Profesorii clujeni, nemulțumiți de notele de la examenul de titularizare: „Nu se poate să-și bată joc în halul acesta de munca noastră”

Profesorii din toată țara contestă modul în care au fost corectate lucrările de la examenul de titularizare. Aceștia susțin că au primit note mult mai mici decât cele la care se așteptau, iar după contestații notele obținute au fost și mai mici.

Unul dintre profesorii nemulțumiți a creat o petiție care a adunat deja aproape 600 de semnături. 

„Am creat această petiție deoarece vrem să ne apărăm drepturile, să nu mai fim nedreptățiți iar lucrările noastre să fie corectate de către cadre didactice universitare. De asemenea nu pot sa nu menționez faptul că sunt nevoit anual să particip la acest concurs, din lipsa posturilor care sunt luate înainte de prima etapă prin diverse metode. Sper ca împreună să putem schimba ceva”, potrivit inițiatorului petiției.

Printre semnatari se află și profesori clujeni, asta chiar dacă județul Cluj a fost pe primul loc în ceea ce privește notele obținute.

​În acest an a fost o bătaie de joc, atât la notele inițiale cât și la contestații. Nu se poate să-și bată joc în halul acesta de munca noastră. Am obținut 6.40 inițial (cu toate că așteptam 8 minim..) iar la contestații mi-a mai scăzut până la 5.80!

E prima dată când dau acest examen, terminând ca șefă de promoție facultatea de Educație fizică și Sport. Când am ieșit din sala de examen eram cu zâmbetul pe buze că am scris tot. Abia așteptam să-mi văd nota știind clar că sub 9 nu are cum să fie. La afișarea rezultatelor m-am trezit cu 7. 30, iar după contestații nota mi-a scăzut la 6.80. Mi se pare foarte amuzant cum după 3 ani în care înveți la facultate toate materiile posibile, care să te ajute în domeniul tău, înveți din toate sursele bibliografice din domeniu, iei la rând toată bibliografia de specialitate, la acest examen de titularizare se corectează după o carte, care nici măcar nu cuprinde toată programa de examen. Limitați baremul de corectare la o carte pe care sunt sigură că stimabilii corectori o au cu ei în ziua examenului și care nici măcar nu mai este de actualitate. După ce mai facem facultatea, dați-ne programa (o carte ) o învățăm și aia e, dacă ceea ce învățăm acolo nu este considerat corect de către domnii corectori. Dacă nu sunteți în stare să evaluați o lucrare corect, atunci lăsați dispozitivele digitale să o facă pentru dumneavoastră.

Nu este corectă notarea lucrărilor, sunt diferențe mari între nota inițială= și nota după contestație, eu știu că am scris la subiect, dar nota îmi demonstrează altceva, ceva se întâmplă...

Un alt profesor clujean cere eliminarea acestui examen de titularizare, iar locurile să se ocupe pe perioadă nedeterminată la fel ca oricare job, pe bază de dosar, diplome si note acumulate la facultate.

În județul Cluj s-au prezentat la examen 1357 de candidaţi, din cei 1.729 de candidaţi înscriși. În etapa de soluționare a contestațiilor, din cadrul concursului național de titularizare, sesiunea 2021, au fost depuse 314 solicitări pentru reevaluarea lucrărilor scrise.

Un număr de 298 de contestații au fost admise (198 lucrări au înregistrat note mai mari, decât cele obținute în evaluarea inițială, 100 lucrări au fost reevaluate sub nota obținută inițial), iar 16 lucrări nu au înregistrat modificări ale notelor acordate inițial.

Ca urmare a afișării rezultatelor finale, în județul Cluj rata finală de promovabilitate (note peste 5.00) este de 87,47%. 11 candidați au obținut nota 10 (zece), 1.187 candidați (87,47%) au obținut note peste 5.00, iar 778 candidați (57,37%) au obținut note peste 7.00.

La nivel județean sunt disponibile 74 posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată (5 în mediul urban şi 69 în mediul rural). Cele mai multe posturi vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată vizează următoarele discipline/specializări: 32 educatoare limba romană (189 candidați), 5 fizică (1 candidat), 4 educatoare/educator învățământ special (1 candidat).

 

 

 

 

Adauga comentariu