In vizor

S-au reluat lucrările pe autostrada A3, lotul de 15 km Câmpia-Turzii – Chețani. Când se va putea circula?

Asociația Pro Infrastructura anunță că Stratco a reluat lucrările pe lotul de 15km Câmpia Turzii-Chețani al Autostrăzii A3. Lucrările pe acest lot sunt mult întârziate, principalul motiv fiind problemele finaciare mari cu care se confruntă întreprenorul. 

”Antreprenorul general Straco, aflat în insolvență și incapabil să continue lucrările cu efective proprii, a căzut la întelegere cu subcontractori specializați pe terasamente și structuri. Ne exprimăm speranța ca aceștia să fie plătiți la zi, fiind practic singura șansă de finalizare a acestui lot ce realizează conexiunea dintre porțiunile din Cluj și Mureș ale Autostrăzii Transilvania. În acest scop CNAIR va trebui să achite lucrările executate cât mai prompt”, anunță Pro Inftastructura.

Pe tronsonul A3 Chețani – Câmpia Turzii lucrările abia au ajuns la 31,78%, deși contractul a fost semnat în februarie 2015 și primele lucrări au demarat în mai 2016. Contractul a fost câștigat de o asociere condusă de firma românească Straco Grup, valoare contractului fiind de 279 milioane de lei (circa 58 mil. euro). Constructorul se află în insolvență, iar furnizorii și subcontractorii către care are datorii au cerut falimentul. O altă problemă este cauzată de existența unor lucrări suplimentare pe care Compania de Drumuri nu vrea să le achite. 

Frima Stratco se află în insolvență încă de dinainte de anul 2016, atunci când a fost semnat contractul pentru realizarea acestui lot de Autostradă în lungime de 15,7 km. Lucrările au fost demarate abia în 2018, deoarece CNAIR a emis prima autorizatie de construire pentru drum abia în noiembrie 2017, iar o altă autorizație în februarie 2018. De la momentul în care au demarat lucrările, respectiv aproape doi ani, Stratco a realizat doar 30% din lucrări. 

Progres de doar 10% în 2019

În 2019  avansul lucrărilor executate pe tronsonul Câmpia-Turzii -Chețani a fost de doar 10%. Constructorul și-a concentrat puținele forțe la bretelele nodului rutier Chețani și la structurile de la Hădăreni, Chețani și Câmpia Turzii.

Ce mai mare problema este la nodul rutier Chețani care a rămas nefinalizat. Fără acest nod, lotul Chețani-Iernut în lungime de 18 kilometri unde antreprenorul Astaldi se apropie de finalizare nu poate fi utilizat și se va tranforma într-o altă autostradă muzeu.

Fără acest nod, lotul adiacent de la Chețani la Iernut nu va putea fi folosit. Acolo, pe cei 17,9 km lucrează asocierea Astaldi – Max Boegl, aflându-se la un stadiu de circa 90%.

”Pe lotul vecin în lungime de 18 km, Chețani-Iernut, antreprenorul Astaldi se apropie cu lucrările de finalizare, fiind posibilă recepția în 45-60 de zile. Din păcate acest lot va deveni utilizabil doar după finalizarea nodului rămas de executat pe lotul Straco (Câmpia Turzii-Chețani). Finalizarea celor două loturi de 33 km va oferi șoferilor parcursul neîntrerupt a 110 km din Autostrada Transilvania (A3) între Târgu Mureș și Nădășel”, potrivit Pro Infrastructura. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *