In vizor

Reușitele primarului Boc după 12 ani de mandat: promisiunile au crescut și au devenit METROPOLITANE

Pe hârtie toate proiectele de infrastructură ale lui Boc sună bine. De patru ani, centura metropolitană, proiectul vital pentru oraș anunțat în campania electorală din 2016, se află la stadiul de aprobare al traseelor și variantelor de ocolire de către CNAIR.  Dacă aceasta este prezentată drept o mare realizare, oare cum va fi dacă centura chiar se va face? 

„Mă bucur că, la București, am obținut aprobarea pentru variantele de legătură de la Centură spre oraș. Vorbim de conectivitățile de la Centură înspre oraș, că este vorba de Soporului, Frunzișului sau Borhanci, ca să vorbesc despre trei dintre cele mai importante. Acestea se vor face în acest proiect fundamental al Centurii”, a declarat Boc într-o emisiune la un post de radio.

Centura și variantele de legătură trec uneori prin curțile oamenilor, dar cum Boc este un susținător al ideii potrivit căreia primează interesul public, cel mai probabil se mută oamenii, nu centura.

Conducerea Primăriei a subliniat faptul că abia după ce va fi realizat un studiu de fezabilitate se va putea stabili un traseu exact al drumului de legătură. Deocamdată este vorba doar de un traseu preliminar.

„Este o servitute care este trasată prin fundul de parcelă într-o zonă în care nu este niciun drum, deci nu este o supralărgire de drum nou, care face legătura între Măceșului și Bună Ziua. Când ați achiziționat parcela, PUG-ul era deja în vigoare. Aici este un drum aprobat în PUG-ul din 2014. O actualizare de PUG ar putea muta acest traseu dacă se justifică în urma unor studii de fundamentare și de trafic, dar nu se poate mâine pentru că nu avem mijloacele legale”, a declarat Claudiu Pop, arhitectul șef al municipiului Cluj-Napoca.

Citește și:
Primăria face drum de legătură cu viitoarea centură metropolitană prin curțile oamenilor

Boc, campion al proiectelor, studiilor și concursurilor de soluții

În patru ani s-a obținut avizul pentru traseu și pentru drumurile de ocolire, dar dacă e să îi dăm crezare primarului, până la sfârșitul anului toate documentațiile vor fi gata, iar licitația va putea fi demarată, vor începe lucrările și se va putea circula pe noua centură din 2024. Practic, la finalul următorului mandat, dacă Boc va ieși din nou primar, ar trebui să se laude cu un proiect finalizat, nu doar cu studii.

Primarul Emil Boc le ia clujenilor ochii (sau măcar încearcă) cu proiecte de infrastructură care de care mai futuriste și mai departe de a fi realizate. Cum parte dintre alegători au fost nevoiți să se mute în comunele de la periferie, Boc a fost nevoit să învețe un cuvânt nou: ”metropolitan”. Astfel că, proiectele de infrastructură nu mai îi vizează doar pe locuitorii municipiului, ci și pe cei ai județului. Deci promisiunile electorale ale primarului au devenit metropolitane: tren metropolitan, centură metropolitană, metrou, tramvai metropolitan, etc.

Citește și:
Remember 2016: Centura Metropolitană a Clujului era promisă ca „un proiect vital”, în Jurnalul Municipal distribuit de Primărie, înainte de alegeri, în cutiile poștale

Dacă asupra centurii ne-am lămuri, totul este în grafic, primarul susține același lucru și despre proiectului metroului și trenului metropolitan. Acestea se află, cum altfel, la stadiul de studii de prefezabilitate și fezabilitate. Acestea costă bugetul municipiului 7,4 milioane de euro, deci ar fi o cheltuială inutilă, foarte costisitoare dacă proiectele nu vor fi realizate.

”Merge foarte bine și proiectul pentru studiile de fezabilitate la metrou și tren metropolitan. Cu aceste proiecte de infrastructură mari zona noastră de dezvoltare va fi practic de la Huedin până la Dej și de la Cluj până la Turda. Centura ne va permite să venim de la Gilău pe malul Someșului, Florești, până la intrarea în Cluj, unde va fi un pasaj suprateran până la capătul liniei de tramvai, apoi mai departe prin Făget și vom putea ajunge practic la capătul orașului pe această centură”, a declarat Emil Boc, într-o emisiune radio.

Tramvaiul trebuia să ajungă în Florești, potrivit campaniei primarului din 2012, dar această inițiativă a rămas la stadiul de proiect. Au trecut opt ani de atunci, iar primarul Emil Boc a avansat, promisiunile sale privind infrastructura au crescut, nu și realizările.

Clujenilor li s-a implementat ideea că trăiesc într-un oraș european, cel mai cel din țară, astfel că nici primarul nu mai poate să vină cu promisiuni banale, precum asfaltarea străzilor (care n-ar fi rău dacă s-ar face), cu rezolvarea problemei locurilor în creșe (cu mai mult succes decât până acum), parkinguri în cartiere (încă așteptăm o primă inaugurare). Astfel că și Boc a ridicat ștacheta promisiunilor și s-a trecut la metrou (pai cum, dacă Bucureștiul are, noi de ce să nu avem) tren metropolitan (cu care încearcă să îi cucerească pe cei care vin din Florești și Apahida) și desigur, centura metropolitană (poate proiectul de care Clujul are cea mai mare nevoie). La acestea se adaugă proiecte mai mici, cum ar fi pasajele de la Tăietura Turcului și din Mărăști. Desigur, acestea sunt proiecte multianuale, dar asta înseamnă și că trebuie să fie demarate, nu să rămână la stadiul de studii, la fel ca multe din promisiunile electorale ale primarului din ultimii 12 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *