Raport al Ministerului Dezvoltarii: "Aeroportul din Cluj isi primeste cu ostilitate pasagerii". Aeroportul spune ca este responsabilitatea Consiliului Judetean Cluj

Aeroportul Cluj-Napoca este al doilea aeroport din Romania din punctul de vedere al traficului de pasageri, dupa Aeroportul Henri Coanda din Bucuresti, depasind in 2012 Aeroportul Aurel Vlaicu din Bucuresti si, in 2013, Aeroportul Traian Vuia din Timisoara. Cu toate acestea, aeroportul se confrunta cu o serie de probleme care nu isi gasesc rezolvarea de ani buni.

Un raport realizat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice dezvaluie punctat aceste minusuri, care trebuiau eliminate cu ani in urma.

“Aducerea pasagerilor pana langa terminal nu este gratuita. Majoritatea aeroporturilor permit accesul gratuit al autoturismelor si al taxiurilor pe drumul spre cladirea terminalului pentru a lasa pasagerii. La Aeroportul Cluj-Napoca nu este posibil acest lucru. Singura posibilitate (in afara achitarii taxei de acces) este de a opri la sensul giratoriu aglomerat situat la sud de aeroport, pasagerii urmand apoi sa parcurga pe jos pana la 100 m prin parcarea cu plata pentru a ajunge la terminal”, scrie in raportul citat.

Totodata, expertii subliniaza faptul ca statia de transport public nu este amplasata aproape de terminal, iar autobuzele si troleibuzele nu deservesc direct terminalul. “Pasagerii trebuie sa mearga pe jos 200 m pana la statia de transport public. In plus, nu exista indicatoare clare in perimetrul aeroportului spre statia de transport public”, mai scriu acestia.

Lipsa unei parcari convenabile pe termen lung e o alta problema intalnita la Aeroportul din Cluj:

“Se pare ca nu exista suficienta capacitate de parcare la preturi rezonabile/scazute in vecinatatea Aeroportului Cluj-Napoca. Acest lucru este de importanta critica, deoarece aeroportul nu este bine accesibil cu transportul public, mai ales pentru calatorii din alte judete. Construirea unei parcari de mare capacitate la nivelul solului la est de aeroport ar rezolva in mare masura aceasta problema”.

David Ciceo, directorul Aeroportului International "Avram Iancu" Cluj, admite ca exista unele probleme in cadrul aeroportului, dar spune ca acestea pot fi solutionate doar de Consiliul Judetean Cluj.

"Parcarea auto este gestionata de catre UTI, print-un contract cu Consiliul Judetean Cluj. Aeroportul nu e parte in acest contract. Tot Consiliul Judetean e cel care autorizeaza tarifele din parcare.


Accesul in parcare a fost proiectat de Mihai Olteanu, sotul fostului arhitect sef al judetului, Sanda Olteanu, care nu a tinut cont de observatiile aeroportului, si a autorizat proiectul. Sotia lui, in calitate de arhitect sef, a avizat aceste lucrari. Prin urmare, tot Consiliul Judetean are responsabilitatea accesului in parcarea aeroportului. Da, sunt anumite probleme pe care le-am obervat si noi, dar Consiliul Judetean Cluj gestioneaza aceste probleme", a declarat seful aeroportului.

 

Comentarii

floreacioaca

29.03.2015 16:29

De ce nu ancheteaza nimeni ,,manareala,, Consiliului Judetean Cluj , care printr-o semnatura din pixu ,,penalului ,, presedinte ....pur si simplu a cedat parcarea Aeroportului International catre firma spagara UTI !!!!!!!! Si nu pe un an sau doi !!!!! UTI face ce vrea la Aeroport !!

momo

30.03.2015 09:30

si au niste tarife la parcare... aprobate de CJ. Acolo totul e pe baza de mita si special impotriva oamenilor. In tara lui, romanul trebuie sa simta ca ii e greu. Sa fie furat de toti marlanii ajunsi prin Cj-uri, primarii etc..

Radu

31.03.2015 10:10

Si de smecheria cu coada de taxi-uri corecte blocate de firma de rechini cine e responsabil bai Ciceo? Cat va luati spaga de la aia banditilor? 

Adauga comentariu