Profesorul devenit ministru sporește haosul din învățământ

Profesorul și sindicalistul Liviu Pop, devenit politician și ministru al Educației, a uitat brusc de unde a plecat și a început, la fel ca predecesorii săi, reforma din temelii a sistemului. Un sistem care, după atâtea reforme care l-au lovit la rădăcină, a rămas în aer, dezrădăcinat, un copac putred în bătaia tuturor vânturilor și intereselor politicianiste. Elevii, roadele acestui pom neroditor, sunt cei care au avut cel mai mult de suferit de pe urma tuturor reformelor de formă, care însă au reușit să distrugă și fondul Educației, care ar trebui să însemne formarea de oameni pentru viață. Profesorii, la rândul lor, bulversați de prea desele schimbări în rău ale sistemului și de salariile nesimțit de mici, au părăsit școlile, lăsându-i pe elevi pe mâna începătorilor, a pensionarilor sau a dascălilor nepasionați care nu și-au dat demisia din singurul motiv că nu ar fi reușit să-și găsească un job în altă parte. 

Liviu Pop le aplică acum o lovitură cu bâta și inspectorilor de specialitate, direct în moalele capului, o lovitură ale cărei efecte se vor repercuta, cu siguranță, asupra întregului lanț trofic: profesori, elevi. Ministrul, care a uitat ce înseamnă să fii profesor, pregătește înlocuirea inspectorilor pe materii cu inspectori pe arii curriculare, în vederea creării unei transdisciplinarități, în lipsa unor programe școlare transdisciplinare, de parcă doar inspectorii ar putea influența cumva procesul și finalitatea predării unei discipline, contrar programelor și modului de structurare a materiilor școlare, unul profund „disciplinar”.

După această reformă a lui Liviu Pop, fiecare arie curriculară va avea cel puțin câte un inspector pe nivel de studiu (respectiv, pe învățământ primar, gimnazial și liceal). Ariile curriculare reprezintă un grupaj de discipline școlare care au anumite elemente comune. Aria curriculară „Limbă și comunicare” poate cuprinde, de exemplu, următoarele materii: limba română, limba engleză, limba franceză, limba germană. Aria curriculară „Matematică și științe” înseamnă materiile: biologie, fizică, chimie, matematică. Aria curriculară „Om și societate” cuprinde: discipline socio-umane, istorie, geografie, religie (mai există și alte arii curriculare, însă ne vom opri cu exemplele la acestea). 

Ce înseamnă reforma inspectorilor, inițiată de către Liviu Pop? Nu va mai exista inspector de română, inspector de engleză, inspector de germană, inspector de franceză, ci un singur inspector pentru toată aria. Unul pentru învățământul primar, unul pentru învățământul gimnazial și altul pentru învățământul liceal.

Ce se va întâmpla în practică? Inspectorul ariei „Limbă și comunicare”, ce poate fi la bază profesor de română, fără niciun fel de studii de limba germană, va merge la clasă să-l inspecteze pe profesorul de germană. Dacă profesorul de germană își va ține lecția integral în limba germană, inspectorul nu va înțelege absolut nimic. Sau, un inspector pe aria curriculară „Matematică și științe”, profesor de biologie ca formație universitară, va merge la clasă la un profesor de matematică și nu va putea sesiza eventualele greșeli ale unui profesor de matematică ce nu își cunoaște materia, pentru că profesorul de biologie nu e expert în matematica predată la liceu. 

Ministrul Educației, Liviu Pop, a declarat pentru Hotnews că deocamdată se discută de organigrama ministerului, că și inspectoratele vor fi organizate după aceeași organigramă, pe arii curriculare, că programa, care nu este gândită transdisciplinar, nu are nicio relevanță. Potrivit acestuia, unii dintre inspectorii din Minister vor rămâne pe post, iar pentru posturile vacante vor fi organizate concursuri.

„Asta, după ce voi finaliza și organigrama Ministerului, Hotărârea de Guvern cu organizarea Consiliului Național de Evaluare și Examinare, Editura Didactică și Pedagogică și Institutul de Științele Educației și ARACIP. Până joi așteptăm aviz de la ANFP (Agenția Națională a Funcționarilor Publici, n.r.), se va face organigrama Ministerului, după care încet vom veni și cu noile organigrame la nivelul inspectoratelor școlare", a declarat ministrul, citat de Hotnews.

Așadar, aici este cheia întregii „reforme”. De dragul unei noi organigrame, vor intra în inspecție la clasă inspectori de română la lecția de spaniolă, inspectori de matematică la chimie, inspectori de religie la istorie. Totul doar pentru ca jocul posturilor să dea cu plus pe tabla de șah a politicienilor. Elevii, sistemul de învățământ în sine, profesorii nu mai contează și rămân ceea ce au fost, pioni pe o tablă de șah unde nebunul pare a ține loc de rege.

Foto: mesagerulneamt.ro

Comentarii

Claudia

19.09.2017 14:28

Dacă nu ne organizăm să ieșim în stradă, profesori, părinți, directori si inspectori, să ieșim nu pentru salarii, ci pentru batjocura pe care acest Pop Liviu Marian (plm) o face cu noi toți, atunci ne merităm soarta, dar copiii noștri ne vor trage la răspundere sau vor pleca, așa cum au făcut și alte generații!E inuman ca elevii să aibă, într-a cincea, 15 discipline de studiu diferite, e inuman să facă "Fizică" în clasa a cincea, să aibă manual de "Educatie fizică", să stea în clasă 26 de ore (au 2 de sport, sa sperăm ca profesorii de sport sunt oameni care-și iubesc meseria si o să-i pună pe copii să se miște si sa se joace, nu să citească din cretinitatea de manual).Programa la Matematică e deosebit de încărcată, o spun profesorii, Fizica nu are ce căuta în clasa a cincea, și disciplinele sunt multe, multe, la fiecare trebuie să învețe după pretențiile profesorului, unii exagerați, alții dezinteresați, alții indiferenți sau alții răutăcioși. Cu ce au greșit copiii noștri de acceptăm să-și bată joc de ei PLM și funcționari din minister care n-au mai dat pe la catedră de zeci de ani?Cât putem fi de lași să ne lăsam copiii chinuiți cu materii care nu-i vor ajuta în veci pururi amin?

Adauga comentariu