In vizor

Proprietarii clujeni de imobile, acuzați de țepe de către cei care caută chirii pentru Untold

Proprietarii clujeni sunt acuzați de practici lipsite de onestitate în raport cu cei care închiriază apartamente pentru recent anunțatul Untold 2021.

Proprietarii anulează rezervările efectuate când încă nu era anunțată oficial desfășurarea Untold și actualizează prețurile, mărindu-le la nivelul celor practicate de obicei pe durata evenimentului, acuzându-i la rândul lor pe festivalieri că încearcă să profite de situația incertă pentru a obține chilipiruri.

În catavencii.ro, Patrick Andre de Hillerin a scris ieri despre cazul unui bucureștean care a rezervat pe Booking un apartament la Cluj pentru intervalul 9-12 septembrie, când a aflat că se va desfășura Untold.  După o zi, proprietarii i-au cerut să anuleze rezervarea, pe care bucureșteanul o făcuse la prețul la care s-ar fi închiriat apartamentul, dacă nu s-ar fi desfășurat anul acesta Untold. Clientul a refuzat, dar rezervarea i-a fost oricum anulată. Ulterior, proprietarii au actualizat prețurile, la nivelul celor festivaliere:

„La 800 de metri de Grădina Botanică din Cluj-Napoca, dotată cu ascensor panoramic, se înalță o clădire cu apartamente de închiriat, cu o arhitectură contemporană, ai cărei proprietari se mândresc cu faptul că oferă clienților Internet wi-fi gratuit. Probabil pe lângă multe alte facilități deosebite, care-i determină să-și clasifice apartamentele ca fiind de patru stele. Cel puțin pe Booking asta e povestea pe care o oferă.

Un onest cetățean din București, să-i spunem George, deși, evident, îl cheamă altfel, dedicându-se uneia dintre activitățile sale favorite, aceea de a urmări zilnic știrile difuzate la televizor sau pe site-urile de știri, află în timp real că festivalul Untold se va ține, totuși, anul acesta, la Cluj, în perioada 9-12 septembrie. Având un copil cu vârsta adecvată participării la astfel de activități cultural-recreative, copil care avea bilet încă de anul trecut, George ia foarte rapid decizia de a rezerva un apartament în Cluj, pentru perioada 9-12 septembrie, astfel încât copilul său să poată beneficia de biletele deja cumpărate, călătorind la Cluj în acest scop în compania unor prieteni. Familiarizat cu site-urile de rezervări hoteliere, George intră hotărât pe Booking, unde, fără a pierde timpul, rezervă un apartament pentru patru persoane în clădirea de apartamente descrisă la începutul textului. Clădirea/unitatea de cazare se numește Cluj Business Class și poate fi găsită pe strada Viilor, la numărul 20. Cum George a găsit-o, însă, pe Booking, pe Booking a făcut și rezervarea.

Rezervare care a fost confirmată prompt de către Cluj Business Class, prin intermediul Booking. George putea sta liniștit. Rezolvase problema cazării la Cluj pentru trei nopți, de pe 9 septembrie pe 12 septembrie, rezervând un apartament „Deluxe“ la Cluj Business Class, apartament pentru care urma să plătească cu cardul, direct prin intermediul Booking, suma de 1.485 de lei. Booking îl și informează pe George că banii pentru cele trei nopți de cazare vor fi retrași din contul său cu două zile înainte de check-in.

La o zi distanță, când se aștepta mai puțin, George primește un mesaj de la Booking prin care este informat de rugămintea Cluj Business Class de a-și anula rezervarea făcută pentru 9-12 septembrie. CBC, în marea sa generozitate, anunță că nu va percepe nici o taxă de anulare. Ceea ce oricum nu percepea până pe data de 6 septembrie. Însă, îi spune Booking lui George, dacă nu vrea să anuleze rezervarea, aceasta rămâne valabilă, iar George este rugat să ignore e-mail-ul prin care era rugat să-și anuleze rezervarea.

Între timp, se pare, cei de la Cluj Business Class aflaseră și ei, cu lejeră întârziere, că Untold are loc între 9 și 12 septembrie și că locurile de cazare în Cluj vor fi la mare căutare. Aflând acest lucru, civilizații și oneștii proprietari sau manageri ai CBC înțeleg și că George a făcut o afacere rezervând un apartament „Deluxe“ la ei cu doar 1.485 de lei pentru trei nopți și își doresc să scape de George. Doar că nu vor să anuleze ei rezervarea, pentru că nu au un motiv valabil în ochii Booking, iar asta le-ar dăuna rău la rating și ar putea duce chiar la eliminarea din platforma de închirieri.

George nu ignoră e-mail-ul, dar nici nu anulează rezervarea. Dimpotrivă, le scrie celor de la Cluj Business Class că nu dorește să anuleze și consideră că rezervarea este una fermă. Cluj Business Class răspunde năucitor: „Din păcate nu vă putem ajuta, vă rugăm să anulați. Cu stimă, Maria Rusu“.

George insistă și el în a-și menține fermă decizia de a nu anula rezervarea. Așa că mințile luminate din Cluj scornesc altceva, anunțându-l pe George că nu pot debita cardul de pe care indicase că se va face plata. Sunt la început de iunie, iar plata urma să se facă de-abia pe 6 septembrie, dar, pentru prima dată în viața lor, clujenii de la CBC se grăbesc. Chiar dacă pe cardul respectiv exista suma necesară plății, George introduce un nou card de pe care ar urma să se facă plata. CBC revine rapid și anunță că nici acel card nu a putut fi debitat. George, răbdător, introduce alt card. CBC spune că nici acesta nu poate fi debitat, deși nu face nici o încercare în acest sens, iar în zece minute de la ultimul mesaj anulează rezevarea, pe motiv că George n-ar fi tocmai solvabil. După ce scapă de George cel insistent și necooperant, Cluj Business Class își actualizează prețurile pentru perioada în care are loc Untold. Astfel, apartamentele nu mai pot fi închiriate, în acea perioadă, decât pentru minimum patru nopți, iar prețul închirierii unui apartament „Deluxe“ sare de la 1.485 de lei la 10.480 de lei. Adică de șapte ori mai scump.

George a rezolvat problema, a găsit un alt loc de cazare pentru copilul său și prietenii săi, la un preț decent. Dar am convenit amândoi că trebuie să aflați povestea aceasta, pentru că țeparii nesimțiți precum cei de la Cluj Business Class trebuie popularizați.”

Potrivit Lista Firme, Cluj Business Class are doi administratori și asociați: Rusu Maria și Rusu Cristian Horațiu.

CROLIS CONSTRUCTII IMPORT EXPORT SRL, firma cu sediul pe strada Viilor 20, unde se află și Cluj Business Class, are ca obiect de activitate: „Facilități de cazare pentru vacanțe și perioade de scurtă durată”.

În anul 2020, firma a avut o cifră de afaceri de 87 851 euro, un profit de 45 088 euro și datorii 99 221 euro.

Ziar de Cluj a contactat-o pe Maria Rusu, pentru a îi solicita punctul de vedere asupra afirmațiilor din articolul publicat ieri de catavencii.ro. Maria Rusu ne-a promis un punct de vedere în scris, însă nu l-am primit până la ora redactării acestui articol. Telefonic, ne-a declarat că a citit articolul din Cațavencii, că nu este nicio țeapă:

„Nu este nicio țeapă, așa cum știți! Dânsul a făcut rezervarea înainte să se anunțe oficial perioada Untold, că despre asta este vorba! Suntem într-o situație… nu suntem unici în Cluj, sunt mai multe hoteluri. Și tot prin Booking s-a făcut anularea. Deci, conform politicilor, s-a făcut sesizare la Booking de mai mulți hotelieri. Rezervarea a fost anulată pe card invalid, proprietatea are voie să verifice, să preautorizeze cardul, că de-aia se cere cardul. Noi nu luăm rezervări fără a rezerva prin Booking un card valid. La noi nu apăreau valide și în Booking au apărut verificările, toate acestea se fac prin Booking și a apărut butonul că putem anula această rezervare. Prin Booking. Noi nu putem altfel decât ceea ce ne-a oferit aplicația. Sunt mai multe motive acolo, sunt mult mai multe. POS-ul meu afișa: tranzacție declined.

