Analiza

Răzvan Cherecheș, despre deschiderea școlilor primare: Impactul economic este masiv

După lansarea ghidurilor menite să ofere informații și posibile abordări ale problemelor legate de pandemia de COVID-19 de Universitatea „Babeș-Bolyai”, specialistul în sănătate publică Răzvan Cherecheș, profesor și cercetător UBB, a explicat în cadrul unei intervenții beneficiile reluării orelor în cazul școlii primare, precum și riscurile învățământului on-line pentru o perioadă îndelungată de timp în cazul elevilor de până în clasa a IV-a. 

„În momentul în care am aduce copiii de până în clasa a IV-a la școală, nu ar fi aceleași probleme ca atunci când am aduce toți copiii la școală”, a explicat joi, la digi 24, citat de edupedu.ro, Răzvan Cherecheș, expert in sănătate publică. 

Profesorul UBB s-a referit, astfel, la ghidurile publicate recent de UBB, care au inclus recomandarea ca școala să se reia în format față în față pentru copiii de până în clasa a IV-a. 

CITEȘTE ȘI: Ghiduri UBB pentru pandemie, sărbători și vaccinare. Recomandări privind deschiderea școlilor primare și interacțiune socială minimă de sărbători

În cadrul intervenției, specialistul în sănătate publică Răzvan Cherecheș a susținut că școala se poate organiza astfel încât să poată oferi condiții de siguranță, dacă sunt doar o parte dintre elevi prezenți – anume, cei mici – și că, dacă aceștia rămân online, impactul negativ pe termen lung va fi “masiv”.

Despre recomandarea de redeschidere a școlilor pentru elevii din clasele mici:

„În momentul în care am aduce copiii până în clasa a IV-a la școală, nu ar fi aceleași probleme ca atunci când am aduce toți copiii la școală. Am putea să îi distanțăm mai mult, clasele ar putea să fie ventilate și ar putea să se organizeze procesele de așa natură ca educația să se poată desfășura în condiții de siguranță.

• Exact la fel cum, de exemplu, pentru femeile gravide s-au făcut studii care au arătat că, dacă nou născuții nu sunt alăptați imediat, cu toate că vor fi automat infectați, impactul pe termen lung va fi mai negativ decât dacă sunt alăptați, și aici impactul pe termen lung al educației online pentru copiii de până în clasa a 4-a va fi masiv. Și îl vom plăti cu toții.

• Mai mult, impactul economic este unul masiv, pentru că cel puțin unul dintre părinți trebuie să îi supervizeze pe copii și să rămână în afara circuitului economic”, a explicat Chereheș în cadrul intervenției la digi24.

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (UBB) a pus la dispoziția comunității și a autorităților patru ghiduri menite să ofere informații și posibile abordări ale problemelor legate de pandemia de COVID-19, mai ales în perioada sărbătorilor și în contextului dezbaterilor legate de posibilitatea lansării campaniilor de vaccinare în viitorul apropiat.

Abordările propuse de specialiștii UBB vizează multiple teme, printre care interacțiunea socială minimă în perioada Crăciunului și a Revelionului/creșterea acceptabilității unui potențial lockdown după alegerile parlamentare din 2020, inclusiv deschiderea școlilor până în clasa a IV-a. 

Documentele realizate de UBB, care pot fi consultate integral AICI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *