Promisiunile electorale ale lui Boc sunt pe trecere în Cluj

Azi am să vă dau o scurtă lecţie despre cât de mult le pasă autorităţilor locale de voi. Despre cum trec anii peste promisiunile electorale, dar problemele rămân nerezolvate, ca în prima zi. Despre cum mor sau sunt schilodiţi oamenii pe trecerile de pietoni din cauză că acestea nu sunt bine semnalizate şi iluminate corespunzător. Vorbim despre Cluj-Napoca, dar, sunt convins, la fel se moare şi sunt schilodiţi românii în fiecare localitate din ţară.

În cel mai cel municipiu din Galaxia cunoscută, între 1 ianuarie 2007 şi 26 martie 2018, au avut loc 940 de accidente rutiere în care au fost implicați pietoni. Potrivit datelor centralizate de Inspectoratul de Poliție al Județului Cluj, aceștia se aflau în traversarea străzii pe trecerea pentru pietoni, cauza principală a accidentelor fiind “neacordarea de prioritate de trecere pietonului angajat regulamentar în traversarea străzii”. Cu toate acestea, nu există o statistică a celor mai periculoase străzi din municipiu. Şi, după mai bine de zece ani de promisiuni, Primăria va suprailumina doar 140 de treceri de pietoni, din cele 640 promise.

Şi-acum, că v-am prezentat datele, să facem recurs la istoria recentă a promisiunilor electorale neonorate. În anul de grație 2007, luna octombrie, ziua a doua, pe site-ul domnuleprimar.ro, un clujean, pe numele său Szollosi Alexandru, sesiza că trecerile de pietoni din Cluj-Napoca sunt prost iluminate și că, din cauza acestui fapt, se produc accidente. Că, citez: “Șoferii îi văd pe pietonii angajați în trecerea acestora numai în ultimul moment”. Harnicul primar al municipiului de la acea dată, un domn pe nume Emil Boc, a răspuns sesizării, așa cum numai actualul primar, Emil Boc, ar fi putut-o face: prompt, nițel dincolo de subiect și cam din vârful buzițelor. Citez: “La unele treceri de pietoni s-au instalat avertizoare luminoase pentru suplimentarea semnalizării clasice. Acțiunea este în curs de derulare.”

Primarul mai trebuia să-i spună cetățeanului și care mai este rata de schimb la cursul “promisional” al “în cursului derulării”. Că suntem în 2019, peste zece ani mai târziu, iar problema trecerilor de pietoni prost iluminate din Cluj-Napoca este fix în același “curs de derulare”. Păi, ori suntem ardeleni și ne reflectăm și-n oglindă cu 5 minute întârziere, ori extrem de nesimțiți!

Între timp, după cum v-am zis, în aceşti peste zece ani de “în curs de derulare”, au avut loc 940 de accidente rutiere pe aceste treceri de pietoni, iar 28 de clujeni îşi plătesc impozitele în Ceruri, nu pe Pământ. 332 de clujeni au cam fost schilodiţi, iar restul au scăpat cu spaima.

Poate se găsesc anul acesta soluții şi bani pentru semnalizarea corespunzătoare a tuturor trecerilor de pietoni din Cluj-Napoca, în așa fel încât să nu mai citim, aproape lunar, că o mamă, un copil, un soț, ș.a.m.d., au fost spulberați din cauză că un șofer nu i-a văzut pe trecerea de pietoni pe care, de peste zece ani, primarul o promite semnalizată. Că nu promite de la el.

Nu ştiu cum este în alte oraşe în care cetăţenii pun pe primul loc mândria că au fost plodiţi de mamele lor fix în acel loc şi nu 5 centimetri pe hartă mai la stânga, sau mai la dreapta, dar în Cluj-Napoca se trăiește în aburul unor top-uri contrafăcute, în care noi suntem pe locul I, sau măcar în primele zece din țară, lume şi Galaxie, la calitatea serviciilor, printre care și iluminatul public despre care am citit, cu stupefacție, că am plătit zece milioane de euro numai între anii 2009 și 2016! Ca să vă faceți o idee cu privire la cât de sigure sunt aceste “iluminări publice” în zonele amenajate cu treceri pentru pietoni, numai în anul  2017, în luna noiembrie, în numai cinci zile, trei pietoni au fost accidentați pe trecerile de pietoni de pe B-dul 1 Decembrie 1918. Aproape ziua și pietonul.

Şi, gata.

Adauga comentariu