Este o sesizare la Booking, făcută de mai mulți hotelieri. Parțial s-au rezolvat, am auzit și cu apartamentul Nomad, iarăși a fost acolo un tam-tam, și acolo a fost rezervat. S-a anunțat Untoldul, dânsul a știut pentru ce rezervă și proprietara l-a întrebat că este ceva campionat de tenis? Sigur că nu toată lumea poate să știe dinainte un eveniment. Doar unii. Și chiar nu știu de ce se face atâta tam-tam acuma pentru niște biete rezervări!

Acuma se face atâta tam-tam pentru niște rezervări, pentru că dânșii, care au avut informațiile, chiar cu o săptămână înainte știau unii, și-au făcut repede rezervări la niște prețuri de Covid, dacă vreți să le spunem așa! Pe Covid se făceau așa flexibile, anulau cu o oră înainte, proprietarul era flexibil, foarte bine, nu trebuie să achitați! Și acuma, dintr-o dată, vai de mine ce țeapă! Că nu au stat pe 1000 de lei 4 nopți? Haideți să fim serioși! Mai bine zugrăvim în perioada aceea! Zugrăvim, deratizăm… Eu nu am disponibilitate oricum, am avut oaspeți care au plătit de anii trecuți, din 2019, și nu aveam unde să îi pun! Eu am dat niște vouchere, că am încasat în anii trecuți și, pentru că nu am aflat din timp, deci nu am avut antenele necesare, ca să îmi blochez pentru perioada respectivă câte camere am nevoie, s-au cumpărat toate. Deci, hai să zic că s-a făcut o rezervare-două. Dar, când ți se fac pentru toate, e cam nașpa! S-au făcut rezervări cu o săptămână înainte de a se anunța oficial. Și pentru apartamentul Nomad a apărut pe YouTube un clip, și acela a spus că este conectat la știri, la toate noutățile și că cineva a ciripit.”

Ziar de Cluj a scris în 10 iunie și despre cazul apartamentului Nomad:

„Cunoscutul vlogger Mariciu a povestit astăzi cum a fost victima unei țepe, după ce a rezervat apartamentul Nomad, pentru perioada în care va avea loc Festivalul UNTOLD 2021. Pe scurt, tânărul arată că a rezervat apartamentul superb din centrul clujului la puțin peste 2,000 de lei pentru o perioadă de cinci zile, înainte cu o zi ca oficialii de la UNTOLD să anunțe că vor organiza în toamna aceasta festivalul.

Acesta susține că a fost sunat de către proprietara apartamentului Nomad, după ce s-a anunța data festivalului, care i-a cerut peste 2.000 de lei pe noapte, adică de cinci ori prețul pe care trebuia să îl achite inițial. Tânărul a refuzat scorul exorbitant și a fost contactat ulterior de către cei de la Booking pentru ca să i se comunice că proprietara apartamentului Nomad nu mai poate să îi ofere cazare pentru că întâmpină probleme personale. Cei de la Booking.com s-au oferit să îi caute acestuia o cazare similară cu cerințele pe care le avea, la un preț apropiat de cel pe care inițial s-a angajat să îl achite. Însă toată această discuție era o minciună de PR, pentru că vlogger-ului i s-a oferit o altă cazare în zona cartierului Sopor, cu un rating mai scăzut și cu prețul de 5.300 de lei.

Mariciu a încercat să le comunice celor de la Booking că propietara Nomad nu avea probleme personale, ci i-a dat țeapă cu cazarea ca să obțină mai mulți bani de la alte persoane, lucru care s-a și întâmplat, apartamentul Nomad fiind acum rezervat pentru perioada UNTOLD 2021.”

Foto: catavencii.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *