Primarul Emil Boc despre scandalul legat de drumul și investiția imobiliară din Hoia: „Cum să respecte legea când cei 800 de oameni sau câți vor fi nu au unde să parcheze mașinile?

Într-o emisiune la un post de radio local, primarul Emil Boc a fost întrebat ce părere are despre scandalul legat de drumul pietruit din Pădurea Hoia și de proiectul imobiliar gigant care se va construi în zonă. Într-un dialog cu moderatorul emisiunii, Lucian Danciu, primarul a precizat că nu înțelege de ce părerile sunt împărțite când totul este foarte clar atunci când vine vorba despre autoritatea publică care a emis autorizația de construcție pentru proiectul imobiliar. Indirect, Boc a făcut referire la Primăria Florești. În ceea ce privește drumul care s-a pietruit și despre care s-a discutat foarte mult în presă, Emil Boc nu a făcut nicio precizare. Proiectul imobiliar ar aparține omului de afaceri Vasile Salanță. 

Lucian Danciu: Betonarea drumului spre Pădurea Hoia. Aici oamenii nu prea mai înțeleg. Blocurile unde se fac? În Cluj-Napoca sau în Florești? Al cui este drumul – al Primăriei sau al Consiliului Județean?

Emil Boc: Dumneavoastră nu știți cine le face? Nu ați citit? Nu v-ați documentat pentru emisiune?

Lucian Danciu: M-am documentat, dar și acolo părerile sunt împărțite.

Emil Boc: Dă-o în Sfântului! Ce să mai fie împărțit? Ce ar putea fi părere împărțită după părerea dvs? Autorizație poate să emită doar o entitate, nu altcineva.

Lucian Danciu: Autorizație, da. Dar pentru drum cine emite autorizația?

Emil Boc: Pe teritoriul cărui UAT se desfășoară drumul. Ăla emite autorizația. E regulă clară. Dar eu sunt consternat să aflu că, în trecut, în Florești s-au aprobat asemenea blocuri de asemenea dimensiune, fără niciun fel de asigurare a tramei stradale. Cum Dumnezeu este posibil acest lucru? Iar când mă auziți pe mine că vorbesc despre Legea Zonelor Metropolitane, care trebuie urgent adoptată în România ca să punem ordine în ce se întâmplă în comunele limitrofe marilor orașe, în orașe și la granița dintre ele. Habar nu am avut că asemenea giganți imobiliari se construiesc în buza Clujului.

Vedeți că stăm câte trei luni pentru un studiu de circulație pe toate componentele. De exemplu în Bună Ziua am oprit construcțiile până am lărgit la patru benzi strada Bună Ziua ca să nu se ajungă la un infern. Așa se face în fiecare zonă. Se analizează posibilitatea arterelor. La fel am făcut în Borhanci. Am oprit construcțiile și le vom da drumul după 2026 când se termină centura.

Nu înțeleg cum e posibil acest lucru și mă îngrijorează. Sper ca autoritățile statului să găsească soluții ca acolo să se poată realiza construcții în raport cu trama stradală.

Nu știu cum se fac construcții în alte orașe, dar vă spun eu ce facem noi la Cluj. Noi nu am cedat când am văzut că sunt asemenea structuri, ansambluri mari. Oricine le-ar fi propus am pus interesul public în față. Nu vrem să transformăm Clujul într-un ghetou și nu vrem să scadă calitatea vieții de aici, iar când aud asemenea lucruri că în preajma Clujului se aprobă în continuare pur și simplu sunt consternat.

Cum să respecți legea când cei 800 de oameni sau câți vor fi nu au unde să parcheze mașinile?

Adauga comentariu