Revolta transportatorilor rutieri: „Nu vom mai alimenta în țară”

Guvernul Tudose pregătește un val de scumpiri drastice pentru sezonul de toamnă. Accizele la carburanți vor crește cu 45,22 bani, plus TVA,  pentru fiecare litru de motorină și benzină. Pe masa Executivului se află un proiect de act normativ care modifică Codul Fiscal și cea mai rea veste pentru șoferi și transportatori este că se revine la nivelurile accizelor practicate anul trecut. Ce vor să facă transportatorii dacă Guvernul nu renunță la majorare?

Scumpirea carburanților - o măsură care va intra în vigoare de la 1 septembrie - a provocat reacții puternice în rândul transportatorilor. Reprezentanții patronatelor din transporturile rutiere amenință că șoferii vor alimenta numai în țările vecine, dacă Guvernul nu analizează bine proiectul și nu reface niște calcule. Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) i-a trimis o scrisoare premierului Mihai Tudose în care cere să se reevalueze proiectul de majorare a accizelor , potrivit Mediafax.

Rugăm Guvernul să refacă toate calculele, referitor la impactul pe care îl va avea această măsură asupra economiei României, deoarece s-ar putea crea probleme grave în toate sectoarele economiei, dar şi scăderi semnificative la vânzările de carburant în ţară, deci şi scăderi ale sumelor încasate la bugetul statului, deoarece există posibilitatea de a alimenta în ţările vecine”, transmite COTAR într-un comunicat de presă.

Patronatele de transport din toată țara transmit prin COTAR că nu vor sta cu mâinile în sân dacă Executivul va scumpi carburanții. Vor organiza proteste și vor merge în alte țări pentru a cumpăra motorină și benzină.  Firmele de transport spun că statul nu le dă de ales: ori falimentează, ori alimentează unde găsesc un preț avantajos. COTAR e foc și pară și din cauza faptului că statul dă subvenții uriașe CFR-ului și operatorilor feroviari privați, în timp ce transportatorii rutieri vor fi nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar pentru carburanți. 

” Mai trebuie specificat faptul că deja statul face concurenţă neloială transportatorilor rutieri de persoane, prin subvenţionarea cu peste 80% a CFR Călători şi a operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, la care s-au adăugat, de la începutul acestui an, călătoriile gratuite pentru 450.000 de studenţi, suportate din bugetul statului, care doar la CFR Călători aduc circa 18 milioane de lei lunar. În aceste condiţii, o creştere a accizei la motorină va îndrepta către faliment mai multe firme de transport, ceea ce înseamnă alte scăderi pentru bugetul statului şi, deci, pentru economia României”, afirmă Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

De la 1 Septembrie, accizele ar urma să crească cu 14% pentru motorină și cu 22% pentru benzină, ceea ce înseamnă că șoferii vor plăti cu 45 de bani mai mult fiecare litru.

 

Adauga comentariu