Primăria a transformat un întreg trotuar în parking. În spiritul pietonalizării orașului, mașinile au devenit oficial, în Mărăști, pietoni!

Pe strada Fabricii din Mărăști, pe trotuarul delimitat de străzile adiacente Călan și București, Primăria Cluj-Napoca a trasat locuri de parcare. Locuri de parcare spre care se poate ajunge doar pe trotuar, mașinile neputând intra direct de pe carosabil, unde sunt trasate alte locuri de parcare. Practic, trotuarul întreg a devenit „Parcare” – pe partea dinspre stradă a fostului trotuar sunt delimitate locurile de parcare, iar partea dinspre blocuri este utilizată ca alee de acces auto spre parcări.

„Pe unde mai circulă pietonii?”, poate vă întrebați. Evident, nu pot merge pe principiul: „Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte”, și să înceapă să circule pe carosabil, pe Fabricii, în locul mașinilor, fiindcă ar ajunge la ATI, nu cu Covid, ci cu traumatisme multiple. Cum legea talionului nu se poate aplica în cazul de față, pietonii circulă prin parcare, adică pe fostul trotuar, printre mașini.

O mamă își împinge căruciorul, un șofer își dă cu spatele hârbul, un biciclist se împleticește printre autoturisme, un vârstnic printre toată lumea. Calitatea vieții la Cluj, mult trâmbițată de primarul Emil Boc, este cea pe care o să o vedeți în imaginile de mai jos. În „N” mandate, edilul iubit al Clujului nu a putut face parkinguri în Mărăști, dar ceva totuși a făcut: a transformat trotuarele în parcări, a pietonalizat mașinile, adică orașul. În spiritul pietonalizării Clujului, mașinile au devenit oficial, în Mărăști, pietoni!

Clujul pietonal, proiect pilot în Mărăști

Într-o zonă suprapopulată, trotuarul, împărțit la început pe căprării, prin stâlpișori metalici: pentru șoferi și pentru pietoni, devine brusc numai pentru șoferi:

Observați pe partea carosabilă mașinile parcate în rastel, iar pe trotuar, paralel, un alt rând de parcări frumos delimitate pentru mașini care pot ajunge în parcare doar traversând trotuarul:

Un loc de parcare este amplasat chiar în prelungirea unei treceri de pietoni, cât șoferul e plecat, el fiind utilizat pe post de alee velo-pietonală. Cine pleacă din parcare, pierde locul de onoare, vorba aia!

În dreptul aceleiași treceri de pietoni, mașinile par parcate pe principiul „grămada cere vârf”, pe patru rânduri:

În fața magazinului DM, gluma se îngroașă, pentru că trotuarul se subțiază. Aleea de acces auto spre parcare, de fapt, nu trotuarul! Pe aici intră și mașinile în parcările trasate de Primărie pe trotuar, și pietonii, care pe unde are treabă:

Trotuarul a devenit parking, iar mașinile doar o altă categorie de pietoni:

Un copac a îndrăznit să crească, acum niște zeci de ani, unde acum Primăria a trasat cu vopsea un loc de parcare, luând astfel locul unei mașini. A fost tăiat!

Așa ies șoferii din parcarea inedită de pe fostul trotuar:

Păi, nu e fain la Cluj? Este! Fain de tot, doar în poveste.

Adauga comentariu