Primăria renunță la stâlpișorii de pe linia dedicată transportului public. Boc: „Am văzut aceste lucruri și în alte capitale. Acum trecem spre o altă etapă...”

Benzile dedicate transportului în comun reprezintă una dintre cele mai hazardate măsuri introduse de municipalitatea clujeană din vara anului 2016. Acum, ascuns în spatele unui microfon prietenos, edilul clujean a anunțat că municipalitatea va renunța la acești stâlpișori pentru a se alinia capitalelor europene. De bună seamă, Cluj-Napoca nu s-a numărat până în prezent printre orașele centrate pe calitatea vieții. Pe ideea europeană de calitate, am vrea să spunem. 

Clujenii sunt cei care semnalează adevăratele probleme ale orașului și disconfortul pe care îl resimt în trafic. Iar aceasta întrucât Emil Boc așteaptă raportul comisiei de drumuri din cadrul primăriei. 

Situația benzilor dedicate transportului în comun, realizate după ureche, cu porțiuni denivelate de traseu, va fi rezolvată de administrația locală de la zero:

stâlpișorii care delimitează benzile dedicate vor dispărea, la trei ani de la implementare, pentru a face loc marcajelor separate, practicate în orașele europene.

„E bună observația aceasta. V-aș ruga să-mi spuneți exact unde, pentru că eu am trimis un control al Direcției de Drumuri Urbane să verifice starea benzilor dedicate. Nu l-am primit încă, și mi-ar prinde bine orice informație. Și eu, circul cât pot... 

Pe 21 Decembrie 1989 avem în aplicare și un proiect european. Așteptăm doar posibilitatea de demarare a lucrărilor cu modernizarea inclusiv a benzii dedicate și care va avea un alt statut și-un alt regim. 

Am stabilit că la iarnă nu mai avem stâlpișori pe liniile dedicate de transport în comun și-n această toamnă vom marca cu vopsea specială tocmai pentru a se putea face curățenie pe timpul iernii, pentru că zăpada nu poate fi curățită când ai acei stâlpișori.

Va fi linie îngroșată, marcată cu o culoare separată, inclusiv intrările, după modele europene.

Am văzut aceste lucruri și în alte capitale, unde linia de transport dedicată este marcată cu o culoare separată. Este o altă procedură când aplici pe o situație existentă. Colegii mei au identificat o soluție... le-am cerut să mi-o prezinte deja...

Lumea deja s a obișnuit cu aceste benzi dedicate, vor fi amplasate semnalizări suplimentare. De asemenea, pe linie va fi scris BUS și ... semnele de bicicletă, semnele de autobuz. Pentru a arăta că acolo este linie dedicată. 

Acești stâlpișori, mai ales în perioada iernii, adună foarte multă mizerie și împiedică realizarea deszăpezirii. Ca să nu vorbesc că și curățenia în timpul normal, acuma, nu permite chiar să spălăm și să curățim strada așa cum ar fi normal. Inevitabil, acolo se adună praf, mizerie și nu este firesc.

A fost o perioadă necesară, dar acum trecem spre o altă etapă, când această bandă dedicată trebuie să fie marcată altfel. 

Stâlpișorii vor dispărea și vor fi înlocuiți cu marcaje corespunzătoare din statele europene”, a declarat Emil Boc, invitat în spatele unui microfon prietenos, fără observații incomode. 

Încă din august anul trecut, Bulevardul 21 Decembrie 1989 a ajuns intr-o stare deplorabila, la doar cateva saptamani dupa reasfaltare. Banda dedicata transportului in comun si biciclistilor s-a deteriorat aproape de pe o zi pe alta. Acum, atât către trotuar cât și spre stâlpișorii care delimitează banda asfaltul este încrețit.

Internauții își amintesc că lucrările au fost făcute pe repede-nainte, pe ploaie.

CITEȘTE ȘIBulevardul 21 Decembrie 1989, ca dupa razboi

Acum, după ce municipalitatea a descoperit gaura cheii, și Clujul se va alinia capitalelor europene. 

Alți bani, altă poveste. De fapt, e vorba de o altă „etapă” de dezvoltare. 

 

Adauga comentariu