In vizor

Proiectul de suflet al lui Gheorghe Surubaru pute. Vezi cum arata visul european al viceprimarului Clujului

Proiectul de suflet al viceprimarului Gheorghe Surubaru, pasajul din Piata Garii, a fost redat circulatiei pietonale in octombrie 2014, dupa sapte luni de reabilitare si aproape trei luni de intarziere fata de termenul stabilit. Investitia a costat Primaria Cluj-Napoca peste 551.000 de lei. In prezent, la un an si trei luni de la darea in folosinta, poarta europeana de intrare in Cluj-Napoca a devenit o adevarata toaleta publica. 

Prin reabilitarea pasajului garii, construit in anul 1987 s-a urmarit cresterea sigurantei pietonilor si a fluidizarii traficului, iar cele 7 camere de supraveghere video sunt conectate la sistemul de supraveghere video al municipalitatii. Iluminatul pasajului este facut cu 41 de lampi performante, ecologice dotate cu senzori de miscare. De implementarea proiectului finantat din bani publici s-a ocupat la acea vreme viceprimarul liberal Gheorghe Surubaru.

Vechiul bar din subsolul pasajului garii, in lumina obscura, unde se adunau personaje dubioase, romi, prostituate, boschetari, cersetori si alcoolisti a disparut. In locul acestora trecerea de la o statie de autobuz la alta se face intr-un mod civilizat. Faptul ca a disparut din pasaj barul plin de jeg unde isi faceau veacul persoane dubioase denota faptul ca Primaria incepea la sfarsit de 2014  sa puna accent pe felul in care arata orasul pregatindu-se pentru anul in care urma sa devina Capitala Europeana a Tineretului. De la inaugurare, insa, intretinerea pasajului a fost facuta dupa ureche, devenind nu o poarta de intrare civilizata in oras, ci o toaleta publica de nivel european. La inaugurarea in 29 octombrie 2014 primarul Emil Boc nu a omis sa il ridice in slavi pe viceprimarul municipiului Cluj-Napoca.

“Multumesc domnului Surubaru pentru ca mi-a propus acest proiect, s-a tinut de el si iata, este gata. E un proiect de suflet al domnului viceprimar, eu m-am ocupat sa asigur finantarea. Proiectul a fost gestionat si coordonat de domnul viceprimar, impreuna cu directia tehnica a Primarie. Vreau sa le multumesc pentru ca ei au dus munca aici grea. Pasajul are 5 accese, cel de-al saselea va fi dat in folosinta dupa ce se va face conectarea care va lega pasajul de gara centrala”, a afirmat Emil Boc in octombrie 2014. 

La sfarsitul anului trecut, pasajul din Piata Garii era folosit mai mult pe post de toaleta publica decat pentru circulatia pietonilor. In imaginea surprinsa in data de 28 decembrie 2015 se vede cum in coltul de nord vest al pasajului, acolo unde exista un unghi mort al camerelor de supraveghere s-a format o adevarata toaleta publica.

Aceeasi situatie poate fi intalnita si azi in pasajul de la gara unde resturi de fecale sunt intinse pe jos pe o distanta cativa metri, peretele este deteriorat de catre cei  care si-au facut nevoile fiziologice in zona, iar mirosul este insuportabil. De la inaugurare si pana in prezent municipalitatea a reusit din nefericire sa prinda doar zece contravenienti care au profitat ca in coltul de nord vest al pasajului nu bat camerele de supraveghere si si-au facut nevoile.

“De la redarea circulatiei pietonale, in octombrie 2014, in pasajul de la gara  au fost identificate cu ajutorul camerelor de supraveghere si ulterior  au fost aplicate zece sanctiuni. Sanctiunile aplicate in baza legii 61/1991 au fost pentru consum de alcool si necesitati fiziologice. Valoarea totala a amenzilor aplicate este de 2.000 de lei. De intretinerea curateniei in pasajul garii este responsabila firma Rosal Grup”, au afirmat reprezentantii Primariei. 

Viceprimarul Gheorghe Surubaru declara in urma cu un an si trei luni ca pasajul garii este o importanta poarta de intrare in municipiul Cluj-Napoca, o poarta de nivel european care din pacate deranjeaza olfactiv pe cei care se incumeta sa folosesca pasajul. Visul viceprimarului Gheorghe Surubaru din pacate este lasat in paragina, iar scarile de acces nu sunt curatate de zapada nici dupa doua zile. 

“Lucrarile au inceput in luna mai si au durat un pic mai mult decat timpul estimat la inceputul lucrarilor pentru ca a fost necesara achizitia unui placaj special. Este un placaj foarte rezistent care rezista la actiuni mecanice, ploi, intemperii, chiar si la graffiti. Din cauza achizitiei acestui placaj periaoda s-a prelungit un pic. Visul meu este de a face din Gara Cluj-Napoca si  zona garii o poarta europeana de intrare in oras. Este un proiect urmator, viitor, referitor la rampe pentru persoane handicapate si inclusiv pentru scarile rulante pe care le-am promis de la inceput. In momentul in care se va finaliza si constructia celuilalt pasaj atunci in integralitate vom gandi si scari rulante si acces pentru persoane handicapate”, a afirmat in urma cu un an si trei luni viceprimarul Gheorghe Surubaru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *