Din oras

Reabilitata de mantuiala, apar primele probleme pe Calea Motilor

Calea Motilor, cea mai importanta artera de circulatie din Cluj-Napoca, da semne ca a fost reabilitata de mantuiala. La nici o luna de la finalizarea investitiei au inceput sa apara primele probleme la trotuarele strazii. Muncitorii nu au mai fost zariti pe santier de la sfarsitul anului trecut, dalele de granit au inceput sa se crape in multe zone, iar piatra cubica a inceput sa iasa din jurul gurilor de canal. Primaria, desi a decontat lucrarile, spune ca strada nu a fost inca receptionata, iar remedierile vor fi facute de catre constructor.

Putini clujeni au incercat sa se plimbe de-a lungul proaspat reabilitatei strazi Motilor de la un capat la altul. Aceia care au reusit sa faca acest act de curaj au putut observa cum la nicio luna de la darea in folosinta a celei  mai circulate strazi din Cluj-Napoca numeroase dintre placile de granit utilizate pentru remodelarea trotuarului au inceput sa se fisureze, iar in multe zone au inceput sa apara denivelari.

“Lucrarile de pe strada Motilor nu au fost inca receptionate, iar atunci cand va demara procedura de receptie, orice necocordanta sau problema aparuta va fi remediata de catre constructor, pe cheltuiala acestuia”, au afirmat reprezentantii biroului mass media din cadrul Primariei Cluj-Napoca.

Inca de la inceputul strazii Motilor, vizavi de Primarie, chiar sub balconul primarului Emil Boc, poate fi observat cum din curtea imobilului cu numarul 8, masinile care ies aduc pe trotuarul de granit cantitati insemnate de noroi. Pentru murdarirea partii carosabile nu au fost aplicate niciodata amenzi locatarilor care utilizeaza curtea respectiva. 

La cativa zeci de metri distanta, la intersectia dintre Calea Motilor si strada Vasile Alecsandri pe partea carosabila au aparut trei gropi in asfalt, lucru sesizat in repetate randuri de numerosi soferi clujeni pe site-ul domnuleprimar.ro.

Resturile de borduri si a placilor de granit folosite la reamenajarea de catre firma Viarom a strazii Motilor sunt folosite de catre comerciantii a caror intrare in magazine se face direct din strada. 


Denivelarile aparute in trotuar ca urmare a “surparii” fundatiei acestuia dau batai de cap pietonilor care in cazul in care nu sunt atenti pot cu usurinta sa se accidenteze. Aceleasi denivelari sau probabil graba cu care au fost montate au facut ca o parte dintre placile de granit sa se rupa, iar distanta dintre acestea sunt inamicul public numarul unu al doamnelor si domnisoarelor care utilizeaza pantofi cu toc. 

Sistemul de protectie si sustinere al copacilor plantati in aleveolele special amenajate lipseste pe latura nordica a strazii Motilor deoarece muncitorii desi au batut parii de sustinere au uitat sfoara cu care sa lege arborii respectivi.

    

In statia de la Fabrica de Bere sistemul de autotaxare al mult controversatului sistem de ticketing nu functioneaza nici azi, iar calatorii nu au in apropiere nicio casa de bilete de unde sa isi achizitioneze tichetele de calatorie.

Parcarile de lux de pe trotuarele din centru au devenit o obisnuinta pentru bizonii cu permis. 

Aparatul de ticketing din statia de autobus de la USAMV functioneaza la capacitate maxima insa muncitorii Viarom au uitat sa termine lucrarea la trotuar, groapa lasata langa bordura devenind in timp o adevarata scrumiera pentru fumatorii din statie.

La intersectia cu strada Clinicilor inginerii care au gandit priectul de reabilitare au desfiintat standurile de taxi care erau in zona, obligand astfel taximetristii sa stationeze pe  pista de biciclete in asteptarea clientilor, lucru care ii nemultumeste pe cei care utlizeaza ca mijloc de transport bicicleta.

Nici latura sudica a strazii Motilor nu este lipsita de mici defectiuni in felul in care au fost montate placile de granit fapt ce a determinat aparitia mai multor gropi in trotuar. 

Refacerea infrastructurii Orasului Comoara modernizare cai de acces centru istoric a fost realizata de catre firma Viarom, iar lucrarile au dat peste cap jumatate de an traficul din oras. Valoarea contractului a fost initial de 17 milioane de lei, fiind finantat din fonduri europene, insa prin acte aditionale firma Viarom a mai primit din partea primariei inca 1,3 milioane de lei pentru lucrari suplimentare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *