit! Mai mult, aceiasi sapte angajati vor face parte din comisia de licitatie care va reevalua ofertele.

Virgil Porutiu, seful Directiei Tehnice, Lucia Lupea, seful biroului de Achizitii, Ioan Bogdan, sef Serviciu Financiar, Adriana Magurean, sef Serviciu tehnic, Mircea Abrudan, seful serviciului Control Protectia Mediului, Marius Coros, inspector de specialitate si Mariana Capota, inspector. Ei sunt cei sapte angajati ai Primariei Cluj-Napoca direct responsabili pentru tergiversarea licitatiei de salubrizare si deszapezire stradala a Clujului.

Lucia Lupea

Din cauza lor si a greselilor facute de acesti angajati pe parcursul procesului de achizitie publica, clujenii nu stiu, inca, cine va salubriza orasul pentru urmatorii opt ani. Cea mai valoroasa licitatie a orasului este amanata inca de anul trecut, iar acum instanta a decis sa se reia procedura de evaluare a ofertelor.

Ioan Bogdan

Oferta castigatorului initial, societatea Supercom din Bucuresti, va fi reanalizata, alaturi de toate celelalte oferte depuse initial.

Virgil Porutiu

Cu ce a gresit Comisia de evaluare

Membrii comisiei de evaluare, condusa de Virgil Porutiu, au gresit in aceasta procedura de achizitie publica, arata Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. De aceeasi parere sunt si judecatorii Curtii de Apel, care au fost de acord cu  concluziile CNSC.

Adriana Magurean

Astfel, potrivit motivarii CNSC, comisia de licitatie a primariei a permis companiei Supercom sa-si corecteze redeventa ofertata initial pe parcursul licitatiei.

In decizia CNSC din 30 aprilie se arata ca “orice corectare/completare a valorii procentuale a redeventei este in mod evident susceptibila de a produce un avantaj incorect in raport cu ceilalti participanti la procedura de atribuire, aspect interzis de lege. (…) Redeventa nu este un simplu parametru tehnic sau financiar, ci este un factor de atribuire”.

CNSC mai arata ca tarifele propuse de Supercom  contin inadvertente legate de numarul de muncitori si de utilaje.

Toate aceste argumente nu il conving pe primarul Emil Boc sau pe reprezentantii primariei sa ii traga la raspundere pe membrii comisiei. Oana Buzatu, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca, a avut urmatoarele argument privind aceste chestiuni:

“In conformitate cu sentinta instantei, se vor reevalua ofertele depuse la licitatie, urmand sa se faca public un nou raport de atribuire a procedurii. Acest raport, la randul sau, in conformitate cu legea, este contestabil la CNSC, respectiv la instante. Nu exista, din punctul nostru de vedere, o greseala. Este vorba de modalitatea de interpretare, de catre instante, a observatiilor facute de catre CNSC, respectiv de catre cei care au depus plangerea”.

Culmea, aceeasi comisie va reevalua ofertele.

“De la faza depunerii ofertelor, se reia procedura de evaluare. Comisia se reuneste, reanalizeaza toate ofertele din punct de vedere financiar, tehnic si juridic si remit un nou raport al procedurii. Nu intra alti jucatori in procedura, pentru ca nu se reia licitatia, se reia doar procedura de evaluare”, adauga Oana Buzatu.

Cat priveste termenul de reevaluare, acesta este…nelimitat.

“Nu exista un termen propriu-zis, insa ceea ce este important este ca nu exista sub nicio forma riscul ca serviciul de salubritate stradala sa nu fie prestat in tot acest timp. Prin urmare, interesul public nu are de suferit”, a declarat purtatorul de cuvant al primariei.

Valoarea estimata a contractului pentru ambele loturi licitate se ridica la 137.625.504 lei, fara TVA.

Castigatorul initial, firma Supercom, se leaga de gruparea Udrea-Cocos-Bittner-Ciucea si asigura salubrizarea in sectorul doi din Bucuresti.

Potrivit deciziei instantei, toate ofertele depuse vor fi reanalizate. Pentru Lotul 1/Sectorul 1 au depus oferte SC Romprest Service SA, RER Ecologic Service Oradea SA, SC Supercom SA, SA Rosal Grup SA.

Pentru Lotul 2/Sectorul 2 au depus oferte Romprest Service SA, RER Ecologic Service Oradea SA, SC Polaris M Holding SRL, SC Supercom SA, SA Rosal Grup SA, Compania de Salubritate Brantner Veres.

Foto: Facebook

Adauga comentariu