Recomandari in regimurile de slabit

Primul neajuns intampinat in timpul unui regim este foamea. De fapt, aceasta problema poate fi rezolvata destul de usor, deoarece ea dispare de obicei in mod natural, fara nici un medicament, in 4-5 zile. Trebuie sa ne supraveghem tranzitul intestinal si sa mancam incet chiar si eventualele gustari, pentru ca senzatia de foame sa dispara inainte de sfarsitul mesei sau al ingestiei alimentare.

 

 

Nu trebuie sa ne cantarim in fiecare zi, deorece curbele de greutate nu sunt uniforme. Exista niveluri de stagnare fiziologice “naturale”. Pentru a nu ne descuraja sau culpabiliza inutil, trebuie sa ne cantarim cu regularitate, dar nu mai des de o data pe saptamana si in aceleasi conditii in care am facut-o prima oara, adica in aceeasi tinuta, cam in aceeasi ora, pe nemancate si cu acelasi cantar.

 

 

Nu trebuie sa uitam ca o banala constipatie poate masca efectele slabirii, adica ale unei pierderi in greutate ce se datoreaza diminuarii tesutului adipos.

 

 

Femeile trebuie sa evite sa se urce pe cantar la sfarsitul ciclului menstrual, deoarece retinerile fiziologice de apa pot denatura rezultatele.

 

 

Trebuie sa bem apa cel putin 1,5 litri de apa pe zi si sa nu asteptam sa ni sa faca sete pentru a bea. Apa este vitala pentru organism si ajuta la eliminarea toxinelor pe parcursul programului de slabire. Chiar daca avem senzatia ca “ne umflam” si ca retinem apa, trebuie doar sa o bem cu regularitate pentru ca acest fenomen sa dispara rapid. Bautul permite reinnoirea apei din tesuturi, restabilirea echilibrului hidric si deci eliminarea edemelor, chiar si a celor vechi.

 

 

Sa incercam sa rezistam tentatiilor, mai ales in primele zile, pentru a porni cu dreptul in procesul de slabire. Nu trebuie sa ne culpabilizam la cea mai mica abatere, in afara cazului in care acestea sunt prea frecvente. Se poate consuma ceva “bun”, dar cu masura, dar trebuie sa stim sa tinem abaterile sub control si sa nu le cumulam, mai ales in primele saptamani.

 

 

Atentie la mesele de la restaurant sau festive din familie. In cazul aperitivelor mai bine alegeti un suc de rosii sau legume proaspete taiate in cubulete. Dupa mesele de exceptie, sa nu sarim niciodata masa urmatoare, ci sa o compensam printr-o buna supraveghere a meniurilor in zilele urmatoare: sa suprimam painea, cerealele si toate sursele de grasime. Sa preferam pestele slab carnii sau oualor si sa folosim branza de vaci cu 0% grasime in loc de orice gustare sau in locul branzeturilor de la sfarsitul mesei. Sa alegem pentru desert fructe putin dulci si mici, dar nu mai mult de doua pe zi. Sa ne cantarim la cel putin 3-4 zile dupa aceasta masa de exceptie.

 

 

In caz de oboseala sau stres puternic suplimentele alimentare pe baza de magneziu, vitamine din complexul B sau fier sunt cele mai indicate.

 

 

Nu este de dorit sa pierdem in greutate prea brutal sau prea rapid. O medie buna – pentru a reveni la greutatea initiala – se situeaza intre 1 si 2 kg maxim pe saptamana. Cu cat slabim mai lent, cu atat mai mult reusim sa inselam sistemele de vigilenta si de stocare ale organismului.

 

 

Sa ne planificam meniurile cu destul timp inainte pentru a rezista tentatiilor ce apar cand suntem la cumparaturi. Sa ne deprindem sa gatim cu tot felul de condimente si mirodenii pentru a uita de grasimi si de sosuri. Cele sau cei obisnuiti cu mici “slabiciuni” (ciocolata, paharul de vin…) trebuie sa incerce sa consume acele alimente doar ca recompense o data pe saptamana (pana la orele 16.00!), in cantitate mica pentru ca apare pericolul ca toate eforturile lor sa se duca pe “apa sambetei”.

 

 

Pastrati secretul privind regimul dvs. numai pentru cei apropiati si medicului de familie care va poate ghida pe parcursul derularii lui. Pentru fiecare kilogram pierdut sa ne recompensam cu o sedinta la salonul de estetica sau de masaj, cu cumpararea unui articol de imbracaminte sau a unei carti, cu o iesire sau cu un spectacol.

 

 

Ca sa ne motivam permanent, sa agatam la vedere o fotografie (cu noi in persoana) cu idealul nostru de greutate, dar nu prea indepartat de posibilitatile reale. Sa nu ne gasim permanent scuze pentru a ne intrerupe programul, chiar pentru o perioada scurta de timp. Slabirea cere eforturi. Kilogramele acumulate ani de zile nu pot disparea ca prin farmec!

 

 

Nici o cantitate de alimente nu este indicata; fiecare dintre noi trebuie sa-si poata regla alimentatia pentru a modifica progresiv comportamentul alimentar initial. Se poate folosi principiul reducerii ratiei obisnuite cu aproximativ un sfert.

 

 

Sa tinem un Jurnal alimentar al regimului pentru a verifica, critica si corecta evolutia programului nostru. Acesta ne va ajuta sa identificam greselile. Daca nu le comentam si nu le analizam, micile “infractiuni” pot lua amploare si vor duce la un esec.

 

 

Este posibil ca greutatea sa nu ne mai scada spre sfarsitul programului; inseamna ca ne-am atins greutatea-limita. Vom incerca deci s-o pastram, mai ales daca ne simtim in forma. Uneori, se poate ca greutatea sa creasca putin. Cu toate acestea, forma noastra se imbunatateste. De fapt, am dobandit cu ajutorul exercitiilor fizice o anumita masa musculara, mai “grea” ca densitate, dar compusa din celule (fibre) mult mai fine si mai delicate decat erau celulele adipoase pline de grasime.

 

 

In timpul programului de slabire, deviza noastra trebuie sa fie: “Cat mai multa miscare!”, deoarece regimul in sine nu este de ajuns. Sa ne punem in mod regulat corpul si mintea la contributie prin exercitii de refacere personalizate. Sa nu lasam niciodata pe maine sedinta de exercitii fizice!

 

 

Slabirea in doi este o idee buna, acceptand ca barbatii slabesc mai repede si mai usor decat femeile! Meniurile trebuie alcatuite in comun, fara a ezita sa facem cateodata si concesii. Dar regimul poate fi tinut si de unul singur, fara sa afecteze viata de familie.

 


Adauga comentariu