In vizor

Profesorii, UMILIȚI de un ordin al Ministerului Educației: notele pentru activitatea online trebuie ”NEGOCIATE” cu părinții elevilor

Cadrele didactice sunt foarte nemulțumite de o prevedere stabilită de către Ministerul Educației prin care notarea elevilor pentru activitatea desfășurată online se va face doar cu acordul părinților. Profesorii Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Bucureşti consideră că prin această prevedere profesorii sunt puși într-o postură umilitoare.

”Noi, corpul profesoral al Colegiului Național „Gheorghe Lazăr”, vă scriem pentru a ne manifesta indignarea față de prevederile articolului art. 1, pct.8, litera d) din OMEC nr.4249/2020 – „Valorificarea activității on-line prin calificativ/notă se face cu acordul părintelui/susținătorului legal. Faptul de a cere acordul părintelui/elevului pentru notarea activității on-line este un act ce subminează autoritatea profesorului („autoritate” în sens de expertiză științifică) și ne pune pe noi, profesorii, într-o postură umilitoare. Articolul, așa cum este formulat acum, implică tacit presupunerea că evaluarea pe care o facem este subiectivă și potențial incorectă, de aceea ea trebuie validată de aparținătorul legal al elevului. Este un act nejustificat, pentru ca oferă un drept discreționar părintelui de a favoriza o evaluare neunitară și subiectivă, ce subminează calitatea evaluării și creează un precedent cu totul nefast pentru procesul de învățare în general. Articolul 72, alineatul (1) din Legea educației naționale prevede: „Evaluarea se centrează pe competențe, oferă feed-back real elevilor și stă la baza planurilor individuale de învățare”. Or, dacă acordarea unei note este condiționată de o manifestare de voință discreționară din partea părintelui, evaluarea nu mai este centrată pe competențe (pe care numai profesorul este în măsură să le aprecieze), ci pe voința unilaterală a părintelui, căruia legea educației nu îi permite să evalueze competențele academice ale copilului său”, transmit profesorii colegiului din București, potrivit stiripesurse.ro

Acest aspect este menționat și în Ordinul OMEC nr. 4.135 din 21.04.2020, articolul 14 care prevede: ”La reluarea activității de predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ, activitatea-suport pentru învățarea on-line poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ/notă cu acordul elevului sau cu acordul părintelui/tutorelui legal”.

De asemenea, și în Ordinul care prevede încheierea mediilor, cel prin care se modifică ROFUIP (Regulamentul de funcţionare a şcolilor), este păstrată prevederea prin care nota este „negociată” cu elevul și/sau cu părintele atunci când se valorifică activitatea online.

Potrivit edupedu.ro, unele școli au trimis profesorilor formulare prin care să ceară acordul scris de principiu pentru notele și calificativele pe care profesorii și învățătorii le vor da pentru activitatea online a copiilor.

Ministrul Educației, Monica Anisie recunoaște faptul că nu ar fi nevoie de un astfel de formular, acordul putându-se obține verbal.

Ziar de Cluj a solicitat un punct de vedere și Inspectoratului Școlar Județean Cluj, dar azi fiind zi liberă, conducerea Inspectoratului nu a oferit încă niciun răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *