Ramona Mindru și povestea unui salon de înfrumusețare ce donează o zi pe lună toate încasările copiilor suferinzi

Ramona Mindru e proprietara unuia dintre cele mai ofertante saloane de înfrumusețare din Cluj, un spațiu unde frumusețea fizică e într-o continuă concurență cu cea sufletească. Împreună cu echipa sa de 15 profesioniști în domeniul frumuseții, Ramona a inițiat un proiect caritabil, „13 cu atitudine”, prin care toate încasările din ziua de 13, a fiecărei luni, sunt donate copiilor aflați în suferință. Astfel, stilista a reușit ca, pe lângă un salon de coafură, cosmetică, manichiură și pedichiură, să creeze și un mediu aparte, unde estetica trăirilor altruiste completează pe deplin celelalte servicii oferite clienților săi.

Matematica frumuseții

Chiar dacă s-a simțit întotdeauna atrasă spre frumos, în copilărie Ramona a avut și inclinații din sfera matematicii, a terminat liceul la profilul de mate-fizică și la facultate a optat inițial pentru Automatizări, în cadrul Politehnicii. Atrasă de frumosul artistic, după un an a renunțat, considerând că Politehnica nu o ajută cu nimic și a intrat la o altă facultate, Management, la FSEGA, specializare ce o ajută acum să își managerieze propriul salon de frumusețe, Catwalk by Ramona Mindru.

După ce a terminat și masteratul la FSEGA, părinții i-au sugerat să încerce și domeniul coafurii, spre care a manifestat întotdeauna aptitudini și căruia a ajuns ulterior să i se dedice total, din pasiune și datorită felului ei de a fi:

„Eu de felul meu sunt o persoană conștiincioasă și cred că orice aș fi făcut, aș fi făcut cu dăruire și pasiune, pentru că mă dedic mereu, în tot ceea ce fac.”

Catwalk by Ramona Mindru

Timp de doi ani, Ramona Mindru a lucrat ca și angajată a unui salon, după care și-a înființat propriul PFA, până în 2006, când și-a dat seama că nu mai poate continua singură, având nevoie de o echipă care să o ajute în proiectul său:

„Deja mergeam la specializări în Londra și în Germania, la București terminasem deja toate cursurile de stilist care erau disponibile și aveam nevoie de ajutor, pentru că eram foarte căutată. Mi-am luat angajați, mi-am deschis o firmă și, pe urmă, mergând la concursuri și la specializări în afara țării, îmi doream să am un salon mai mare, ca cele de acolo.

Din 2006 am tot făcut tot felul de strategii de dezvoltare și inginerii pentru a-mi construi propriul salon. În 2008 l-am deschis și am ajuns de la 2 angajați la 15. Și pe urmă făceam comparație, că dacă până în 2006-2007 mă uitam pe străzile Londrei și vedeam saloane mari, am ajuns în 2008-2009 să intru în salonul meu și să zic: «Uau! E mult mai spectaculos decât cele din afara țării!» Și aveam un sentiment de mulțumire, pentru că întotdeauna am ținut să am o echipă de oameni care să colaboreze și să se simtă integrați în locul unde își petrec 8 ore pe zi, cel puțin.”

Pentru Ramona Mindru e foarte important ca toți cei din echipa salonului să aibă cursuri de specializare și nu angajează pe nimeni, fără studii superioare. Asta pentru a fi convinsă că membrii echipei sunt persoane ambițioase, pentru care domeniul frumuseții a reprezentat o alegere matură și serioasă. 

Ramona a încercat și a reușit să aducă în Cluj, în domeniul său, un aer de Londra, iar asta este satisfacția sa cea mai mare:

„Fac parte din prima categorie de stiliști care au ridicat nivelul orașului”, afirmă cu mulțumire proprietara unuia dintre cele mai elegante saloane din Cluj. Salonul se diferențiază de celelalte și prin căldura și atenția vizavi de client, și prin faptul că fiecare persoană care îi trece pragul este tratată în mod personalizat.

”Catwalk by Ramona Mindru” pregătește mereu colecțiile proprii de coafură și machiaj, cel puțin două pe an:

„E un antrenament pentru fiecare din echipă, ei își fac o temă și o dezvoltă. Să facem o singură fotografie bună trebuie cel puțin două luni de zile de muncă, cu o echipă de cel puțin 6 persoane, care să se ocupe de o colecție. Participăm la concursuri și ne implicăm social în multe acțiuni și activități ale orașului, prin sponsorizări, evenimente, baluri.”

„13 cu atitudine!”

 Prin salonul ei, Ramona Mindru a dezvoltat propria campanie de responsabilizare socială, „13 cu atitudine”:

„În fiecare lună, pe data de 13, echipa salonului face voluntariat. Casa este închisă și contravaloarea tuturor serviciilor este donată către o organizație care se ocupă de copiii cu nevoi speciale. 

În fiecare lună alegem o altă organizație, nu avem o singură organizație pe care să o susținem, pentru că ne dorim să cuprindem o paletă cât mai largă de copii care au nevoie de ajutor. Am susținut copii bolnavi de cancer, autism, sindrom Down, cu insuficiență  renală.”

Salonul Ramonei Mindru este situat pe strada Eminescu, numărul 13, vizavi de Parcul Central, și de la numărul străzii a fost inspirat și numele campaniei, prin care Ramona își propune atât să îi ajute pe copiii suferinzi, cât și să îi sensibilizeze pe membrii echipei sale, la problemele celor pentru care soarta a fost, pentru moment, defavorabilă:

„Am făcut campania asta și pentru că în echipă sunt persoane tinere și eu consider că în felul acesta au tangență cu diferite nevoi sociale. Am simțit, așa, un impuls de a-i duce un pic mai spre latura umană a societății, pentru că trebuie să recunosc că aici, în salon, sunt doar oameni fericiți. Nu se întâmplă să vină cineva să plângă sau să spună că îl doare, sau că nu are bani, și stând într-un astfel de mediu, fără să simți latura umană, poți să fii mai superficial. Am zis că prin acest proiect o să mai echilibrez entuziasmul lor.

Cu această campanie am luat anul trecut premiul revistei Forbes la «Gala Oameni pentru Oameni» și satisfacția pe care o avem în fiecare lună e incomparabilă, atât pentru mine, cât și pentru salon și pentru clienții care simt că fac parte dintr-un grup care mereu face mai mult pentru suflet, decât pentru fizic și pentru aspectul exterior.”

„Lucrez și acum, mă delectez! Sunt foarte fericită când am programări!”

Programul salonului ”Catwalk by Ramona Mindru” este de la 8 la 8, Ramona având 15 angajați ce satisfac chiar și cele mai exigente dorințe ale clienților. Salonul oferă servicii complete de manichiură, pedichiură, cosmetică, make-up și e destinat atât fetelor, cât și băieților:

„Avem cam 40% din clienți băieți și și lor le place, și la manichiură, și la pedichiură, își fac tratamente pentru ten… Din punctul acesta de vedere sunt încântată, pentru că denotă faptul că sunt îngrijiți. Vin și copii, iar prețurile sunt la fel ca cele de la primele 5 saloane din Cluj. Dar salonul nostru este între primele 3.”

Ramona se definește ca fiind o persoană foarte sociabilă și extrem de optimistă, una foarte energică, conștiincioasă și perseverentă. A început să lucreze în domeniul frumuseții din timpul facultății, primul curs de specializare l-a făcut la București, în 2004, iar de atunci a continuat neobosită cursurile în afara țării, participările la concursuri și la târguri internaționale. Din 2004 până în 2010 a câștigat premii la Trend Vision Award România - premiul I, II sau III, în fiecare an. Din 2010 a încetat să mai participe și a predat ștafeta angajaților ei, care au continuat să urce pe podium.

Ramona Mindru nu se mulțumește doar să managerieze salonul său, ci continuă să lucreze și ca stilistă, pentru a-și hrăni pasiunea:

„Lucrez și acum, mă delectez. Sunt foarte fericită când am programări pentru că, fiind conștiincioasă de felul meu, mă concentrez pe ce am de făcut și așa mă relaxez. Chiar mă relaxez, pentru că am ajuns la nivelul și la performanța de a cunoaște părul și de a ști și a simți felul și tipurile de față, încât mi-e foarte ușor să dau o soluție rapidă, și nu lucrez cu dificultate, le fac cu ușurință. Câteodată aș prefera să fac un tuns sau o rețetă de culoare, decât să fac strategii de dezvoltare.”

Foto: Liviu Ratiu, Horatiu Curutiu, Vasile Covaciu

Comentarii

Corina

16.07.2015 19:37

Felicit initiativa in ajutarea copiilor suferinzi.Restul comentariului meu este legat de experienta mea la Catwalk.Ar fi excelent daca angajatele de la Catwalk ar fi mai instruite in comunicarea cu clientii, daca ar avea people skills mai bune. Daca ar fi mai autentice, mai profi.Am fost o singura data la Catwalk pentru doua proceduri diferite cu doua persoane diferite. Impresia care mi-a ramas: superficialitate, neatentie. M-au "fuşerit", m-au tratat grabit si superficial. Ma simteam aproape cum ca as incurca. Angajatele sunt destul de tinere (citeste neexperimentate, mai ales in comportament).Probabil sunt standardele mele ceva mai ridicate. Pe parcursul ultimului an de cand sunt in Cluj, am luat toate saloanele (self-called) upscale care le-am gasit la rand (poate mai sunt si de care nu stiu eu); deocamdata nu reusesc sa gasesc unul la care sa-mi doresc sa revin. Criteriile mele sunt calitatea serviciului, cat si comunicarea. Imi place sa fiu tratata atent, calm, si in acelasi timp autentic (fara falseturi).Imi pastrez speranta ca se vor mai imbunatati serviciile in saloanele de infrumusetare din Cluj pe viitor.

Anca

17.07.2015 16:52

Mie personal nu mi-a placut niciodata cum am fost tunsa/aranjata in acest salon. Nici macar de Ramona, cu toate premiile ei. In ceea ce priveste personalul, oh well...la fel de fake cam ca tot ce are legatura cu salonul.In rest, de apreciat campania, dar doar daca vine din inima si nu e si asta o strategie de marketing. As putea sa spun mai multe (avand in vedere ca mai cunosc niste substraturi ), dar despre cei care apar in ziar...numai de bine :)))))

Adauga comentariu