Razboiul dintre primaria Turda si CNADNR intretine paragina podurilor dinspre Alba

Dupa ce oficialii municipalitatii turdene au explicat pentru Ziar de Cluj ca starea dezastruoasa a podurilor din localitate este cauzata de CNADNR SA, care vrea sa le paseze responsabilitatea intretinerii acestora, reprezentantii companiei au emis o pozitie in care contraataca, invocand „refuzul Primariei Turda de a incheia protocolul de predare” a sectoarelor de drum in cauza. 

Podurile care ii ingrozesc pe turdenii care au drum in zona podurilor dinspre Alba Iulia, dar si pe soferii nevoiti sa isi ghideze abil masinile in aceasta zona in paragina, sunt atat cele care strabat Turda, cat mai ales podurile de pe drumul spre judetul Alba.

Poti vedea aici trotuare inclinate, gropi adanci si sparturi prin care se poate zari haul de dedesubt si apa raului. 

Contactate de Ziar de Cluj, oficialitatile primariei din Turda au admis ca podurile cu pricina sunt un pericol public, dar  au afirmat ca vina ar fi a celor de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, care vor sa "paseze" reabilitarea lor catre municipalitate.

“Municipiul Turda este in litigiu cu CNADR – Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, intrucat, desi s-a emis o hotarare de guvern pentru predare catre municipiul Turda a unor drumuri/poduri, nu am fost de acord sa preluam aceste poduri si drumuri fara a fi reabilitate din bani de la bugetul statului, mai ales ca bugetul local este complet insuficient pentru a sustine astfel de lucrari. Am sesizat de mai multe ori in scris, ministerul de resort, Guvernul Romaniei si C.N.A.D.N.R. asupra starii avansate de uzura/degradare si a potentialului pericol in trafic, dar inca nu au luat masuri concrete de reabilitare a lor”, a mai precizat Ginel Calugar, sef Serviciu Dezvoltare Publica si Investitii in cadrul institutiei din Turda.

 „Refuz total nejustificat” din partea primariei Turda

Reprezentantii CNADNR au remis o pozitie in care precizeaza ca „sectoarele de drum national DN 1 km 444+650 – 446+111, km 447+120-450+000, DN 15 km 0+000 – 2+300 si DN 75 km 160+870 – 161+270 din municipiul Turda au fost predate in administrarea Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj prin Hotararea de Guvern nr. 1174/ 2007, respectiv protocolul de predare – primire din 22.02.2008”.

Pe sectoarele respective s-au executat, astfel, lucrari de „refacere a imbracamintii asfaltice prin covoare asfaltice foarte subtiri (slamuri bituminoase) si de asemenea lucrari de intretinere curenta specifice”. Prin Hotararea Guvernului nr. 84/02.02.2011 s-a dispus retransmiterea acestora din administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, prin CNADNR SA Bucuresti, in administrarea autoritatilor administratiei publice locale. 

„Pana la aceasta data, transferul sectoarelor de drum in cauza nu s-a putut realiza din cauza refuzului Primariei Turda de a incheia protocolul de predare – primire in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a HG nr. 84/2011. Ca urmare a refuzului total nejustificat de a proceda la incheierea protocolului de predare – preluare, CNADNR SA – DRDP Cluj a introdus actiune in instanta prin care Consiliul Local Turda sa fie obligat la incheierea acestui protocol si la plata de despagubiri constand in contravaloarea lucrarilor de intretinere suportate de DRDP Cluj dupa data de 02.03.2011 in valoare de 691.845,15 lei, actiune care face obiectul dosarului nr. 4832/328/2012”, au explicat acestia. 

Actiunea in instanta nu s-a finalizat pana la aceasta data, pentru ca CL Turda a declarat recurs, invocand in fata instantei „nelegalitatea partiala a HG 84/2011”.

DRDP va repara podul dinspre Sandulesti

De asemenea, reprezentantii companiei nationale au mai precizat ca pentru podul aflat pe DN 1 km 445+464 peste valea Sandulesti, Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj a demarat procedura de achizitie prin cerere de oferta pentru lucrarea de intretinere  in valoare estimata de 1.479.681 lei cu TVA, care presupun lucrari cum ar fi ridicarea  podului la clasa superioara de incarcare, inteventii la calea de pod, carosabil si trotuare, realizarea trotuarului si a parapetului, sau reparatii la asa-numitele „sferturi de con, casiu si scara de acces. De asemenea, se va executa o „protectie in zona podului a albiei minore prin ziduri de sprijin din gabioane”.

„Totodata, va comunicam faptul ca DRDP Cluj va mentine semnalizarea pe cele doua poduri in asa fel incat sa nu se produca evenimente rutiere, pana la predarea sectoarelor de drum Consiliului minicipiului Turda”, se mai arata in pozitia CNADNR.

Concluzia: primaria raspunde, alaturi de Compania de Apa Turda

„Mentionam faptul ca DRDP Cluj a eliberat la cererea Consiliului Local Turda, autorizatia nr. 3749/26.05.2011 pentru lucrari de „Pozare si subtraversare conducta canalizare DN 1 km 445+833 – 448+485 stg. si DN 15 km 0+000 – 1+444 stg., dr." avand ca beneficiar Consiliul Local Turda alaturi de Compania de Apa Aries S.A.Turda. In urma incheierii lucrarilor, prin procesul verbal de receptie au fost incluse observatii cu privire la remedierea suprafetelor covorului asfaltic foarte subtire (slam bituminos) afectate. Pe parcursul anului 2012 au fost intocmite procese verbale in care au fost consemnate degradarile aparute pe sectoarele sus amintite  si care nu au mai fost remediate. In concluzie, Consiliul Local Turda si Compania de Apa Aries S.A. Turda, in calitate de beneficiari, sunt raspunzatori de calitatea lucrarilor, alaturi de constructorul care a efectuat lucrarile", au concluzionat reprezentantii CNADNR.

Adauga comentariu