RADP, depasita de situatie: 4 autobasculante, 3 excavatoare si 2 masini de taiat asfalt pentru intretinerea strazilor din Cluj-Napoca

Parcul auto al Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP), regie aflata in subordinea Primariei Cluj-Napoca a fost intinerit pe parcursul anului trecut cu utilaje in valoare de  un milion de euro. Pentru ca urmeaza sa faca intretinerea strazilor si a trouarelor din municipiu, RADP a achizitionat mai multe utilaje de ultima generatie. Cu toate acestea par sa nu fie suficiente pentru gestionarea unui oras de marimea Clujului, iar conducerea nu neaga faptul ca vor exista subcontactari ale lucrarilor.

Gestiunea directa de administrare a drumurior si strazilor din municipiul Cluj-Napoca a fost incredintata RADP inca de la sfarsitul anului trecut. Preturile pentru serviciile de intretinere, reparatie si modernizare a strazilor din oras vor fi supuse spre aprobare Consiliului Local. Pentru achizitionarea in 2014 de utilaje noi in vederea intineririi parcului auto RADP-ului i-a fost alocata de la bugetul administratiei locale suma de patru milioane de lei. Cu toate ca utilajele cumparate sunt de ultima generatie conducerea regiei anunta ca e posibil ca la anumite lucrari sa fie folosite ca si subcontractori firme care lucreaza in domeniu. Subcontractarile vor fi pe periaoda scurta si doar in situatii de urgenta potrivit conducerii RADP. Adevaratul motiv este insa capacitatea restransa a parcului auto cu care RADP doreste sa realizeze reparatia strazilor din municipiu.

“RADP are capacitatea de a face intretinerea si reparatia la strazi, iar in situatiile de exceptii va accesa prestari de servicii. Inchirieri de utilaje eventual pe o perioada foarte scurta, un ajutor din partea altor firme, dar pe perioade foarte scurte de ordinul catorva zile, o saptamana, cand apar varfuri de lucrari. Prestarile de servicii inseamna o zona de intretinere, de exemplu nu putem sa facem lucrari pe o strada intr-un anumit termen solicitat de primarie, sa ni se ceara sa terminam urgent reparatia unei strazi datorita sigurantei rutiere si atunci vom apela la ajutor la alte firme pentru doua trei zile. Dar noi ne vom mobiliza 24 din 24 de ore. Am mai facut-o, insa am subcontractat la altii in functie de necesitatile beneficiarului”, a declarat Ion Pantelimon.

Obiectivul conducerii RADP pentru 2015 este sa nu fie totusi situatii in care sa fie necesara subcontractarea sau apelarea la alte firme pentru finalizarea unor lucrari. Desi s-au facut achizitii pe fiecare gama de utilaje majoritatea utilajelor aflate in exploatare la RADP au vechimea mai mare de 10 ani, iar numarul angajatilor este doar de 140 de oameni.

“Am avut spijinul de anul trecut din partea primariei cand ne-au acordat 4 milioane de lei cu care ne-am cumparat utilaje si suntem efectiv in zona performantei. Obiectivul nostru este sa nu fim nevoiti sa subcontractam. Parcul auto este destul de innoit, achizitiile acopera aproape toata gama de utilaje necesare intretinerii strazilor. Nu cunosc efectivele parcului auto a celor doua firme care au lucrat in Cluj-Napoca, insa spre deosebire de acestea noi ne vom limita strict la contractul pe care il avem, la incredintarea pe care o avem. Valoarea lucrarilor de intretinere si reparatii a strazilor va putea fi cunoscuta abia la votarea bugetului”, a afirmat Ion Pantelimon.

Pentru reparatia si intretinerea strazilor din Cluj-Napoca  RADP va folosi pe langa utilajele de ultima generatie achizitionate anul trecut si utilaje si agregate de peste 16 ani vechime. Astfel se regasesc in patrimoniul regiei doua tractoare fabricate in 1999 si o freza de asfalt din acelasi an. Totodata prin faptul ca RADP are doar 4 autobasculante, o masina de realizat marcaje rutiere, trei buldoexcavatoare si doar patru masini de taiat beton-asfalt si o betoniera ridica mari semne de intrebare cu privire la numarul le santiere pe care RADP poate executa simultan lucrari de intretinere a strazilor. 

 

Adauga comentariu