Primăria va desființa garajele de pe Gheorghe Dima. Promite, în schimb, un parking

Garajele de pe strada Gheorghe Dima, din cartierul Zorilor, vor fi desființate de Primăria lui Emil Boc pentru a face loc unui nou parking.

Proiectul de hotărâre va fi aprobat de consilierii locali în ședința din 27 octombrie, când va fi adoptată documentația tehnică pentru obiectivul de investiții „Construirea parking sub/suprateran, deviere rețele, branșamente și racordurila utilități str. Gheorghe Dima nr. 39B”.

„În momentul de față, la nivelul municipiului Cluj-Napoca există un număr foarte mare de mașini, trama stradală și locurile de parcare oferite de infrastructura existentă sunt mult depășite de cerințele actuale. Ca urmare este necesară oferirea de construcții specializate pentru parcarea autovehiculelor”, se precizează în referatul de aprobare al proiectului, în care, în anul 2020, toamna, Primăria lui Emil Boc pare a descoperi apa caldă a infrastructurii rutiere.

Finanțarea investiției va fi făcută din fonduri de la bugetul local „și din alte surse constituite potrivit legii”. Acest parking îi va costa pe clujeni 28 263 370,48 lei, TVA inclus. Aproape 6 milioane de euro.

Capacitatea noului parking va fi de 221 de locuri, el fiind structurat pe două niveluri subterane, parter, plus două etaje. Acoperișul va consta dintr-o terasă circulabilă, protejată parțial de copertine și/sau pergole.

Durata de realizare a investiției este, scriptic, de 24 de luni, iar cea de execuție de 18 luni. Cum nu urmează alegeri locale în următorii doi ani, parkingul ar putea fi inaugurat, în dulcele stil clasic, doar peste 4 ani, în prag de alegeri (cu câteva zile înainte de începerea campaniei electorale sau chiar în campanie).

Indiferent când va fi finalizat parkingul, garajele nu mai au viață lungă pe acest teren al Primăriei, care ar urma să fie amenajat și cu alei auto asfaltate, alei pietonale cu dale și cu spații verzi.

„În momentul de față pe amplasament există garaje private, alimentate de la rețeaua electrică. În prima fază, garajele se vor deconecta de la rețea și ulterior se vor desființa”, se arată în proiectul de HCL.

„Amplasamentul este folosit de locuitori pentru parcarea autoturismelor în garaje inadecvate realizate din tablă și locuri de parcare improvizate. Sunt 57 buc. de astfel de garaje pe amplasament”, se precizează în memoriul de prezentare al proiectului.

Planul Urbanistic de Detaliu a fost aprobat în ședința  Consiliului Local din data de 2 noiembrie 2018. Și în PUD există precizări legate de garajele din zonă:

„Amplasamentul studiat se află în Mun. Cluj-Napoca, cartierul Zorilor, pe str. Gheorghe Dima f.n., în vecinatatea Parcului Iuliu Prodan. (…) Amplasamentul este folosit de locuitori pentru parcarea autoturismelor în garaje inadecvat realizate din tablă și locuri de parcare improvizate. (…)

Aleea carosabilă paralelă cu strada Dima este bordată pe întreaga lungime pe latura nord vestică de garaje din tablă, care țin locul platformelor de parcare proiectate inițial. In capătul nordic al aleii situația este cu atât mai neplacută cu cât regăsim o suprafață generoasă pe care de asemenea s-au realizat garaje din tablă, dispuse în trei aliniamente, însumând un total de 53 de garaje. Între aceste garaje și parcul Iuliu Prodan se mai regăsește o zonă nepavată, amenajată cu caracter provizoriu în parcare pentru 59 de autoturisme, care probabil deservesc imobilul de locuințe colective din  vecinătate, construit după anii 1990, cu regim de înălțime P+3E+M.”

De abia în al patrulea și în al cincilea mandat, după ce, prin autorizațiile de construire de blocuri între blocuri, date în mandatele anterioare, a sufocat Clujul cu autoturisme, Emil Boc a descoperit apa caldă a parkingurilor (în cele nou inaugurate, apa curge la propriu prin pereți).

Garajele vor dispărea și, în locul lor, vor răsări noi parkinguri pline de infiltrații. Cum autorizațiile de construire de blocuri între blocuri se dau însă în continuare, și noile parkinguri se vor dovedi neîncăpătoare, iar șoferii clujeni vor parca tot pe trotuare, pe carosabil, pe spațiile verzi, care pe unde apucă! Important va fi însă că s-a și făcut!

Adauga comentariu