Afacerea zilei

Producătorul clujean de lactate din lapte de capră „La Colline“ trimite 40% din producţie la export

Compania clujeană Super Lactis, care produce brandul de lactate din lapte de capră „La Colline“, prezent în şase reţele de super – şi hipermarketuri, spune că deţine o cotă de piaţă de 25% pe nişa din industrie în care este prezentă, iar exporturile fabricii din judeţul Cluj au ajuns să acopere 40% din producţie, arata Ziarul Financiar.

„Exportăm între 30 şi 40% din producţie în Ungaria, Republica Cehă şi Slovacia. Maghiarii preferă brânzeturile condimentate, iar în Cehia şi Slovacia trimitem de toate: iaurt, kefir, brânzeturi cu mucegai şi volume mari de vracuri pentru HoReCa“, a spus Ovidiu Spînu, administra­torul companiei. Super Lactis a avut în 2015 o cifră de afaceri de 2,8 mi­l. lei (circa 620.000 de euro), în scădere cu 10% fa­ţă de anul precedent, potrivit datelor publicate pe site-ul Minis­terului Finan­ţelor. Totuşi, reprezentanţii companiei spun că a existat o creştere a businessului cu 12% în 2015 faţă de anul precedent, datele de la Finanţe putând fi explicate prin faptul că o activitatea din 2013 a fost facturată abia în 2014.

„Pe plan intern ne este favorabil trendul de în­toarcere la produsele locale, iar pe pieţele externe magia Transilvaniei îşi spune din plin cuvântul“, a declarat Spînu, care pune avansul vânzărilor pe seama diversificării gamei de produse şi a extinderii colaborării cu magazinele naturiste. Compania produce anual circa 200 de tone de lactate sub formă de lapte de capră, iaurt, kefir şi 21 de tipuri de brânză, pe care le vinde în Carre­four, Cora, Auchan, Metro, Selgros şi Mega Image, re­ţele care cumulat deţin peste 750 de ma­ga­zine la nivelul ţării, prin care reprezentanţii companiei esti­mează că „înghit“ circa un sfert din piaţă, pe segmentul de pro­­duse din lapte de capră. Materia primă folosită pentru fa­bri­care produselor lacate provine de la 25 de ferme din re­gi­unea Transilvaniei, mici afaceri familiale cu care compania a încheiat parte­neriate.

„Cele mai vândute  produse sunt ruloul clasic, ruloul de brânza de capra a la Provence şi mai recentele caserolele cu brânza tartinabilă, cele trei însumând o pondere de aproape 50% din cifra de afaceri. În ceea ce priveşte cota de piaţă estimăm că deţinem cam 25% din piaţa produselor din lapte de capra luând în calcul şi importurile“ a mai spus Ovidiu Spînu, medic veterinar de profesie.

Veniturile companiei mai sunt rotunjite şi cu ajutorul magazinului de la poarta fabricii, magazinul online al companiei, contractului de aprovizionare a creşelor din oraşul Cluj Napoca cu iaurt şi brânză proaspătă,  dar şi exportului.

În ceea ce priveşte planurile de expansiune, compania şi-a propus să înfiinţeze un centru de formare economică pentru producătorii de lapte de capră şi să ofere posibilitatea turiştilor să viziteze fermele de capre, precum şi unitatea de procesare.

„Avem în vedere crearea unui centru de excelentă cu două nivele de învăţare: unul pentru crescătorii de capre care actualmente nu posedă informaţii şi cunoştinţe tehnice sau economico-financiare pentru a porni sau a consolida o astfel de afacere. Al doilea nivel răspunde cererilor tot mai frecvente de a vizita şi participa la activitatea din fermele de capre sau din unitatea de procesare, cereri venite din partea unor grupuri diverse precum grădiniţe, şcoli, turişti români sau străini, ambasade sau multinaţionale care doresc un altfel de team building“.

Controalele numeroase şi un an agricol modest pentru crescătorii de capre au fost principalele piedici întâmpinate de către reprezentanţii companiei Super Lactis în 2015.

„A crescut numărul verificărilor, rapoartelor şi activităţilor neproductive pe care suntem obligaţi să le îndeplinim. Cu alte cuvinte consumăm tot mai mult timp şi resurse în a justifica ce facem în detrimentul activităţii productive şi creative. Ca factor extern, 2015 a fost pentru zona noastră şi pentru fermierii de capre un an agricol modest“.

Fabricarea produselor lactate şi a brânzeturilor este o industrie care în 2015 număra 490 de companii care aveau o cifră de afaceri cumulată de circa 800 milioane de euro. Principalii competitori ai Super Lactis sunt companiile producătoare de produse lactate din lapte de capră Novalact (maca Rupi), Klaus (marca Artesana), Covalact (marca Covalact de Ţară ), dar şi alţii.

Compania Super Lactis a fost înfiinţată în anul 2005 în comuna Feleacu, judeţul Cluj şi numără 18 anagajaţii. Acţionariatul companiei aparţine familiilor Spînu, Bunea şi Cozma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *