Pun Clujul pe harta raliului Budapesta-Bamako la volanul unei foste masini de deszapezire

Ce au in comun un soldat care a servit timp de 17 ani armata Ungariei si un corporatist care a pedalat din Budapesta pana in Teheran? Impreuna, vor strabate peste 20.000 de kilometri si vor traversa 10 tari in 30 de zile. Vor umbla prin desert si zone periculoase intr-o masina 4x4, care pana de curand a fost folostia pentru deszapezire . Destinatia finala: Africa. Vorbim de concursul de raliuri Budapesta-Bamako. Nu premiile sunt cele care au valoare aici, ci sprijinul pe care concurentii vor sa aduca tinerilor neajutorati din Africa.

Noua reprezentanti ai Clujului vor lua parte la cea de-a 9-a editie a raliului Budapesta-Bamako, competitie care va lua startul in 24 ianuarie 2014. Anduranta, adrenalina, experienta, determinare, efort, sacrificii, spirit de echipa, peripetii, cutezanta pot fi doar cateva din cuvintele ce definesc aceasta aventura. Cursa transsahariana este cel mai mare raliu din lume dedicat amatorilor, competitie in care orasul de pe Somes trimite doua echipe – Simacek si Transilvania 4 Africa.

Daca pana de curand doar membrii celei de-a doua echipe erau incurajati in cursa, echipa Simacek  a reusit sa surprinda inca de la anuntul participarii. Cei doi membri ai echipajului se prezinta ca doi angajati si companiei al carei nume il si poarta. In plus, ei nu au nici palmarese in materie de sporturi extreme.

“Dorinta de aventura e motivul pentru care am decis sa participam la raliu. Noi nu ne dorim decat sa ajungem cu bine acolo si sa ne intoarcem tot asa acasa”, spune Thomas Emmerling, seful Simacek pe Europa de Est si pilotul principal in cursa transsahariana.

Insa cei doi au destule atuuri care ii recomanda pentru raliu. Tamás Horváth a facut, timp de 17 ani, parte din armata Ungariei, iar Emmerling a ajuns cu bicicleta din Budapesta in Teheran. In plus, slujbele pe care le detin ii trimit in delegatii care insumeaza 100.000 de kilometri pe an, spun ei.

“O sa se vada, odata cu trecerea zilelor si a kilometrilor, cat suntem de pregatiti pentru aceasta experienta. Dintre toti cei inscrisi, prea putini sunt experimentati. Pana atunci, toti pormin de la rangul de amatori”, spun cei doi.

Chiar daca nu vorbesc deloc limba romana, unul dintre ei fiind austriac, iar celalalt maghiar, pilotii spun cu tarie ca reprezinta Clujul in raliul din Africa. Iar pentru ca acest lucru sa fie cat de evident, masina cu care ei pornesc in concurs a fost inmatriculata cu numere de Cluj.  Totodata, pentru ca participa, in numele companiei, la activitatea caritabila a cursei,  masina pe care cei doi au ales-o sa-i poarte mii de kilometri  prin Africa este una pe care firma a folosit-o, pana de curand, pentru deszapezire.

“Cei care ne-au ajutat la construirea masinii au participat de trei ori la raliul Paris-Dakar. De la ei am primit foarte multe informatii importante, care ne vor fi de folos pe parcursul calatoriei”.

Astazi, cei doi pleaca spre Budapesta, de unde, in 24 ianuarie, se da startul cursei.

Adauga comentariu