Primăria va extinde pistele de biciclete. Bicicliștii clujeni: „Este o ipocrizie imensă să vorbească de noi piste, atâta timp cât nu le-a făcut nici pe cele promise”

Toată lumea știe deja că în Cluj-Napoca pistele pentru biciclete sunt făcute prost, puține și nu au continuitate. Acum câteva zile, primarul Emil Boc a anunțat că anul acesta se vor construi alte piste, odată cu modernizarea străzilor. Dacă vor avea aceeași discontinuitate ca cele care sunt construite deja, atunci bicicliștii nu vor fi foarte încântați. 

„Fiecare proiect de modernizare a străzii care va fi avut în vedere anul acesta cu siguranță va lua în calcul și introducerea, extinderea, modernizarea pistelor de biciclete. Așa cum am făcut în zonele centrale ale orașului și în cartiere, unde am avut modernizări de străzi, orice modernizare de stradă ia în considerare pista de biciclete. Numai acolo unde este imposibil și Comisia de Circulație nu ne oferă avizul necesar nu se creionează pistă de biciclete. În rest, încercăm peste tot în oraș să extindem acest sistem, chiar dacă nu toată lumea îl dorește, dar trebuie să conviețuim toți în acest oraș – pietoni, șoferi, taximetriști și bicicliști”, a declarat Boc.   

Ce nu a luat în calcul Primăria

Până când Boc va reuși să extindă sistemul de piste pentru biciclete în tot orașul, bicicliștii trebuie să se confrunte cu realitatea actuală. Este suficient să faci un traseu prin centrul orașului, ca să observi obstacolele întâmpinate de cei care aleg să meargă cu bicicleta și pericolul la care se expun. Este o adevărată provocare să mergi cu bicicleta prin oraș, când vezi că brusc ți se termină pista și nu știi pe unde să îți continui drumul. Este foarte periculos și când pistele de biciclete trec prin stațiile de autobuz și se intersectează atât cu autovehiculele cât și cu călătorii care așteaptă în stație. 
Trebuie să fii foarte atent și ambițios ca să ajungi întreg acasă, după o tură cu bicicleta prin Cluj-Napoca. 
„În primul rând trebuie să-și merite numele de piste de biciclete. Aproape tot ce a făcut Primăria din 2006, de când a făcut prima bucată, de așa zisă pistă de biciclete, este făcut prost. Majoritatea sunt prea înguste, sunt cu obstacole, nu au spații de siguranță, nu au continuitate, și așa mai departe, încât în momentul de față principală problemă, în primul rând este calitatea pistelor existente, care cea mai mare parte, ar trebui modificată sau desființată ș.a.m.d.. și nu doar să facă noi kilometri de pistă făcute aiurea, care nu numai că sunt incomode, dar multe sunt periculoase pentru bicicliști, ajung să le facă și lor rău”, este de părere Radu Mititean, președintele Clubului de Cicloturism Napoca.

Cum au ajuns bicicliștii să evite pistele 

Bicicliștii clujeni nu sunt foarte încântați de promisiunea primarului, din simplul motiv că pistele promise până acum nu au fost construite, iar cele construite sunt făcute foarte prost încât au ajuns să le evite. 
„Au ajuns bicicliștii să evite străzile pe care au fost făcute de către Primărie, așa zise piste. Și eu de exemplu nu mai circul pe strada Horea pentru că pe carosabil nu am voie că nu e pistă, iar pista e lipită de șirul de mașini parcate și la orice portieră care se deschide, ori trebuie să merg cu 5 la oră, ori risc un accident. 
Deci asta este o ipocrizie imensă a Primăriei să vorbească de noi piste, atâta timp cât nu le-a făcut nici cele promise. Sunt multe aprobate din 2009 din 2010 care nu au mai fost realizate niciodată. Nici cele din proiectul ClujBike nu s-au mai făcut multe dintre ele, sau s-au făcut în bătaie de joc, și au fost abandonate. De exemplu situația de pe Corneliu Coposu, sau pe bd. 1 Decembrie și pe strada Bucium în Mănăștur. Am auzit că ar fi spus Primăria, la șfârșitul anului că ar fi finalizat cu succes proiectul Cluj Bike din fonduri europene, ceea ce înseamnă că au fost niște falsuri grosolane în rapoarte, pentru că nu s-a mai realizat, veci pururi nici ceea ce anunțaseră. Deci asta nu e decât o mare bătaie de joc din partea Primăriei dacă vorbește de noi piste, cât timp nu le-a făcut nici pe cele ce le-au promis. Cele ce le-au făcut au fost în bataie de joc făcute. Și va trebui probabil ca la București, prin justiție să fie forțată desființarea lor, si modificarea, ca să fie conform bunelor practici cu standarde. Măcar cele care pretind că ar exista să-și merite numele, și să poată fi folosite fără pericol, de către bicicliști”
, spune Mititean. 

Piste în locuri slab circulate

Unele piste sunt făcute în zone din oraș foarte slab circulate și pe unde nu prea circulă nici bicicliștii, nici autoturismele. 
„Unele apar de nicăieri altele se termină nicăieri, sunt făcute unele pe niște străduțe periferice pe unde trece din an în Paști o mașină, unde e clar că nu ar fi nevoie de nici o pistă de biciclete. De exemplu, pe lângă Parcul Feroviarilor, pe lângă Clujana, sau pe la periferia Clujului, în cartierul Între Lacuri, strada Meseșului, acolo sunt niște străduțe unde e sens unic și au făcut piste de râsul lumii ca să dea bine la statistici. 
Din păcate e numai o abureală, s-au abătut de la problemele care există și a rămas totul la faza de promisiuni”
, afirmă Radu Mititean.

Comentarii

radu

27.03.2017 16:04

Propun sa se faca doar piste de biciclete si sa desfiinteze strazile si parcarile ca sa fim ca in comunism: toti la fel. Adica si cei care n-au bani de o masina si benzina sa se simta egali!

Hehe

28.03.2017 10:01

Daca ai o rabla adusa din Germania cu 1000 euro te crezi mai presus ca unul pe bicicleta? Unii prefera bicicleta si lasa masina in parcare acasa sau iau autobuzul. Ne revedem la urmatorul articol unde te plangi de traficul blocat din oras si ca nu iti face primaria parcare exact in fata locului de munca.

Adauga comentariu