Regimul cel mai potrivit

Regimul unic sau regimul cel mai potrivit  a fost elaborat de medicul francez Jacques DOLLE si se adreseaza celor care doresc sa slabeasca sau au un nivel ridicat al colesterolului. El permite acestora sa manance pe saturate fara a mai cantari portiile. Dureaza fara limite de timp…o viata.

 

Reguli de baza. In cadrul lui trebuie avute in vedere doua categorii de alimente: grasimile saturate si alimentele bogate in colesterol. Grasimile saturate sunt inamicul numarul unu in alimentatia oamenilor. Acestea se refera in special la grasimile animale, sub forma solida, cu exceptia grasimilor de peste. Alimentele bogate in colesterol (atentie la fructele de mare!) sunt urmatoarele (lista neagra): creierul, maruntaiele, branzeturile, galbenusul de ou, untul si smantana.
In timpul primelor doua luni de regim, nu este permisa nicio derogare de la regim. Dupa acest interval, trebuie sa va faceti un control regulat la nivelul de colesterol si al greutatii si, abia cand obiectivele urmarite vor fi fost atinse, sub atenta supraveghere a medicului curant, va puteti permite o cina aleasa la restaurantul favorit.

 

Recomandari practice:
- Grasimile ce vor fi utilizate sunt cele vegetale si servesc la gatit sau la asezonarea alimentelor (ulei de masline, margarina vegetala).
- Lactatele pe care le puteti consuma fara restrictii sunt cele degresate. Branzeturile cu 15, 20 sau 25 % grasime vor fi reduse la minim in alimentatia dvs.
- Painea, pastele fainoase, orezul, fructele si legumele pot fi utilizate fara restrictii.
- Carnea alba si pestele sunt cei mai buni prieteni in lupta impotriva colesterolului.
- Un loc important il ocupa merele – bogate in pectina -, al caror consum regulat contribuie la diminuarea nivelului colesterolului.
- La fel se intampla si cu vinul rosu, al carui consum moderat (2 pahare zilnic) ajuta la scaderea colesterolului.

 

Supravegherea medicala. Cand urmati un regim alimentar, trebuie sa va aflati sub un strict control al medicului curant, indeosebi la inceput. Va sfatuim sa consultati medicul la cel putin 4 saptamani, in primele patru luni de regim.
Vizitele regulate la medic au doua scopuri:
 1. Monitorizarea rezultatelor. Ca sa verificati daca v-ati atins obiectivele, trebuie sa va controlati greutatea, pe acelasi cantar si, pe cat posibil, la aceeasi ora si sa va faceti analizele sangvine dupa 2, 4 si 6 luni.
 2. Informare reciproca. Ii veti putea cere medicului, cu prilejul vizitei, sa va lamureasca in privinta neclaritatilor pe care le aveti, precum si sa-i comunicati unele aspecte particulare in ceea ce va priveste. In cazul in care nu se obtin rezultate satisfacatoare, medicul va va cere sa notati zilnic pe un carnetel compozitia meselor. Pe baza acestei descrieri a alimentatiei dvs., medicul va putea corecta erorile pe care le faceti.

 

Compunandu-va un meniu pe baza recomandarilor medicului curant, va puteti satisface pofta culinara intr-o zi exceptionala, fara a aduce prejudicii regimului urmat. Asemenea exceptii trebuie sa fie extrem de rare, avand rolul sa va rasplateasca efortul pentru strictetea cu care urmati regimul zilnic, devenit, o data cu trecerea timpului, un obicei benefic pentru sanatatea dvs.

Adauga comentariu