Primaria scoate bicicletele europene pe piste trasate incomplet, deja distruse

Cele 540 de biciclete “europene” ce ruginesc de mai bine de un an in depozitele Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) vor fi scoase pe strazile Clujului in urmatoarele zile. Timp de o luna, pentru a testa sistemul, primaria clujeana va pune in functionare doar o parte dintre biciclete. Si asta pe piste incomplete, defecte, multe dintre ele deja distuse.

Politistii locali au inceput deja sa imparta amenzi in stanga si in dreapta pentru biciclistii care nu circula, spun ei, regulamentar, pe pistele trasate de municipalitate. Piste incomplete, care incep la capat de intersectie si se termina intr-o masina abandonata sau, dupa caz, intr-un cos de gunoi ori copac. Dupa ce Ziar de Cluj a scris despre aceasta contradictie, reprezentantii Politiei Locale si-au spus punctul de vedere: pistele incomplete ori trasate haotic nu sunt decat vina clujenilor care nu se conformeaza; angajatii statului incearca din rasputeri sa isi faca treaba.

Trasarea pistelor din oras este intarziata din cauza soferilor care isi parcheaza masinile pe marginea carosabilului. Noi lasam fluturasi in parbrize, ii anuntam ca trebuie sa isi mute masinile si revenim, ulterior, pentru a continua trasarea”, ne-a spus o reprezentanta a Politiei Locale in urma cu doua saptamani.

De atunci, strazile arata la fel. Soferii parcheaza in continuare pe marginea carosabilului, acolo unde ar trebui sa existe deja pista facuta pe bani europeni, muncitorii nu au revenit, situatia de pe strazi e la fel de haotica. In plus, masinile se parcheaza tot pe marginea drumului, taman peste pista, in cele mai multe dintre cazuri. Politia nu vede, insa, asta, politia amendeaza. Numai ieri, politistii locali au aplicat 20 de amenzi contraventionale pe pistele de biciclete.

Bicicletele din proiectul Bike Sharing ar fi trebuit sa circule pe traseele din Cluj-Napoca, Apahida si Floresti inca din august 2013, insa termenul de finalizare a proiectului a fost amanat de mai multe ori. Initial, firma care a castigat licitatia, Viacor Engineering, avea ca termen de contract luna august 2013 pentru a termina cei 14 kilometri de piste si a pune in functiune cele 540 de biciclete, inchiriate gratuit in baza unor carduri.

In final, reteaua pe care Primaria ar trebui sa o realizeze implica 14 kilometri de piste pe traseul Floresti-Cluj-Apahida, amenajarea a 50 de statii self-service – 43 in Cluj-Napoca si restul in Apahida si Floresti - si dotarea lor cu cele 540 de biciclete.

Comentarii

loritobby

14.07.2015 16:02

 Chiar au crezut ca rezista tevile alea din plastic ani de zile?  O pista de bicicleta ar trebui sa fie delimitata de bordura, destul de inalta.... Si pistele de bicicleta pe trotuar sunt o mare bataie de joc!

Radu

15.07.2015 12:27

Sa amendeze sau sa ridice masinile parcate pe piste. Iar asta cu piste incomplete si distruse, mai lasati-o.. ce-ati vrea acum, sa fie mai bune decat soselele? Asta e calitatea de Romania..

Adauga comentariu