Războiul dintre Consiliul Județean și Aeroport îi arde pe clujeni la buzunar. Conducerea județului plătește juriști, din bani publici, în zecile de procese cu aerogara

Zeci de procese și sute de plângeri, proteste în stradă, acuze de o parte și de alta, proiecte de dezvoltare ale Aeroportului blocate din cauza încăpățânării conducerii Consiliului  Județean – la aceasta se rezumă, pe scurt, conflictul, vechi de 5 ani, dintre CJ Cluj și Aeroportul Internațional Avram Iancu. Vineri, s-a ajuns la o nouă etapă: în ședința de CJ, a fost votată achiziția de servicii juridice, din exterior, pentru gestionarea petițiilor și proceselor cu Aeroportul. Indirect, vor avea de suferit și clujenii. Bani care ar fi putut fi folosiți pentru proiecte de dezvoltare a județului, vor fi aruncați în vânt, pe procese.

În proiectul de hotărâre adoptat vineri se precizează următoarele cu privire la necesitatea achiziționării serviciilor juridice:

“Începând cu anul 2014, relația dintre conducerea executivă a Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj R.A. și Consiliul Județean Cluj a devenit tensionată, caracterizată prin formularea de către reprezentanții Aeroportului de cereri de chemare în judecată și plângeri penale îndreptate împotriva Județului Cluj, Consiliului Județean Cluj, Președintelui Consiliului Județean Cluj (indiferent de persoana care deținea această funcție), precum și a funcționarilor publici implicați în elaborarea documentelor necesare în relația cu Aeroportul și nu numai. Totodată, atunci când deciziile legale ale autorității deliberative nu au fost agreate, Sindicatul angajaților Aeroportului a declanșat acțiuni de protest, atât la sediul Consiliului Județean Cluj, cât și al Instituției Prefectului Județului Cluj și al Primăriei Municipiului Cluj-Napoca”.

Nu scrie însă despre contramanifestațiile organizate de Consiliul Județean, nici de refuzul conducerii județului de a vota bugetul pe anul acesta al Aeroportului, fapt care a dus la imposibilitatea continuării unor proiecte mai vechi și începerea altora noi.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj a declarat că încărcătura de peste 40 de procese, unele cu încărcătură penală, este prea mare pentru serviciile instituției.

“Este nevoie de o poziție neutră care să ne spună foarte clar care este poziția. Sau dacă este un proces abuziv, instanța va decide acest lucru. Acum consider că având în vedere procesele civile și penale și tensiunile dintre cele două instituții este nevoie de o poziție obiectivă și de cineva care să ne apere în cele 44 de procese pe care le avem cu Aeroportul. Mai vin procese și de la asociații înființate de Aeroport sau chiar de la persoane fizice de la Aeroport. În procesele pe care le avem este firesc să ne apărăm pentru că nu e normal ca eu să deleg juriștii să lucreze zilnic în chestiuni cu aeroportul și să nu se mai poată ocupa de alte lucruri”, a afirmat Alin Tișe.

Proiectul a fost votat cu 20 voturi pentru, 5 persoane nu au votat și 5 au votat împotrivă. Unul dintre consilierii care s-au opus acestui proiect este Viorel Secară (PNL).

“De trei ani nu facem altceva decât să semănăm furtună în relația cu Aeroportul. Faptul că băgăm banii clujenilor în buzunarele unor firme de avocatură. Sfatul meu este să se renunțe la orgolii personale și atunci obiectul acestor procese va dispărea, iar din banii aceștia să facem niște kilometri de drumuri sau pentru proiecte pentru copii și acestea chiar vor fi în folosul cetățenilor. Știu că nu va fi nimeni de acord cu mine, dar am ca opțiune votul și nu voi vota acest proiect”, a declarat Viorel Secară.

Potrivit proiectului de hotărâre, la această dată în cadrul Serviciului Juridic își desfășoară activitatea un număr de 6 consilieri juridici și un șef serviciu. Activitatea acestora este supervizată de către Directorul executiv al Direcției Juridice. Directorul executiv al Direcției Juridice, șeful Serviciului Juridic și consilierii juridici asigură reprezentarea în faţa instanţelor de judecată a Consiliului Judeţean Cluj, a Judeţului Cluj, a Preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj, a comisiilor care funcționează la nivelul instituției, într-un număr de 116 cauze, aflate în diferite stadii de soluţionare. O altă atribuție care presupune un volum mare de activitate o constituie asistenţa juridică acordată direcţiilor şi serviciilor Consiliului Judeţean Cluj. De asemenea, în acest an au fost repartizate cca 1500 adrese / petiții / solicitări în vederea soluționării.

Adauga comentariu