Primele 10 autobuze electrice vor circula de mâine în Cluj-Napoca

Procedurile pentru punerea în circulație a primelor 10 autobuze electrice au fost încheiate, astfel că de mâine vor intra în circulație. Primele promisiuni referitoare la aceste mijloace de transport în comun au fost făcute de primarul Emil Boc, în 2013. Autobuzele vor circula pe liniile 27, 28, 30 și 32.
Cu o întârziere de aproximativ o lună, primele 10 autobuze electrice intră de mâine în circulație. Potrivit conducerii Primăriei Cluj-Napoca, aceasta este o premieră pentru România.

Miercuri, într-o ședință de îndată, a fost votată Hotărârea de Consiliu Local pentru darea în concesiune către Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a celor 10 autobuze electrice.

“Astăzi au fost finalizate toate procedurile legale, tehnice și administrative în vederea dării în folosință a primelor zece autobuze electrice. Pentru prima dată în România, autobuzele electrice vor circula pe străzile din oraș și în consecință, am considerat, că dacă aceste proceduri au fost îndeplinite, să le punem imediat în practică, prin Hotărârea de Consiliu Local care asigură cadrul legal pentru darea în concesiune către CTP a acestor autobuze și evident punerea lor imediat în circulație. Deci acesta este motivul pentru care am convocat această ședință de îndată. Credem că va fi o premieră națională în acest sens”, a declarat primarul Emil Boc.

Cele 10 autobuze electrice vor circula pe raza municipiului pe următoarele trasee: Linia 27 Piața Gării-Cartierul Grigorescu cu o lungime de 9,7 kilometri; Linia 28 Piața Mihai Viteazu-Cartierul Grigorescu cu o lungime de 8,5 kilometri; Linia 30 str Aurel Vlaicu-Cartierul Grigorescu, cu o lungime de 17,2 kilometri; Linia 32 cu o lungime de 6,6 kilometri.

Potrivit Hotărârii de Consiliu Local, Primăria Cluj-Napoca a finalizat, în cadrul unui program de cooperare elvețiano-român, în data de 31.03.2014, acordul de asistență vizând pregătirea studiilor de fezabilitate, a documentațiilor de avizare, a auditului financiar extern și a propunerilor finale pentru trei proiecte: înlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu două stații de încărcare; reabilitarea termică a unităților preuniversitare; modernizarea și extinderea sistemului de iluminat.

Acordul de implementare aferent proiectului de înlocuire a autobuzelor a fost semnat în data de 29 iulie 2015. Principalele activități din proiect vizau achiziționarea a 10 autobuze electrice și construirea a trei stații de încărcare. Două stații se vor construi pentru deservirea zilnică a autobuzelor la cele două capete ale liniei 30 și o stație se va construi în depoul de reparații (la capătul liniei 3) și va servi activităților de reparații și întreținere.

Primăria Municipiului Cluj-Napoca a demarat în 07.02.2017 licitația pentru achiziționarea a 30 de autobuze electrice, iar în 15 iulie 2017 s-a semnat cu Solaris Bus&Coach acordul-cadru. Primele 10 autobuze sunt achiziționate prin Programul de cooperare elvețiano-român.

Cele 10 autobuze au fost recepționate în 30.05.2018, iar valoarea acestora este de 28.259.233,80 lei.

 

Comentarii

COSTURI

30.05.2018 23:40

De curiozitate: Cat costa un troleibus romanesc ? 2011 Cluj-Napoca Astra Bus România de 230.000 € = 15 buc. cu motor auxiliar cu transformare din autobuz. 2013 tot Cluj, Astra Bus de 450.000 € = 10 buc. cu motor aux. Rezulta 27200 € /1buc.   https://ro.wikipedia.org/wiki/Troleibuz   Un autobuz electric = 300000 €, de 11 ori mai scump ca un (1) troleibuz ???

mica

31.05.2018 08:40

eu, @Mica, cand ma pun tiristii in patru labe in boscheti pe Calea Turzii, desi as vrea sa latru de bucuria penetrarii nu pot ca mi-e si gura plina. da-mi place de la cum ma leagana domnii TIRisti in plua lor cum mi se zdrelesc laptariile de asfalt si bordura. ca le am lungi si lasate pena la glezne de la atata tras de ele. 

Adauga comentariu