In vizor

Prostie la cote înalte. Se vorbește despre reînființarea unui RAADPP CLUJ

Administrația județului Cluj s-a îmbolnăvit de insolvențe și faliment. De această dată le-au venit rândul celor de la Drumuri și Poduri Județene Cluj.

Entitatea funcționează pe pierderi, iar luni, 30 octombrie s-a rostit „surpriza”: în ritmul actual se îndreaptă spre insolvență/faliment. 

Directorul acesteia, Călin Platon a vorbit în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Județean Cluj că trebuie salvată societatea Drumuri și Poduri Județene Cluj SA de la un posibil faliment prin mai multe contracte de muncă. Aparent, cei peste 280 de angajați ai acesteia sunt capabili de muncă însă nu au unde să presteze. 

Întrebat de Avram Gal ce măsuri va lua Societatea Administrativă pentru ca anul viitor să nu se încheie din nou pe pierderi, Călin Platon explică:

„Situația este destul de grea, chiar foarte grea. Cu privire la renegocierea contractelor cu autoritățile contractate, în special cu Consiliul Județean Cluj  noi am făcut adrese către autoritățile naționale care să ne răspundă în ce măsură se poate intra într-o procedura de renegociere a prețurilor și tarifelor. Însă aceștia nu ne-au răspuns. Vom insista pe acest aspect. Spre surprinderea tuturor, pentru a menține această societate pe o stare profitabilă nu trebuie să mergem decât pe o creștere de activitate. Avem o cifră de afaceri de aproximativ 50 de milioane de lei pe an. Din păcate în acest an și anul trecut, obiectivul nu s-a atins datorită faptului că la același volum de lucrări primești bani mai puțini. Spre exemplu pe 32 de contracte de întreținere lucram doar pe șapte milioane de lei. Vorbim de 32 de șantiere separate unde ai nevoie de costuri de organizare. Dacă ai un contract mare nu trebuie să organizezi mai multe șantiere pe termen scurt. M-aș bucura dacă m-ați lăsa să vă prezint o viziune cu privire la această firmă. S-a investit în ultimii ani în această firmă peste trei milioane de euro: înnoirea parcului auto, stație de asfaltare, stație de emulsie, etc. Capacitate avem, resurse umane avem dar trebuie să avem o strategie.

Dacă ne raportăm la strategia municipiului Cluj-Napoca vorbim de un exemplu important. Ei au luat acel RADP al lor cu pierderi de trei milioane de lei, au schimbat modul de lucru, i-au adus astăzi la 800 de angajați, au cumpărat utilaje și stație de asfalt și le-au dat lucrări pe străzile din Cluj-Napoca.

Adică, municipiul are capacitate să își facă lucrările în regie proprie. Și eu v-am propus așa ceva în urmă cu doi ani, dar proiectul, din motive diverse a fost respins. Nici nu are rost să mai comentez. Avem servicii prestate de un milion de lei și nu le-am putut încasa. În anul acesta mergem cu pierderi de 10 milioane de lei. Trebuie să recuperăm sume din garanții. Investițiile au fost făcute pe leasing, dacă nu plătim rămânem fără stația de asfaltare. Până acum am făcut tot efortul să plătim la zi”.

Moment în care Alin Tișe a propus să intre firma în insolvență, să o privatizeze sau să o transforme în regie precum RADP Cluj.

Totul s-a transformat în penibil dat fiind faptul că aceeași instituție: Consiliul Județean Cluj a desființat fosta Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Privat Cluj, iar majoritatea angajaților au fost mutați la o direcție special înființată în cadrul Consiliului Județean.

Călin Platon a intervenit explicându-le să nu facă o asemenea prostie pentru că potrivit legii, SC Drumuri și Poduri Județene Cluj SA poate primi lucrări prin atribuire directă și în formatul ei actual, ba mai mult acest lucru ar însemna salvarea entității de la drumul spre faliment.

Societatea Drumuri si Poduri Judetene Cluj S.A. funcţionează în prezent sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, are personalitate juridică, fiind organizată ca unitate de interes public, pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară.Societatea are ca obiective de activitate: proiectarea, construirea, întreţinerea, repararea si consolidarea drumurilor publice de interes local, inclusive a anexelor acestora din judeţ, care să conducă la desfăşurarea unui trafic rutier în condiţii normale de siguranţă şi confort. În acelasi timp, produce materiale pentru satisfacerea unei părţi din necesarul de produse utilizate în procesul de producţie (agregate de balastieră şi carieră, dale, stâlpi, borduri, prefabricate din beton). 

În cele din urmă se așteaptă până la ședința următoare o propunere din partea lui Platon de salvare a entității în paralel cu situația actuală a indicatorilor financiari cu datorii, costuri salariale și contracte actuale. 

În condițiile în care nu se vor lua măsuri serioase, SC Drumuri și Poduri Județene Cluj SA  ajunge și ea în categoria celorlalte entități subordonate Consiliului Județean Cluj care au fost falimentate: Cluj Arena SA, Pază și Protecție Cluj, Clujana SA etc. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *