RADP închiriază o stație de tratare mecanică a deșeurilor cu 200.000 euro

Prelucrarea deșeurilor reprezintă în continuare o problemă majoră a Clujului: în vreme ce primarul Emil Boc este preocupat de „independența climatică” a Uniunii Europene din anul 2050, Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) din subordinea Primăriei, închiriază o stație mecanică de tratare a deșeurilor, pentru o perioadă de doar 15 luni, contra unei sume de cca 200.000 euro. 

Beneficiarul stației de tratare a deșeurilor este Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca. 

„Domeniul de aplicare al contractului îl reprezintă închirierea în cadrul platformei pentru stocarea temporară a deșeurilor municipale Cluj-Napoca, situată în Cluj-Napoca str Platanilor, a unei stații de tratare mecanică a deșeurilor pe o perioadă de 15 luni”, se arată în caietul de sarcini aferent licitației deschise. 

Primăria Cluj-Napoca a lansat o licitație publică pentru beneficiar RADP Cluj, privind închirierea unei stații de tratare a deșeurilor pentru o perioadă de 15 luni contra unei sume de 937.500 lei, cca 200.000 Euro. 

Tipul de finanțare: Bugetul Public. 

Scopul închirierii stației de către RADP constă în prelucrarea unei cantități cât mai mari din deșeurile municipale intrate în cadrul platformei de stocare temporară a deșeurilor, pentru a valorifica o cantitate mare de deșeuri prin metodele acceptate de legislație. 

„Stația de tratare mecanică a deșeurilor ofertată spre închiriere în cadrul prezentului contract trebuie să respecte cerințele minimale din caietul de sarcini”, se mai arată în documentația aferentă acestui contract. 

Predarea stației de tratare, asamblarea acesteia, precum și punerea în funcțiune, testarea acesteia va fi asigurată de către prestator. 

Beneficiarul - RADP Cluj-Napoca - va pune la dispozitia prestatorului terenul pe care urmeaza sa se monteze statia de tratare mecanica a deseurilor, respectiv pe platforma nr. 2 in suprafata de 420 mp, de la platforma de depozitare temporara deseuri municipale, administrata de RADP Cluj-Napoca, situata in Cluj-Napoca str. Platanilor.

Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor în timpul cel mai scurt posibil de la semnarea contractului. Potrivit angajamentului contractual, statia de tratare deseuri va fi furnizata in intregime in termen de 30 de zile de la semnarea contractului. Montarea statiei de tratare deseuri se va face in termen de 14 zile de la furnizare.

În cazul în care prestatorul suferă întârzieri şi/sau suportă costuri suplimentare, datorate în exclusivitate achizitorului, părţile vor stabili de comun acord:

a) prelungirea perioadei de prestare a serviciului; 

şi

b) totalul cheltuielilor aferente, dacă este cazul, care se vor adăuga la preţul contractului.

Prin urmare, termenul de închiriere poate fi majorat cu acordul părților, dincolo de cele 15 luni prevăzute inițial, după cum și costul de 200.000 euro poate fi majorat. 


RADP Cluj – specializată în închirieri

Din cauza nerealizării centrului de prelucrare a deșeurilor (CMID), RADP Cluj a recurs în ultimele luni la diverse servicii costisitoare de închiriere. 

Astfel, Regia Autonomă a Domeniului Public a alocat aproape 2 milioane de euro pentru închirierea unor basculante care să transporte deșeurile clujenilor la stațiile de prelucrare a gunoaielor din țară - centre integrate funcționale de tratare și eliminare a deșeurilor - din capitala Ardealului.

Astfel, stațiile de deșeuri din Oradea, Alesd, Târgu Mures, Campulung, Hoghiz vor prelua în continuare gunoaiele Clujului, pe care administrația smart nu reușește nicicum să le elimine prin intermediul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Cluj. 

CITEȘTE ȘI: Aproape 2 MILIOANE EURO costă închirierea basculantelor pentru transportul gunoaielor din capitala Ardealului în țară

CONTEXT

După cum Ziar de Cluj a semnalat deja, în Iunie 2020, RADP Cluj a întreprins demersuri pe lângă Primăria Oradea, în vederea continuării depozitării finale a deșeurilor provenite de la Platforma de stocare temporară în cantitate de cca 10.000 tone/lună pentru anul 2020, până la operaționalizarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Cluj. 

De asemenea în cursul lunii iunie a fost semnat actul adițional nr 7 la contractul nr 796/17 12 2018 cu SC Eco Bihor SRL referitor la modificarea tarifelor de depozitatre deșeuri, corelat cu reglementările autorităților locale din Oradea”

CITEȘTE ȘI: Platforma RADP de stocare a deșeurilor, un coșmar urât mirositor: 10.000 de tone de gunoaie iau lunar drumul Bihorului din cauza „procentului ridicat al gradului de ocupare pe platformă”

Tot în luna Iunie, RADP Cluj lansa un anunț de participare licitație pentru -„Servicii de inchiriere autobasculante cu semiremorca basculabila de minim 90 mc si podea autodescarcatoare pentru transport deseuri menajere (10 bucati) de la platforma de stocare temporara a deseurilor din Cluj-Napoca, pana la Centrele de Management Integrat a Deseurilor ( Oradea, Alesd, Târgu Mures, Campulung, Hoghiz)”, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP).

Valoarea totala a achizitiei (fara TVA) era de 8.664.000 lei, cca 1.800.000 euro. 

Durata contractului/acordului-cadru este de 12 luni. 

Tip de finantare: Fonduri bugetare.

Pentru a putea funcționa în baza autorizației de mediu, RADP Cluj continuă pe parcursul anului 2020 transportul lunar a unei cantități considerabile de gunoaie de cca 10.000 tone, pentru a nu depăși nivelul de umplere/capacitatea maximă a platformei de stocare, situație „condiționată de procentul ridicat din gradul de ocupare pe platformă”. 

Centrul de Management Integrat al Deșeurilor Cluj a fost doar parțial deschis, cu o primă celulă de prelucrare, în continuare având loc lucrări pentru operaționalizarea întregului centru de prelucrare a deșeurilor. 

În condițiile în care Clujul a fost pătruns de cca 3 săptămâni de zile de un miros pestilențial de la groapa de deșeuri din Pata Rât, situația prezentată în raportul de administrare al RADP Cluj relevă dificultățile, precum și ritmul extrem de lent în care avansează lucrările la operaționalizarea integrală a Centrului de Management Integrat al Deșeurilor.

De acest sistem – CMID – depinde în mod evident nu doar situația deșeurilor municipiului Cluj-Napoca, ci și cea a comunelor din județul Cluj. 

În Cluj-Napoca a fost un adevărat scandal legat de creșterea prețului pentru ridicarea și depozitarea deșeurilor menajare, însă edilul Emil Boc a găsit soluția salvatoare: acoperirea diferenței din bugetul Consiliului Local. Însă nu toate comunele își permit să suporte această cheltuială suplimentară, care la Cluj-Napoca se ridică la 2,1 milioane de lei pe lună.  

Acum, clujenii din diverse cartiere ale orașului au reclamat mirosul toxic care le-a pătruns în case, precum și poluarea aerului cauzate de groapa de deșeuri de la Pata Rât. 

 

 

 

 

 

 

 

 

sursa foto: ecobihor.ro

Adauga comentariu