Raport al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice: Drumurile din Cluj se afla intr-o stare deplorabila

Un raport realizat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice dezvaluie faptul ca, in Cluj-Napoca, drumurile se afla intr-o stare deplorabila. Expertii fac referire atat la drumurile de acces in oras, cat si la drumurile urbane majore. In plus, mai scrie in raport, intersectiile din oras sunt solicitate mult peste capacitate, iar calea ferata reprezinta o bariera in reteaua rutiera.

In aprilie 2014, Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a incheiat un contract de asistenta cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. Se pregatea cadrul inceperii realizarii a 8 Planuri de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) in Brasov, Constanta Craiova, Timisoara, Cluj, Iasi, Timisoara si aglomeratia Bucuresti-Ilfov. Asadar, o serie de experti au lucrat la niste planuri pentru 8 orase din Romania, printre care si capitala Ardealului. Aceste planuri vor stabili directiile de dezvoltare a mobilitatii urbane pe principiul reducerii nevoii de deplasare motorizata, a orientarii catre servicii de transport public si asigurarii unui nivel optim de accesibilitate si eficientizare a consumului energetic.

De la sfarsitul lunii iulie 2015, pe baza acestor planuri, se vor putea accesa fonduri europene cu care sa fie implementate proiecte de dezvoltare durabila a mobilitatii.

In evaluarea Infrastructurii din Cluj-Napoca au fost descoperite cinci probleme majore:

Capacitatea insuficienta pe unele drumuri de acces in oras

Aceasta este situatia drumurilor de intrare in Cluj-Napoca dinspre Floresti (DN1 vest) si Baciu (DN1F). in plus, drumul dinspre Feleacu (DN1 sud) are o singura banda pe directia de intrare pe tronsonul dintre Feleacu si Cluj-Napoca, scrie in raportul mentionat.

Capacitatea insuficienta pe drumurile urbane majore, in special pe axa vest-est

Volumele de trafic sunt mai ridicate decat capacitatea proiectata pentru unele tronsoane de drum, in special pe axa vest-est, la vest de centrul orasului. In plus, spre deosebire de alte orase, largirea drumurilor nu se numara printre optiunile posibile, se mai arata in document.

Numeroase intersectii sunt solicitate mult peste capacitate

“Figura de mai jos ilustreaza situatia tipica de la orele de varf ale diminetii pe podul Calvaria, parte a axei vest-est din partea vestica a orasului. Desi exista intersectia denivelata Calea FlorestiCalea Manastur-Str. Plopilor-Str. Primaverii (reprezentata in imagine), traficul ramane congestionat semnificativ de intersectia la nivel Calea Manastur-Str. Campului”, se arata in document.

“Acest exemplu nu este unul izolat. Printre alte intersectii extrem de aglomerate se numara: Str. Campului/Str. Frunzisului/Str. Izlazului; Calea Motilor/Str. G. Cosbuc; Str. Horea/Str. G-ral Dragalina/Str. Dacia; Str. Cuza Voda/Piata Avram Iancu/Bd. 21 Decembrie 1918; Str. Fabricii/Bd. 21 Decembrie 1989/Aleea Bibliotecii/Str. Avram Iancu”, mai scre in raport.

Absenta unor inele de circulatie functionale

Spre deosebire de alte orase mari din Romania (precum Bucuresti sau Timisoara), Cluj-Napoca nu are inele de circulatie. In consecinta, exista foarte putin spatiu de manevra pentru a reorganiza traficul orasului si a permite traficului care traverseaza centrul sa ocoleasca centrul orasului.

Calea ferata reprezinta o bariera in reteaua rutiera

“Exista numai cinci treceri denivelate peste linia ferata vest-est. Aceasta este o problema in special in partea vestica a orasului, unde strada Taietura Turcului are o trecere la nivel cu calea ferata, care cauzeaza adesea oprirea traficului pe aceasta legatura importanta”, se puncteaza in raport.

Cat de mult valoreaza aceste obiectii facute de experti in planul pe care l-au evaluat nu poate fi, insa, cantarit. Realizarea unui PMUD este partea usoara a proiectului. Abia apoi vine partea dificila, si anume implementarea lui.

 

 

Comentarii

merlin

26.03.2015 16:07

degeaba...daca nu vine un primar dur, ca Bolojan din Oradea...Napoca o sa manance Clujul

cluj

26.03.2015 18:22

daca capacitatea drumului e depasita nu inseamna ca e in stare deplorabilajurnalista de 2 bani

momo

27.03.2015 09:42

da, intr-adevar, drumurile din oras sunt excelente...

Pasztor Ildiko Kinga

27.03.2015 01:26

Buna tuturor!nu vreau sa fiu rautacioasa,da sa nu confundati strazile!!!in cluj NU exista Bdul 21 Decembrie 1918 ci BDUL 21 DECEMBRIE 1989(care se afla in Centrul orasului spre cartierul Marasti) si BDUL 1 DECEMBRIE 1918(care se afla in cartierul Grigorescu)....

cineva

27.03.2015 10:48

Pana nu se curata Clujul de toti coruptii, nu are rost sa primim niciun fond european. Aceleasi fonduri s-au primit si pentru pistele de biciclete care lipsesc cu desavarsire. Bine ca si-au dat seama acum, dupa ce am injurat maxim cativa ani, in fiecare dimineata si seara. Podul de la Calvaria arata de parca sta sa se darame oricand. CL si Primarusu-trepadusu asfalteaza tot aceleasi strazi de zeci de ani, fara interes in alte probleme ale infrastructurii rutiere. Marea problema, insa, nu are nicio legatura cu strazile si traficul. Trebuie gasit urgent o solutie canumarul de masini mici sa scada simtitor. E inuman ca in anul 2015, intr-un oras care se respecta si se vrea a fi european, oamenii sa mearga pana si la magazinul din colt cu masina.

vasile

30.03.2015 15:22

@cineva, o solutie era tocmai reteaua de piste de biciclete de care amintesti. Din pacate, cel mai probabil este un proiect ratat complet, cel putin pentru viitorul apropiat. Si desigur, o solutie evidenta ar fi ca oamenii sa nu mai fie atat de comozi. Dar aici e mult de lucru, trebuie inceput cu educatia din scoala primara. In rest... infrastructura rutiera este in mare parte la pamant. Sau de pamant, avand in vedere calitatea...

Barabas

30.03.2015 10:22

Da, trebuia sa vina ministerul lui peste sa ne spuna ca avem o administratie de tot cacatul in Cluj de 25 de ani. Cineva dadea mai sus exemplul primarului Bolojan, de la Oradea. Da, omul sfinteste locul, cine a fost in ultimii ani acolo a sesizat lesne marile transformari in bine si lucrarile sustinute in modernizarea drumurilor. Sau uite ce a facut primarul din Alba Iulia cu orasul lui. La Cluj au ajuns, nu se stie cum, cei mai penali primari si profund incompetenti. Fireste, clujenii nu au nici o vina.

Adauga comentariu