Cooltura

Primul spectacol al Teatrului Național Cluj-Napoca realizat exclusiv pentru mediul online va putea fi urmărit de acasă, contra cost

Teatrul Național Cluj-Napoca a anunțat astăzi suspendarea activității artistice în regim live streaming, ca urmare a confirmării unui caz pozitiv Sars-Cov-2 din cadrul administrației instituției. Spectacolele programate în regim live streaming vor putea fi urmărite ca spectacole înregistrate.

Teatrul se adaptează pandemiei și își continuă activitatea, anunțând o nouă premieră, lansarea unui proiect teatral-video inedit, creat special și exclusiv pentru mediul online: „În oglindă”, de Radu F. Alexandru, regia Andeea Iacob.

„Filmările pentru acest spectacol-video au fost realizate în Studio-ul Euphorion al teatrului și în diferite spații exterioare. Montajul (video și audio) care a urmat filmărilor s-a constituit într-o meditație a echipei asupra întâlnirilor și a oglindirii cu sinele, o căutare a sensurilor printre realități și fantasme”, au anunțat reprezentanții Naționalului clujean.  

Pentru urmărirea de acasă a acestei premiere, spectatorii vor trebui să achiziționeze bilete, primind un link care le va da posibilitatea de a viziona spectacolul o singură dată, pe un singur dispozitiv. Un bilet va costa 25 de lei.

„Primul calup de zile în care spectacolul va putea fi vizionat, pe baza unui bilet achiziționat online, este 16, 17, 18 octombrie 2020. Spectacolul va fi disponibil și în zilele de 23, 24, 25 octombrie 2020. După achiziționarea biletului, veți putea accesa link-ul pentru vizionarea spectacolului la orice oră din aceste zile”, au precizat reprezentanții TNC.

Despre acest spectacol, regizoarea Andreea Iacob a declarat: „În oglindă este o meditație asupra întâlnirilor. În spectacolul nostru, căutăm o anumită întâlnire și urmărim drumul personajului, Matei (interpretat de către actorul Dan Chiorean – n.r.), spre această întâlnire, cu toate ocolișurile pe care el le încearcă pe acest traseu.    De asemenea, este o investigație a temporalității, a prezentului (și a prezenței). Avem un personaj pe care l-am invitat să se privească, în trecutul și prezentul său, trecut și prezent care se întrepătrund mereu, mâzgălindu-se și clarificându-se reciproc“.

Așadar, teatrul, văduvit de spectatori, pare a renaște din propria cenușă, în mediul online. Asistăm la o redefinire a fenomenului teatral, în noile condiții, de pandemie. Rămâne de văzut cât se va păstra din farmecul pieselor, dacă actorii vor reuși să treacă sticla ecranelor, pentru a pătrunde în sufletul spectatorilor, așa cum o făceau de pe scenă. Dacă vor izbuti, teatrul va trăi. Dacă nu, va rămâne suspendat în memoria publicului, până când vom depăși această pandemie.

Foto: Nicu Cherciu, Teatrul Național Cluj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *