Radiografie IMPRESIONANTĂ a realităților orașului Cluj-Napoca făcută pe grupul de Facebook ”Clujul Civic”

Noi, jurnaliștii de la Ziar de Cluj, atât de huliți de ”Oastea Mărturisitorilor lui Emil Boc”, că am îndrăznit ani de zile să arătăm fotografia reală a acestui municipiu vopsit din vorbe, nu putem decât să ne bucurăm să vedem cum, încetul, cu încetul, clujenii deschid ochii și încep să vadă realitatea. Emil Boc este doar un mânuitor de vorbe, un foarte bun politicianist și atât. Cu administrația le are către zero, dar stă bine la papagal și la declarații. Până să citiți pertinenta radiografie a Clujului scrisă de Alex Borza pe grupul de Facebook ”Clujul Civic” - un grup tot mai activ și mai implicat în viața urbei, crescut bine de către activistul clujean Szakats Istvan, vă rugăm să citiți (unii să vă reamintiți) cum vă minte Emil Boc și vă face din vorbe, de ani de zile.

În 2018, Emil Boc susținea că prioritățile sale legate de trafic (după ce s-a consultat cu specialiștii, care or fi fiind ăia?), sunt ”supralărgirea şi lărgirea unor străzi pentru a se putea permite o decongestionare a traficului și realizarea unor parkinguri subterane/supraterane în diverse zone ale orașului”. Contrar celor afirmate și susținute cu tărie de mărețul gospodar, în 2021, străzile municipiului se îngustează, bulevardele devin mai mici și traficul este sugrumat. Tot acum trei ani, apare în presa următorul comunicat al primăriei: "Potrivit datelor oficiale, în municipiu sunt înscrise 210.000 maşini, iar alte peste 80.000 de mașini tranzitează Cluj-Napoca în fiecare zi.” Păi, bă, primare, dimpreună cu papagalii tăi de specialiști, acum trei ani știai că municipiul este tranzitat, zilnic, de 80.000 de mașini (că nu au altă alternativă), iar soluția la acest surplus zilnic de trafic nu este alta decât îngustarea arterelor existente și paralizarea în trafic a unui întreg oraș? Și încă nu au venit studenții! Zdraveni sunteți voi la cap?!

Citiți radiografia lui Alex Borza, pentru a pricepe cum Emil Boc slujește interesele altora, nu ale clujenilor:

Dezvoltarea infrastructurii orașului a fost "vândută" pentru un profit rapid dar de scurtă durată. Nu s-a gândit nimeni la viitor.

Pe unde să se mai facă centuri, șosele, pasaje dacă pe orice petec de pământ s-au făcut și se mai fac încă blocuri. Clujul o să se sufoce, nu mai are nici o șansă, din păcate.

Filmul e simplu. Infrastructura în anii '90 era concepută pentru 200000 de locuitori, acum populația s-a dublat, s-a construit mult dar nu s-a adaptat infrastructura(drumuri, centuri, pasaje).

Orașul este situat între dealuri, nu prea se poate extinde pe orizontală. Suprafața în metri pătrați pe cap de locuitor care este un indice de confort real este foarte redusă în comparație cu alte orașe, adică suntem înghesuiți, deci stăm unul peste altul și nu unul lângă altul; de suprafața publică de spațiu verde pe cap de locuitor, nu mai are rost să vorbim(la ultima măsurătoare de spațiu verde pe cap de locuitor din Cluj s-au inclus și grădinile oamenilor deși acestea nu sunt spații publice). Sunt orașe mai mici decât Clujul ca și populație dar cu o suprafață considerabil mai mare.

Nu mai exista parcele de teren pe care să se facă variante viabile de ocolire și degajare a traficului central și din cartiere.

Orașul e vopsit periodic electoral și cam atât.

Nu are rost să dăm vina pe cei care vin din alte sate și orașe la Cluj, vina este exclusiv a celor care s-au ocupat în ultimii 30 de ani și a celor care se ocupă acum cu bunul mers al orașului și de viitorul acestuia.

Am putea totuși să îi acuzăm pe noii clujeni de credulitate și naivitate atunci când votează aceeași gașcă de păcălici doar pentru faptul că orașul nostru e vopsit mai frumos decât satele și orășelele de pe unde vin cu eforturi mari bieții amărâți pentru că nu vine nimeni dintr-un oraș mai mare și mai dezvoltat decât Clujul în Cluj.

Tehnica perfidă de a face din Cluj o destinație mult dorită dă roade. Noi clujeni se stabilesc an de an în oraș. Prețurile la imobile și servicii pot fi astfel umflate după interesele unor speculanți și asta nu prea mai este un secret în Cluj.

Terenul privat sau public(care va deveni privat prin tot felul de tertipuri) pe care se pot face imobile(case, blocuri și apartamente) este astfel mult mai valoros decât dacă ar fi destinat drumurilor ocolitoare și de acces, centurilor, metrou suprateran(overground) lărgirii unor șosele existente, parcărilor, parcurilor sau zonelor verzi, zonelor de agrement, păduri etc.

Acum este prea târziu. Nu prea mai este loc fizic, spațiu, teren pentru asemenea proiecte îndrăznețe. Nu mai avem pământ.

Traficul este deja infernal pentru un oraș mediu ca mărime, așa cum este Clujul, vom ajunge precum Mumbai, Bogota, Bangkok, București.

La populația pe care o are Clujul, trebuia să fie extins deja până în Jucu la est și Gilău la vest cu cartiere de locuințe confortabile nu cu blocuri de 30 de etaje fără parcări, înghesuite între vechile blocuri.

Teama că banii de impozite vor pleca astfel din Cluj a fost prea mare deși s-ar fi putut face un oraș metropolitan mai mare cu o primărie comună care să includă și comunele limitrofe după modelul marilor orașe din Europa.

Un proiect eșuat este și Floreștiul cu care în esență seamănă tot mai mult Clujul și nu invers. Clujul arată tot mai mult ca un Florești mai mare...

Adauga comentariu