Riscul reluării anului școlar. Monica Anisie: „Nu se îngheață anul…”

În contextul suspendării cursurilor față în față din cadrul universităților, dar și a orelor din învățământul preuniversitar, Ministerul Educației este chemat să elaboreze mai multe scenarii pentru perioada ce va urma, iar o parte dintre studenți sunt îngrijorați de riscul repetării anului universitar în contextul în care o bună parte dintre laboratoare nu au mai fost efectuate. 

Desigur, cursurile la distanță și prin intermediul platformelor on-line reprezintă un sprijin real pentru studenți și profesori, dar trebuie să luăm în calcul că o bună parte dintre elevi, cel puțin din mediul rural, nu dispun de toate condițiile necesare participării la asemenea cursuri. 

Recent, la solicitarea edupedu.ro, ministrul Educației, Monica Anisie, a dezmințit informația conform căreia anul școlar ar putea fi înghețat din cauza pandemiei de coronavirus:

„Nu se îngheață anul școlar”, a declarat pentru edupedu.ro ministrul Educației, Monica Anisie.

Oficialul a precizat că specialiștii din Minister discută zilele acestea strategia de urmat, după ieșirea din epidemia de coronavirus, dar că „nu se pune problema înghețării anului școlar”.

Luni, noul rector al Universității „Babeș-Bolyai”, Daniel David, a precizat că Universitatea din Cluj este pregătită pentru desfășurarea cursurilor prin intermediul platformelor on-line, iar asta întrucât UBB este prima instituție de învățământ superior din România care a adoptat și dezvoltat învățământul la distanță și extensiile universitare, beneficiind de o experiență solidă în acest sens:

„În acest sens, să ne amintim în aceste clipe că UBB este cea care a introdus în țară, după practici internaționale, învățământul la distanță și extensiile universitare, astfel încât suntem pregătiți să trecem la un proces educațional online desfășurat onorabil, în spiritul Programului ProUBB+.
Așadar, să ne menținem și acum la înălțimea standardelor pe care noi le-am stabilit!”
, nota Daniel David în mesajul adresat comunității UBB.

CITEȘTE ȘIMesajul lui Daniel David la preluarea mandatului de rector: „UBB este cea care a introdus în țară învățământul la distanță și extensiile universitare. Să trecem la un proces educațional online desfășurat onorabil”

Totuși, riscul reluării anului universitar sau a înghețării anului școlar figurează printre deciziile luate în calcul de către Ministerul Educației Naționale, în contextul în care Monica Anisie a declarat la solicitarea sursei citate că „nu se îngheață anul școlar”.

Ziar de Cluj a adresat o solicitare scrisă către reprezentanții Universității Tehnice Cluj-Napoca pentru a confirma sau infirma informația conform căreia din cauza suspendării cursurilor/laboratoarelor în cadrul UTCN, în contextul actual provocat de criza coronavirusului, se ia în considerare varianta repetării anului școlar de către studenți. 

Reprezentanții UTCN au „infirmat ferm” această posibilitate:

„Infirm ferm aceasta informatie. Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca a suspendat activitățile didactice faţă în faţă cu studenţii, pentru perioada 12-31 martie 2020, cu posibilitatea de prelungire în funcţie de evoluţia epidemiei de Coronavirus din România, dar aceste activități se desfășura utilizând platforme on-line sau vor fi recuperate conform planificării stabilite pentru fiecare program de studiu şi formă de predare în parte”, au precizat pentru Ziar de Cluj reprezentanții UTCN.

Declarația ministrului Educației vine la o zi după ce președintele Klaus Iohannis a declarat starea de urgență în România și a anunțat că școlile vor fi închise, iar activitatea din învățământul preuniversitar și universitar se suspendă.

Monica Anisie, ministrul Educației, a declarat în această dimineață că „nu se îngheață anul școlar. Îndemn la calm și la repsonsabilitate. La momentul acesta, după ce vom ieși din perioada aceasta de stare de urgență, vom analiza care sunt măsurile cele mai bune care să vină în sprijinul elevilor și studenților. Dar nu se pune problema înghețării anului școlar“, a declarat Monica Anisie pentru edupedu.ro

În același timp, ținând cont de gravitatea contextului în care ne aflăm, riscul diminuării calității actului educațional rămâne valabil pentru România:

câți elevi sau studenți din mediul rural, chemați să rămână la casele lor, dispun de laptopuri, calculatoare și tablete inteligente, de logistica necesară pe care să poată lucra?

Câți dintre acești elevi au acces la internet?

Este afectată calitatea actului pedagogic?

Cât de pregătite sunt cadrele didactice să folosească platformele on-line în scop educațional?

Cum vor fi rezultatele acestor elevi la examene, în contextul în care cei mai mulți știu cum să piardă vremea pe net, dar nu sunt neapărat obișnuiți să folosească internetul și în scop pedagogic? 

 

Adauga comentariu