RUȘINE, NESIMȚIRE Și NEPROFESIONALISM. Cum își tratează o clinică privată pacienții?

Clujeanca Anca Dinu reclamă atitudinea personalului medical de la centrul de radiologie și imagistică, Affidea Cluj, din cartierul Zorilor. Pe lângă faptul că intrarea a rămas înzăpezită, astfel încât pacienții care apelează le serviciile acestui centru își pot fractura cu ușurință membrele inferioare, personalul de la recepție ar fi refuzat să efectueze o radiografie unui pacient în vârstă, chiar dacă acesta avea piciorul în ghips și biletul de externare din spital.

Iată ce notează Anca Dinu: 

"RUSINE, NESIMTIRE si NEPROFESIONALISM la Affidea Romania Cluj! Cum va permiteti sa va bateti joc de un om in varsta in carje, cu piciorul rupt si probleme cardiace severe? Cum adica ii refuzati o radiografie, intr-un centru medical privat (!!!) si va mai si rastiti la el? Cine ti-a dat tie jobul asta, domnisoara Larisa de la receptie, cand tu te uiti la piciorul stang pus in ghips si spui ca nu se poate face radiografie decat la cel drept, ca asa e scris intr-o iesire medicala (despre asta no comment, ca e doar hilar)?!! Tie creier ti-a dat Doamne-Doamne? 

Si hai sa va mai intreb eu ceva, nesimtitilor: daca sun unde trebuie, va amendeaza si pe voi cineva pentru faptul ca intrarea la voi arata asa, si erau sa cada sa isi rupa (alte) oase parintii mei?”, notează Anca Dinu pe pagina personală de socializare.

Ziar de Cluj a aflat mai multe detalii cu privire la acest incident neplăcut:

”Tatăl meu este cu un picior rupt și are, în plus, probleme cardiace. Săptămână trecută și-a rupt piciorul. Am fost la Secția de Ortopedie, unde i s-a aplicat un ghips, cu recomandarea de a ne întoarce după o săptămână, să vedem cum a evoluat și dacă este necesară o intervenție. 

Medicul ortoped ne-a îndemnat să apelăm la un centru de imagistică pentru o radiografie la picior, mai ales că este vorba de zona gleznei. 

După ce am sunat și am făcut programare la Affidea, din cartierul Zorilor, și le-am spus despre ce este vorba, tatăl meu, împreună cu soțul meu, au mers la acel centru. 

În primul rând, intrarea este plină de zăpadă și gheață, iar ambii mei părinți au alunecat după ce au intrat în curte. În condițiile în care tatăl meu, care este în vârstă și cu cârje, a venit pentru a-și rezolva o problemă medicală, nu pentru a dobândi una nouă.

La recepție, domnișoara de acolo s-a uitat pe biletul de externare din spital și a susținut că nu îi poate face radiografie întrucât acest lucru nu este specificat în biletul de ieșire. Mai mult, aceasta a declarat că trebuie să îi facă radiografie la piciorul drept, nu la cel stâng, care este în ghips. 

Pentru că, pe biletul de externare, probabil din cauza oboselii, asistenta din spital a scris că piciorul drept este fracturat. Doar că, până la urmă, se vede cu ochiul liber care picior este în ghips. 

Am încercat să o convingem că are nevoie de radiografie la piciorul care este în ghips. Doar că aceasta s-a inflamat și a început să strige, să facă scandal, după care a chemat șefa din cabinet și să îi spună că oamenii ăștia o fac ”proastă”. De fapt, nimeni nu a aruncat cu asemnea vorbe, ci doar i-am solicitat să se gândească puțin și să vadă la care picior trebuie efectuată radiografia. 

Pe același ton răstit, personalul medical a continuat ”să ne explice” ce și cum. ”Că de ce am venit pentru radiografie, nu știm că e nevoie de un bilet de trimitere?”

În fond, noi ne-am programat pentru o radiografie, fiind vorba de un centru privat, iar cu acea ocazie nimeni nu ne-a spus absolut nimic de faptul că avem nevoie de trimitere, că altfel nu se poate!?

De acolo, părinții mei s-au întors doar cu nervi. Iar tatăl meu, pe lângă faptul că este cu piciorul în ghips, este și cardiac. Chiar nu are voie să se enerveze. Am spus personalului de la recepție aceste detalii: până la urmă nu este cazul să ne certăm, întrucât părinții mei au niște probleme de sănătate. 
Iar acest centru de imagistică este unul dintre cele mai scumpe. Atitudinea de care au dat dovadă este total neprofesionistă. 

Cred că poate fi făcută o radiografie și pe proprie răspundere. Tatăl meu este cu piciorul în ghips, aspect cât se poate de evident. Plus biletul de externare din spital, în care sunt specificate aceste probleme și se recomandă revenirea pentru consultații suplimentare?!

Sau biletul de trimitere trebuie să-l iau de la medicul de familie, în condițiile în care există biletul de externare?!”, relatează Anca Dinu.

Practic, din cauza unei hârtii lipsă, pacienții sunt nevoiți să suporte ”explicațiile” răstite ale personalului medical de la un centru de imagistică privat. Acum, tatăl Ancăi Dinu trebuie să reia întreaga procedură, pentru a obține un bilet de trimitere în care să fie specificat că are nevoie de radiografie la piciorul rupt, care este în ghips.

 

sursa foto: Anca Dinu/ Facebook

Adauga comentariu