Programul de somn al mamei

Ca si mama, veti vedea cat de dificil este sa va adaptati la programul de somn al copilului. Modificarea programului dvs. de somn va duce curand la extenuare, daca nu incercati sa dormiti odata cu copilul. O noapte pierduta nu va avea efect deosebit asupra sedintelor de sport, deoarece organismul este destul de rezistent la lipsa somnului. Muschii si alte organe sunt capabile sa se odihneasca in perioadele de insomnie. Cel care sufera este creierul, care nu isi intrerupe activitatea decat daca dormiti. Ca si un computer, este in permanenta tensiune pana cand se da stingerea.

 

 

Cum va poate afecta lipsa somnului? Daca lipsa somnului este de scurta durata, nu vei ajunge la suferinte fizice sau mentale, dar va poate face sa va simtiti obosita, iritata, depresiva si fara eficienta. Din pacate, nu-i veti putea explica copilului de ce uneori va pierdeti rabdarea. Partenerul dvs. va suferi si el din cauza lipsei de somn, ceea ce poate crea tensiuni in viata copilului, iar din cauza oboselii, in timpul zilei sunteti predispusa la accidente casnice sau rutiere.

 

 

Primele ore de somn sunt importante pentru un adult. Somnul este adanc, fara vise (profund). Este caracteristic primei jumatati de noapte, perioada in care majoritatea hormonilor care refac organismul sunt eliberati. Somnul in care se fac miscari rapide ale ochilor, sau somnul cu vise, este foarte important pentru sanatatea mentala. Ultimele ore, cu somn superficial, nu sunt chiar atat de importante, totusi, lipsa lor produce modificari ale starii de sanatate (starea de bine).

 

 

Somnul decurge in cicluri de aproximativ 90 de minute la adulti, asa-zisul ritm circadian. Dar ciclul de somn al bebelusilor este aproximativ 50 de minute si pot sa se trezeasca dupa 3-4 cicluri – de 2-3 ori pe noapte – deoarece le este foame. Dupa ce se trezesc, le este destul de greu sa doarma din nou.

 

 

Un nou-nascut doarme in medie 18 ore din 24, in reprize de cate 4 ore. Dupa 6 luni, majoritatea bebelusilor dorm noaptea 14 ore, plus de doua ori in timpul zilei. La aceasta varsta, majoritatea bebelusilor dorm fara intrerupere toata noaptea. Fiecare copil este unic si are tipul sau de somn.

 

 

De cat somn aveti nevoei? Ceea ce conteaza este cum va simtiti in urmatoarea zi. Daca va puteti desfasura activitatea normal cu placere, atunci ati dormit destul. Daca va simtiti adormita, atunci nu. Somnul este o obisnuinta. Oamenii pot sa doarma si in timpul zilei, cei care locuiesc in zonele calde, de obicei, iau o pauza de somn dupa-amiaza. Fiecare doarme cat este obisnuit, intre 4-11 ore. Veri simti oboseala daca nu dormiti cat sunteti obisnuit, iar, ca mama, va trebui sa va obisnuiti cu somnul cu intreruperi.

 

 

Initial, veti simti obosealoa, apoi, in timp, oboseala dispare si veti fi din nou energica, pe masura ce organismul se adapteaza la ritmul bebelusului si invata sa functioneze si daca doarme mai putin decat inainte de nastere. Automat, somnul profund si cel superficial vor fi suficiente si va vor mentine starea de sanatate. Corpul se va obisnui cu scaderea duratei somnului superficial. Exercitiile va ajuta sa va obisnuiti cu oboseala si va vor spori energia.

 

 

Ca mama, este important sa va adaptati la programul bebelusului si intotdeauna cand este posibil, trageti un pui de somn atunci cand copilul doarme.

 

 



Adauga comentariu