Din oras

Raiul inghetatei se cladeste la Cluj. O studenta de la UBB cerceteaza o oportunitate inedita de business

Inspirata de afaceri indraznete puse la cale de tineri clujeni, cum ar fi Captain Bean sau Fresco Bar, dar si stagiul la o statiune paradisiaca din SUA, Maria Merlusca, studenta la Business a inceput sa studieze preferintele clujenilor in materie de inghetata si, in general, piata acestui produs la Cluj

In parcurile Clujului vezi mai multi oameni cu o inghetata in mana decat cu o punga de popcorn. Este o realitate care completeaza concluziile studiului  de pana acum ale studentei: clujenii sunt oameni deschisi care nu se dau inapoi din a incerca ceva nou. 

“Ideea proiectului a venit in urma verii petrecute (2014) in Statele Unite ale Americii. Lucrand intr-un resort din Wisconsin Dells, Wilderness Hotel&Golf Resort, am vrut sa vad ce atractii aveau cei de acolo, pentru ca doream sa gasesc asemanari cu cele de la noi din tara. Bineinteles, cele mai multe au fost deosebiri, printre care si un stand de inghetata cu o paleta mai variata de sortimente”, marturiseste tanara. 

Concret, ea lucreaza acum la un sondaj despre gusturile publicului in materie de inghetata, si, alaturi de alte cercetari, concluziile vor face parte din lucrarea sa de licenta. Respondentii au de completat informatii despre sezonul in care prefera inghetata, de unde o cumpara, cum ar vrea sa fie standurile cu acest produs, cat pret pun pe aroma, numar de calorii sau adaosuri gen glazura sau topping, sortiment pret sau dorinta de a incerca produse noi. 

„Doresc sa observ comportamentul de consum al clujenilor cu privire la produsele de tip inghetata- arome preferate, deschiderea catre un nou mod de a o servi, pretul pe care sunt dispusi sa il plateasca, precum si locatia cea mai accesibila pe care acestia o prefera”, marturiseste Maria Merlusca, autoarea demersului. 

Segmentul de varsta studiat este cel cuprins intre 14-60 ani, cu accentul pe cei tineri, fie ca sunt elevi, studenti sau angajati. 

„Initial, am pornit proiectul doar pentru realizarea temei de licenta – plan de afacere – insa m-am  gandit si ca aceasta ar fi o modalitate buna pentru inceperea unui business de acest tip, daca proiectul se dovedeste a fi unul fezabil, avand in vedere ca inca nu am terminat licenta.

Observand afacerile noi aparute in Cluj si initiate de tineri de aceeasi varsta cu mine, cum ar fi Captain Bean sau Frescobar, mi-a dat seama  ca varsta nu reprezinta un impediment in deschiderea unei afaceri. In cazul celor doi s-a dovedit a fi una de succes, asa ca m-am gandit ce as putea aduce nou pe piata clujeana pentru a deschide si eu una. Atunci mi-am amintit de vara petrecuta in SUA si am zis: de ce nu? Daca acolo are succes, de ce nu ar avea si aici?”, dezvaluie tanara.

Din raspunsurile primite in urma sondajului, precum si din observatiile sale, Maria a ajuns la concluzia ca la Cluj vietuiesc “oameni deschisi care nu se dau inapoi din a incerca ceva nou”. 

“In timpul verii am vazut prin parcuri mai multi oameni cu o inghetata in mana decat cu o punga de popcorn, spre exemplu. Mai mult, consider ca piata de aici nu este inca saturata in ceea ce priveste sortimentele de inghetata, de la an la an aparand tot mai multe variante si combinatii. M-am gandit ca cel mai bine ar functiona ca un stand stradal amplasat intr-un loc aglomerat precum Parcul Central sau Piata Muzeului”, explica ea. 

Maria Merlusca este din Adjud, judetul Vrancea si este sunt studenta la Facultatea de Business a Universitatii “Babes-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca, in anul 3, la specializarea Administrarea Afacerilor. Spune ca a ales sa vina la Cluj inca de cand era in clasa a X-a, pentru ca avea aici o sora si un frate. 

“Deschiderea occidentala si multitudinea oportunitatilor au fost de asemenea motive pentru care am ales orasul. Il stiam de cand eram mai mica, iar oamenii mi s-au parut la fel de deschisi ca si atunci cand i-am cunoscut eu prima data, in 2005”, precizeaza ea. 

In ultimii ani, studenta a citit multe carti de literatura de dezvoltare personala, insa, atunci cand vrea sa ia o pauza, prefera drame sau volume istorice. 

Nu e o mare consumatoare de inghetata. 

“Da, imi place inghetata insa ma rezum la a o consuma in cantitati minime, doar cat sa-mi satisfac pofta din cand in cand. Contine destul de multe calorii”, zambeste ea. 

“Facultatea de Business este exact pe domeniul afacerilor. Notiunile pe care le studiem sunt doar teoretice. Imi creeaza o baza despre modul in care se desfasoara afacerile, insa nu destul. Practica vine doar prin activarea pe piata muncii. Momentan ma concentrez pe aceasta ideea de afacere, dorindu-mi sa o pun in aplicare. Daca ideea nu va fi fezabila, imi doresc sa lucrez in domeniul managementului, iar in 2-3 ani doresc sa plec in Canada, considerand ca piata de acolo ofera mai multe posibilitati decat cea din Romania sau Europa”, a conchis Maria Merlusca. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *