Editorial

Proteste fără buletin

În prezent, protestul a ajuns o formă sigură de afirmare: dacă nu protestezi, nu exiști. „Spiritul vremii” îi antrenează la proteste până și pe elevii de clasa a VII-a, adică pe niște copii de 13 ani, fără buletin. În cel mai scurt timp, sugarii vor protesta în locul propriilor părinți. Credeți că doar magistrații protestează? Nici vorbă. Elevii iau parte și ei la proteste, deocamdată cu revendicări ce se referă la sistemul educațional. Culmea, aceștia s-au hotârât să protesteze chiar în ziua Simulării Evaluării Naționale. Nicicum înainte, fără anunțuri prealabile, evitând alte forme de negociere și compromis.

Cum sună asta, „dăm #foaiagoală la simulările naționale”?

Sună a boicot, sună a protest și pute a neștiință. Evident, măsura a fost revendicată de un for reprezentativ, mai exact de Consiliul Național al Elevilor. 

„Invităm elevii din România să ni se alăture în protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările examenelor naționale.

Mai mult decât orice altceva, o facem pentru generațiile viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generație de sacrificiu, o generație de cobai ai Ministerului Educației Naționale”, se arată în Comunicatul oficial al Consiliului Național al Elevilor. 

Altfel spus, nu protestează elevii de-a XI-a sau din clasa a XII-a, ceva mai conștienți de neajunsurile sistemului educational, ci boicotul este revendicat de către elevii fără buletin, din clasa VII-a, în numele „generațiilor viitoare”. 

De unde vom ști dacă elevul a dat foaia goală ca o formă de protest sau pentru că nu avea temele făcute, din lipsa cunoștințelor elementare? Oare protestul elevilor din clasa a VII-a a fost adus și la cunoștința părinților, are loc cu acordul acestora? Și dacă părintele rezolvă absolut românește, într-un mod tradițional, acest protest și îi aplică o scatoalcă (ne)sănătoasă elevului? Cum va rezolva această „obiecție” Consiliul Național al Elevilor? 

Și, poate mai bine ar fi ca toate formele de evaluare să fie anulate, prin proteste?!

Ce își doresc cu adevărat elevii din clasa a VII-a? Competențele? Cum rămâne cu cunoștințele? 

Și dacă profesorul consideră că elevul a dat foaia goală din neștiință și aplică o notă corespunzătoare în catalog, cum ar fi un 2 frumos articulat? 

De unde vom ști cine protestează și cine se ascunde în spatele unei acțiuni de protest pentru a-și ascunde lipsa de cunoștințe? 

Dincolo de acestea, care este forma finală a acestei inițiative? #Dăm foaia goala, dacă nu… ce? 

Ce se întâmplă dacă profesorul răsplătește acest protest cu o notă corespunzătoare? Care vor fi pașii următori, ce au de gând să facă elevii? 

Nimic din toate acestea nu se cunosc, deocamdată.
Singurul lucru cunoscut este că și elevii din clasa a VII-a s-au apucat de proteste. 

 

 

sursa foto: Consiliul Național al Elevilor/Facebook
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *