Proasta comunicare a CTP stresează clujenii care încă nu au aflat că nu se mai eliberează chitanțe pentru plata călătoriilor cu cardul

Inițial, în luna aprilie a acestui an, CTP a luat decizia ca, experimental, în unele tramvaie, POS-urile pentru plata cu cardul să nu mai elibereze deloc chitanță pentru că rola de hârtie… se termina!

La finalul lunii mai, CTP a anulat eliberarea chitanței pe toată flota companiei, cu toate că feedback-ul primit de la călători a fost unul negativ sau inexistent, în sensul că oamenii nu s-au obișnuit cu noua modalitate de plată, încercând să achite, disperați, de mai multe ori, una și aceeași călătorie, pentru a primi hârtia doveditoare a plății.

„Compania de Transport Public Cluj-Napoca și BCR vin în sprijinul călătorilor cu o îmbunătățire a calității serviciilor oferite, aceasta constând în eliminarea chitanței la cumpărarea biletului cu cardul la POS și protecția la cumpărarea accidentală a celui de-al 2-lea bilet.

Tranzacția este confirmată de mesajul “APROBAT”, afișat pe ecranul verde al validatorului. Aprinderea succesivă a celor 4 leduri ale validatorului confirmă citirea corectă a datelor de pe card și inițierea tranzacției. Dacă ecranul terminalului devine roșu și este afișat mesajul “DECLINAT”, tranzacția nu a fost aprobată, iar călătoria trebuie achitată prin modalități alternative.

Validările multiple pot fi efectuate doar prin alegerea opțiunii dedicate,apasand pe butonul de pe POS, astfel că nu există riscul validărilor multiple prin apropierea accidentală de validator a cardului bancar.

Controlorii de bilete pot constata dacă plata călătoriei a fost efectuată, la echipamentul la care a fost validat cardul bancar, prin verificarea ultimelor 4 cifre ale cardului, care vor fi comunicate de călător”, a anunțat în mai Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA.

Contrar afirmațiilor reprezentanților companiei, eliminarea chitanței nu vine în sprijinul călătorilor și nu înseamnă deloc o îmbunătățire a calității serviciilor oferite. Oamenii, obișnuiți timp de zeci de ani cu obligația deținerii unui bilet de călătorie, pentru a nu fi amendați, încearcă și acum, la 3 luni de la debutul proiectului de eliminare a chitanțelor, să plătească de mai multe ori biletul la POS-urile din mijloacele de transport, în speranța (sau disperarea) de a primi bilet (chitanță).

De frică să nu fie prinși fără chitanță și amendați, unii ajung să achite contravaloarea călătoriei de mai multe ori. Și, astfel, din graba implementării unui proiect ”smart” fără o suficientă și eficientă comunicare, proiectul, reușit din punctul de vedere al companiei, a ajuns o ratare din perspectiva călătorilor, care circulă, în Clujul care le oferă cea mai bună calitate a vieții, bombănind și înjurând, stresați de o eventuală amendă.

Adauga comentariu