Afacerea zilei

Profit de 4,9 MILIOANE EURO pentru Farmec Cluj-Napoca, anul trecut. Este cel mai mare profit din ultimii 20 de ani

Farmec Cluj, companie cu capital 100% românesc, a avut o creștere importantă anul trecut, comparativ cu anul 2019. Producătorul de cosmetice se află pe un trend ascendent atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, al profitului cât și al numărului de angajați. În contextul pandemiei, Farmec a început în anul precedent să producă sortimente noi de dezinfectanți pentru mâini, destinația acestora fiind, în prima fază, instituțiile publice.

Cel mai mare producător de cosmetice din România a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 59,1 milioane euro, în creștere cu 4,2 milioane euro față de 2019. Valoarea veniturilor totale de anul trecut este cea mai mare din ultimii 20 de ani. De exemplu, în anul 2000 cifra de afaceri a fost de 8,6 milioane euro, zece ani mai târziu a ajuns la 22,3 milioane euro, iar în 2020 la valoarea pe care am precizat-o anterior.

Și profitul de anul trecut este cel mai bun din ultimii 20 de ani. Farmec a declarat un profit net de aproape 4,9 milioane euro, față de 2,9 milioane euro în 2019. În urmă cu trei ani, câștigul net al companiei clujene a fost de aproape 2 milioane euro.

Numărul de salariați a crescut anul trecut la 739 față de 720 în urmă cu doi ani. În 2018, numărul de angajați era de 730.

Cel mai probabil, creșterea Farmec Cluj-Napoca de anul trecut se datorează introducerii pe piață a unor sortimente noi de dezinfectanți pentru mâini și suprafețe. Anul trecut, în plină pandemie, conducerea companiei spunea că pentru distribuirea acelor produse igienizante, realizate în regim de urgenţă, au fost prioritizate solicitările pentru consumul colectiv, respectiv din partea instituţiilor publice, care luptă în prima linie împotriva răspândirii noului virus COVID-19. Apoi, în funcţie de stocuri, produsele au fost distribuite şi către canalele de vânzare pentru consumatorii finali.

„Prioritatea numărul 1 a companiei Farmec este cercetarea şi dezvoltarea producţiei de biocide, folosindu-şi toate resursele pentru o soluţionare eficientă şi responsabilă în beneficiul sănătăţii publice, adaugă oficialii producătorului de cosmetice din Cluj-Napoca”, declarau oficialii companiei, anul trecut.

Segmentul de e-commerce a mers excelent în prima parte a anului trecut. S-a raportat o creștere cu 105% a vânzărilor generate de magazinul online www.farmec.ro, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul mediu lunar de vizitatori unici a depăşit 250.000 de persoane, majoritatea accesărilor fiind de pe telefonul mobil, în creștere cu 59% faţă de 2019. La începutul pandemiei, în perioada martie – mai, traficul pe site s-a dublat. Valoarea medie a coșului de cumpărături s-a păstrat la nivelul de anul trecut.

Din Consiliul de Administrație al companiei fac parte Mircea Turdean, Lucian Pintea și Ovidiu Turdean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *